Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
om körningen blir söderut mot nynäshamn kan jag komma med lite förslag, känner till vägarna bra (bor i ösmo).

brunns förslag med kartan på vägar sammanfattar alla bra vägar mot nynäshamn, men det är ganska långt och det mörkanar fort på kvällarna (kl 21:00 var det riktigt mörkt igår) och dessutom är det mycket vilt på vägarna. inte alltid så roligt:gnissla , fråga brunn..

en något ner kortad verision av brunns förslag, men den kansle också blir förlång.. kom med andra förslag annars

Den turen ser skitbra ut... har åkt där några gånger med undantag att jag brukar köra förbi Grimsta tror jag det heter... fika finns ju i hamnen och sen kan man ta svängen runt sjövägen...fint för dom so inte kört där.

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
hehe, ja jag skulle kunna vara turledare om inte någon annan känner sig manad att vara det. men jag har aldrig lett någon gruppkörning förut så i så fall inte så stora förväntningar på mig:D

annars kan man ta med sig en karta så kan kanske Galliman eller Lynx vara turledare, de är nog bättre lämpade som det än mig. jag kan vara 1:e reserv:)

Jag kommer ju inte med denna torsdag men det finns en klar fördel med att ha dig som försteman, tempot blir hyffsat städat och alla kan nog hänga med utan att det blir risk för att nån kommer efter.

Orsaken till att jag frågade vad alla tyckte om delningen var att jag själv tyckte det kändes lite konstigt efteråt då bla jag själv inte var i närheten av varken lagligt eller lugnt tempo. Jag instämmer tillfullo med vad Road-Ragge sagt om allt detta (du verkar ha maxad rutin), men faktum kvarstår: i lördags kom vi kanske lite ifrån grundidén med torsdagskörningarna. Förutom i lördags så har vi varit ungefär hälften så många och första torsdagen jag hängde på så var det många som sa att de aldrig kört i grupp förut vilket visar att Lynx lyckats med ett av sina mål med dessa körningar, att locka nytt folk till träffarna! Näst gång får ni gärna tvångsförpassa mig till sisteman så jag inte försvinner iväg. Funderar även på att sätta i strypbrickor i fuggarna också :D

PS Road-Ragge, jag gillade sista svängen på bulten i lördags. Såg att du väntade in mig ett par ggr dock :D Försökte hänga på dig bäst det gick, men fick dra ner tempot efter 20:e kurvan med fotpinneskrap :yoparty
Du har verkligen sjysst kurvtagning, att du kört bulten mkt syntes ju, men har du kört mkt bana? DS

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Jag kommer ju inte med denna torsdag men det finns en klar fördel med att ha dig som försteman, tempot blir hyffsat städat och alla kan nog hänga med utan att det blir risk för att nån kommer efter.

Orsaken till att jag frågade vad alla tyckte om delningen var att jag själv tyckte det kändes lite konstigt efteråt då bla jag själv inte var i närheten av varken lagligt eller lugnt tempo. Jag instämmer tillfullo med vad Road-Ragge sagt om allt detta (du verkar ha maxad rutin), men faktum kvarstår: i lördags kom vi kanske lite ifrån grundidén med torsdagskörningarna. Förutom i lördags så har vi varit ungefär hälften så många och första torsdagen jag hängde på så var det många som sa att de aldrig kört i grupp förut vilket visar att Lynx lyckats med ett av sina mål med dessa körningar, att locka nytt folk till träffarna! Näst gång får ni gärna tvångsförpassa mig till sisteman så jag inte försvinner iväg. Funderar även på att sätta i strypbrickor i fuggarna också :D

PS Road-Ragge, jag gillade sista svängen på bulten i lördags. Såg att du väntade in mig ett par ggr dock :D Försökte hänga på dig bäst det gick, men fick dra ner tempot efter 20:e kurvan med fotpinneskrap :yoparty
Du har verkligen sjysst kurvtagning, att du kört bulten mkt syntes ju, men har du kört mkt bana? DS

Håller helt med dig...men det har jag skrivit förut!

