@EQ : hur kan en olycka vara tempots fel,jag menar att det är det kan väl hända men vem STYR över tempot - man kan OMÖJLIGEN lasta gruppledare eller någon annan för att det går för fort (vilket det absolut INTE gjorde denna gång) - ALLA KÖR EFTER EGEN FÖRMÅGA/HUVUD
/dennis
Självklart kan inte gruppledaren eller någon annan lastas för en olycka!!! Inte alls det jag menade! Det handlar ju inte om vems fel det är!
Vilket var precis vad jag menade när jag tidigare skrev att det är upp till förarens eget omdöme.
Det enda man kan göra själv är ju självklart att köra efter egen förmåga, vilket jag inte är säker på att alla alltid gör.
Jag tycker inte heller att vårt tempo är för högt! Men det är jag, vissa av oss har gått ban eller smckurser och är mer erfarna och har inget problem med tempot.
Men eftersom det ibland på torsdagskörningarna kommer nya och kanske oerfarna förare, dras dessa kanske lätt med i ett för deras skull för högt tempo! Det är ju lätt hänt.
Därför menade jag att vi borde vara extra tydliga på plats vid skogis i fortsättningen med vad som gäller och att det
verkligen är okej att hålla sitt eget tempo vid våra körningar.
Alla lusläser ju tyvärr inte våra regler.
Tyvärr har det skett två olyckor nu på kort tid!
Tänk om det går rigtigt illla nästa gång!
Sorry men det är en rätt läskigt tanke faktiskt...
Jag vill verkligen inte att det ska hända det är därför jag nu lägger ner energi på detta, så att vi verkligen gör vad vi kan "om vi nu kan göra mer" för att undvika fler olyckor i framtiden så gått det går...