Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Blir det en tur på Lördag, så hänger jag på också:tummenupp

Det ser ut som det :tummenupp

Nja jag har fått strikta order tyvärr :D
Kan hända att jag kan smita iväg till sigtuna å fika med er om jag får tfn-kontakt me nån... Då blir det fighter det lovar jag :yoparty
Angående din kurvtagning, så har jag f-n glömt att få upp filmen :huvet

OT: Att bakdäck blir blanka är inget tecken på slitage utan mer en fingervisning över hur inspirerat föraren kör och för övrigt så får man inte byta bakdäcket innan första lagret cord e framme ett helt varv :fakta (fråga Bais han vet)

Trist :( Dom kan annars få åka med mig om dom vill :tummenupp
Jag kan ju PM:a mitt nummer sedan så kan du ju slå en signal om det går :) Väntar med spänning på att se den :tummenupp

Hehe den får du inte glömma (eller om den nu visar något negativt med min kurvtagning är det i och för sig bra att den inte kommer upp) :fattartil

OT: Hehe schysst, då är jag och Bais rätt inspirerade förare och då får jag kanske vänta ett litet tag till med att byta :tummenupp

Last edited:

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
YZF R1
FAN!:huvet jag kan inte hänga med på lördag om det blir körning då, är dubbelbokad. ska ut på gruppkörning (årlig) med min körskolelärare, är inte söndag en bättre dag för lite gruppkörning norrut??:D

ikväll har jag varit ute och kollat lite på vägarna ner mot nynäshamn, det är ganska mycket grus och en del är i dåligt skick. har gjort en ny karta som förslag på rutt.

ungefär samma som förut men den blå rutten (Torö) kan man åka om tiden räcker till, fin väg fast mycket vilt. finns ett fik längst ut på vid herrhamra.

i nynäshamn kan man tanka och åka ringvägen, jättefin väg precis brevid havet. och om tiden skulle springa iväg kan man ta nynäsvägen (73:an) till skogis direkt

Bifogat

• torsdagsåka.JPG
    torsdagsåka.JPG
    104.8 KB · Visningar: 54

Skrap

Sugen!
Gick med
23 Sep 2006
Hoj
ostbåge, plockad som en gås, neos 100 för flipflopåka
jag är tyvärr tvungen att jobba över imorrn så ni får strycka mig. Ska försöka haka på nästa gång. Kör för mig med imorrn.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Hallå alla glada..

mkt snack om lördagsturen!!:tungan
Jag tycker vi håller oss till Lynx grundtanke kort och gott!!

Jag kan tyvärr inte haka på imorgon torsdag eller lördag.
Men nästa vecka kanske om det blir nåt!!

Ha´t så trevligt på turerna

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Om inget oväntat händer fötterna.:)

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. Skrap
5. m1cke
6. Shit-Break
7. Dr.Pepper
8.Ladbol
9.[/QUOTE]

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
FAN!:huvet jag kan inte hänga med på lördag om det blir körning då, är dubbelbokad. ska ut på gruppkörning (årlig) med min körskolelärare, är inte söndag en bättre dag för lite gruppkörning norrut??:D

ikväll har jag varit ute och kollat lite på vägarna ner mot nynäshamn, det är ganska mycket grus och en del är i dåligt skick. har gjort en ny karta som förslag på rutt.

ungefär samma som förut men den blå rutten (Torö) kan man åka om tiden räcker till, fin väg fast mycket vilt. finns ett fik längst ut på vid herrhamra.

i nynäshamn kan man tanka och åka ringvägen, jättefin väg precis brevid havet. och om tiden skulle springa iväg kan man ta nynäsvägen (73:an) till skogis direkt

Hehe slå ihop er årliga tur med vår då :tungan Jo lite grus fanns det här och där när jag åkte de vägarna i Tisdags :( Vi får se vad det kan tänkas bli ikväll :tummenupp

Hallå alla glada..

mkt snack om lördagsturen!!:tungan
Jag tycker vi håller oss till Lynx grundtanke kort och gott!!

Jag kan tyvärr inte haka på imorgon torsdag eller lördag.
Men nästa vecka kanske om det blir nåt!!

Ha´t så trevligt på turerna

Du kan vara lugn Galliman, det blir ett lugnt tempo :) Hehe det kan Brunn och Fille77 intyga på ifrån igår :hihi

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Slänger upp en lista för lördag för att se om vi blir några (spelar egentligen inte någon större roll om vi bara blir ett par stycken, turen blir av iallafall :tummenupp):

Datum: Lördag 1:e september.
Samling: Skogskyrkogården
Tid: kl 12.00... Fire Up 12.15.

Resväg: Norra Stockholm

Jag ska med 1/9:

1. Probotector
2. Eventuellt Brunn (kanske möter oss vid ett fik)
3.
4.
5.
6.
7.

Shit-Break

fd. Jordfräs
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
FZ6-n
Jag bangar... enlight smhi skall det bli kallt i kväll *host.. dålig ursäkt ...host*
Drar o klättrar i stället, innomhus. Nästa vecka då jävlar.....

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. Skrap
5. m1cke
6. Dr.Pepper
7. Ladbol
8.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
B]Datum: Lördag 1:e september.
Samling: Skogskyrkogården
Tid: kl 12.00... Fire Up 12.15.