Finns en positiv sak till om du förpassas till siste man... -vi andra slipper byta plats i sick-sack körningen så ofta :tungan

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

1.
... men faktum kvarstår: i lördags kom vi kanske lite ifrån grundidén med torsdagskörningarna.....

2.
... PS Road-Ragge, jag gillade sista svängen på bulten i lördags. Såg att du väntade in mig ett par ggr dock :D Försökte hänga på dig bäst det gick, men fick dra ner tempot efter 20:e kurvan med fotpinneskrap....

1.
Jag tror gruppdelningen var bra. Däremot missförstod jag tydligen tempoönskemålet (vilket borde vara omöjligt med tanke på körningen kallas :rodnar ). Här blev det tydligen lite snett.

2.
Oj då! Jag hade ingen tanke på gruppkörning då. Jag körde fick uppfattningen att vi bröt upp i Rosenhill. Var det ett misstag? Jag väntade faktiskt inte på någon. Hoppas att jag inte gjorde någon besviken nu.

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
hehe, ja jag skulle kunna vara turledare om inte någon annan känner sig manad att vara det. men jag har aldrig lett någon gruppkörning förut så i så fall inte så stora förväntningar på mig:D

annars kan man ta med sig en karta så kan kanske Galliman eller Lynx vara turledare, de är nog bättre lämpade som det än mig. jag kan vara 1:e reserv:)

Hehe det hade inte jag heller förrän förra torsdagen och det gick ju bra (hoppas jag iallafall) :tummenupp

Det är inte så svårt, det är bara att inte känna sig pressad av gruppen, vänta vid svängar och så får man tänka på att det är en själv då som styr tempot på gruppen :)

Jag tror att du skulle bli en bra ledare iallafall :tummenupp

Du skulle ju också kunna vara ledare över en sträcka bara för att känna på hur det är om du vill :)

Last edited:

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Jag kan annars lägga in dig:

Datum: Torsdag 30:e augusti.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Södra Stockholm (maybe)

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. Skrap
5. m1cke
6.
7.

Tog bort mitt namn igen, måste jobba :mad: Det är kaos på jobbet, får haka nån annan gång! Hare så trevligt på torsdag...

Shit-Break

fd. Jordfräs
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
FZ6-n
nytt försök

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. Skrap
5. m1cke
6. Shit-Break
7.

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Jag säger som sist då jag lyckades haka på.. Jag har för avsikt att komma... ;)

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. Skrap
5. m1cke
6. Shit-Break
7. Dr.Pepper
8.
9.

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
Det som fick mig att nappa på denna körning var att det var lugnt/laglig körning samt att det var en hel grupp som var ute efter samma sak. Jag har en gammal hoj, nybakat körkort samt att jag aldrig kört i grupp förut så jag hoppas att det stämmer som rubriken till tråden säger.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Tog bort mitt namn igen, måste jobba :mad: Det är kaos på jobbet, får haka nån annan gång! Hare så trevligt på torsdag...

Trist :(

Det som fick mig att nappa på denna körning var att det var lugnt/laglig körning samt att det var en hel grupp som var ute efter samma sak. Jag har en gammal hoj, nybakat körkort samt att jag aldrig kört i grupp förut så jag hoppas att det stämmer som rubriken till tråden säger.

Jo det ska stämma :tummenupp

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tjena!

Prognosen från SMHI ser kanon ut för lite MC åka imorgon kväll... :tummenupp Syns vid Skogis kl 18.00... Vi kör söderut och tar en glass eller nått annat gott vid Rosenhill och fortsätter sen söderut mot Nynäshamn. Vi är nog tillbaka vid Skogskyrkogården runt 21.30..