Resväg: Norra Stockholm

Jag ska med 1/9:

1. Probotector
2. Eventuellt Brunn (kanske möter oss vid ett fik)
3. tikki
4.
5.
6.
7.[/B][/QUOTE]

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Jag bangar... enlight smhi skall det bli kallt i kväll *host.. dålig ursäkt ...host*
Drar o klättrar i stället, innomhus. Nästa vecka då jävlar.....

Vad tråkigt men men det kommer fler gånger :tummenupp
----------------------------------------------------------

Vi får städa lite på listan:

Jag ska med 30/8:

1. Lynx
2. Tom@s
3. Probotector
4. m1cke
5. Dr.Pepper
6. Ladbol
7.

Mr THÖRN

Ja,, ärkemongo det är fan sant!!
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
aRR !!!!11
Hehe slå ihop er årliga tur med vår då :tungan Jo lite grus fanns det här och där när jag åkte de vägarna i Tisdags :( Vi får se vad det kan tänkas bli ikväll :tummenupp

Du kan vara lugn Galliman, det blir ett lugnt tempo :) Hehe det kan Brunn och Fille77 intyga på ifrån igår :hihi

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag e alltid cool lugn.. :tummenupp

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure

Jag e alltid cool lugn.. :tummenupp

Vad hände igår... ingen incident igen hoppas vi?

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj

fille77

hedersmedlem
Gick med
2 Nov 2006
Hoj
aprilia sxv 550 -09
jag kommer inte idag men jag kommer nog garanterat på lördag!

ha trevlig och lung tur idag.

:)

/fille77

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Tänkte delge mitt tips om en trevlig körväg med blandad körstil och lite olika vägtyper.

Man skall svänga höger mot Stolp-Ekeby (den som går förbi orkestra kyrka). Det kan vara lätt att missa den avtagsvägen. Ligger precis vid en gammal kyrka.

Observera också att det i första långa högerböjen (efter ca 2-300) meter är en grop på höger sida i vägen. Man kan se den lite sent. Finns några hästhägn efter vägen också... ta't lugnt vid dom.

Osäker på hur lång den här snutten är. Men från McD i Upplands-Väsby till T-korset (där det i min bild står "Albano") är det 3,5 mil.
Tänkte göra en mätning på hela sträckan men kartorna i google earth är helt fuckade !

Blå är "väg ut" och svart "väg in"

4uxa8n8.jpg

Last edited:

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tack gubbs för ytterligare en trevlig tur med mkt härliga vägar.
Turen gick ned till Nynäs med Micke som turledare, mkt fina småvägar, mkt ny asfalt, mkt löst grus. Vi var inte så många idag, 6st totalt, så det var inte så mkt "hålla koll på gruppenövningar".

Var lite frusen när jag kom hem, +8 grader stod tempen på så dom 14 milen vi körde gjorde sitt till, till råga på allt så kom det en liten skur vid F18 :tungan

Lynx...tack för lånet av fikapengar...jag bjuder igen nästa gång!

Undra om det kan bli så många fler torsdagar med tanke på mörkret...vägen hem från Nynäs gick ju i princip i helsvart hela vägen???

See you! :tummenupp

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Tack gubbs för ytterligare en trevlig tur med mkt härliga vägar.
Turen gick ned till Nynäs med Micke som turledare, mkt fina småvägar, mkt ny asfalt, mkt löst grus. Vi var inte så många idag, 6st totalt, så det var inte så mkt "hålla koll på gruppenövningar".

Var lite frusen när jag kom hem, +8 grader stod tempen på så dom 14 milen vi körde gjorde sitt till, till råga på allt så kom det en liten skur vid F18 :tungan

Lynx...tack för lånet av fikapengar...jag bjuder igen nästa gång!

Undra om det kan bli så många fler torsdagar med tanke på mörkret...vägen hem från Nynäs gick ju i princip i helsvart hela vägen???

See you! :tummenupp

MIssade er med 10 minuter, hopplös trafik att försöka ta sig från norr till söder. Inte ens med hojen kom jag fram. Aja påt igen bara. Kul att ni hade bra tur!

kungsberga69

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
M1800R-07,GS550E-82 ,XBR500-85,FJ1200-88
Nu är hon nyskodd i bak,så på lördag är jag på !
skulle vi inte kunna ha en samling på norrsidan oxå
typ den vi hade i lördags ?
Statoil järva krog el liknande ?:)

Lynx

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2007
Hoj
2 hjul , styre och en motor
Tack själva för igår... Trevliga vägar!!! Dock lite mycket grus i några kurvor. Måste nog köpa handtagsvärmare för det va bra kallt om tassarna på hemvägen... Blir nog inte så många fler torsdagar i år eftersom det börjar bli mörkt så tidigt. Ska vi försöka köra en sista repa nästa vecka? Uppdaterar första sidan så anmäl ert intresse där så får vi se om vi får ihop ett gäng.

/Lynx

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Tack själva för igår... Trevliga vägar!!! Dock lite mycket grus i några kurvor. Måste nog köpa handtagsvärmare för det va bra kallt om tassarna på hemvägen... Blir nog inte så många fler torsdagar i år eftersom det börjar bli mörkt så tidigt. Ska vi försöka köra en sista repa nästa vecka? Uppdaterar första sidan så anmäl ert intresse där så får vi se om vi får ihop ett gäng.

/Lynx

Datum: Torsdag 6:e september.
Samling: Skogskyrkogården (as usual)
Tid: kl 18.00... Fire Up 18.14.

Resväg: Kom med förslag...

Jag ska med på årets sista körning den 6/9:

1. Lynx
2. Tom@s
3.
4.
5.
6.