/Lynx

Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Förresten är det någon som är sugen på en lite längre Lördags eller Söndagsrunda nu till helgen??? :va

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Vad menar du med längre Probo?
Och vilken sträckning tycker du skulle vara intressant?

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Ungefär som i Lördags men eventuellt att man åker norrut, en runda på kanske 10-15 eller kanske till och med 20 mil i lugnt tempo :tummenupp

Vädret ser hyffsat ut på lördag så självklart kör vi en långtur, blir ju ännu mer sugen på grupp åka när man inte kan hänga med på torsdag! En tur norrut låter som en riktigt bra ide! Vad tror ni om en tur runt rimbo/almunge trakterna med fika vid sjön i sigtuna kanske?

/B

edit Bais på Brunns inloggning från jobbet :yoparty

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Vädret ser hyffsat ut på lördag så självklart kör vi en långtur, blir ju ännu mer sugen på grupp åka när man inte kan hänga med på torsdag! En tur norrut låter som en riktigt bra ide! Vad tror ni om en tur runt rimbo/almunge trakterna med fika vid sjön i sigtuna kanske?

/B

Låter då som att en tur kan bli av, lämna småvägarna till mig så fixar jag ihop en runda med en provtur på Fredag eftersom jag bor i närheten :tummenupp Dock är jag inget vidare bra på fikaställen så jag fixar ihop turen med Sigtuna sjön :)

Dock är det ju Stockholmssnurren på Lördag (http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=159308) så det är ju då en hel del hojar ute på vägarna vi kanske ska ta så ska vi köra på Lördag iallafall? :va

PS: Bais är ett coolt användarnamn :tummenupp

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki

/B

Vaf...
De finns en [Logga ut]-knapp du vet va? :D

Tebax till topic-> Jag kan inte hänga med på lördag ivaref, ska sitta barnvakt :D passar på att meka hoj hela lördan alltså.
Ta den där turen ut på skokloster då! Helskön väg, inte långt från Sigtuna. Café Våfflan heter det va? Brukar va massa hojar där på sommaren, ha det kul.

BTW/OT: Probotector, ska du på på körningen ikväll(onsdag)?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Vaf...
De finns en [Logga ut]-knapp du vet va? :D

Tebax till topic-> Jag kan inte hänga med på lördag ivaref, ska sitta barnvakt :D passar på att meka hoj hela lördan alltså.
Ta den där turen ut på skokloster då! Helskön väg, inte långt från Sigtuna. Café Våfflan heter det va? Brukar va massa hojar där på sommaren, ha det kul.

BTW/OT: Probotector, ska du på på körningen ikväll(onsdag)?

Ähh ta med barnet (eller barnen?) på en hojtur :) Oki ska se vad jag kan hitta på med de förslagen :tummenupp
Förresten går Söndag då? någon måste ju sköta fotograferingen och samtidigt dokumentera min kurvtagning :tummenupp

OT: Jepp jag hade tänkt att hänga på ikväll även fast mitt bakdäck börjar bli blankt :tummenupp

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Hoj
Suzuki
Ähh ta med barnet (eller barnen?) på en hojtur :) Oki ska se vad jag kan hitta på med de förslagen :tummenupp
Förresten går Söndag då? någon måste ju sköta fotograferingen och samtidigt dokumentera min kurvtagning :tummenupp

OT: Jepp jag hade tänkt att hänga på ikväll även fast mitt bakdäck börjar bli blankt :tummenupp
Nja jag har fått strikta order tyvärr :D
Kan hända att jag kan smita iväg till sigtuna å fika med er om jag får tfn-kontakt me nån... Då blir det fighter det lovar jag :yoparty
Angående din kurvtagning, så har jag f-n glömt att få upp filmen :huvet

OT: Att bakdäck blir blanka är inget tecken på slitage utan mer en fingervisning över hur inspirerat föraren kör och för övrigt så får man inte byta bakdäcket innan första lagret cord e framme ett helt varv :fakta (fråga Bais han vet)

Last edited:
Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...