Rätt lustigt att folk som inte ens varit med kommer in i tråden och skriver och tar saker för givet.
Jag pekar inte finger åt någon utan reflekterar bara över vad som hände då jag nästan varje kväll i två månaders tid har suttit på msn och snackat hoj med Johan (Maero) så jag är väldigt ledsen för hans skull att han ligger på op.
Jag anser att jag med mitt erbjudande om LABC-träning vill hjälpa till att förbättra trafiksäkerheten,inte misskreditera någon.
Jag har inte anklagat ledarna för gårdagens körning där jag själv skulle ha varit med och kört från början, jag bara funderade över var den feldoserade kurvan som nämns finns nånstans och om inte grupptrycket som så ofta kan ha spelat en viss roll ?
Vad jag har förstått nu så är det alltså samma kurva som Warburton dog i?
Fortsätt då att ta det med honom på msn så slipper det bli missförstånd.
Har inte blivit några missförstånd här vad jag vet?
Hej hopp vilken ton ni har... som jag ser det har ingen pekat ut någon eller anklagat någon.
Tror precis som vissa andra att det kan vara bra att diskutera till viss mån vad vi ska hitta på för att undvika såna här händelser. Ändamålet med åkningen på torsdagar som startades för tre säsonger sedan var att det skulle vara en lugn körning där alla skulle kunna åka med, nya som gamla, för att lära känna andra mc-åkare, hitta trevliga vägar osv. En hel del personer har under dessa år kommit och gått. De som gått har antagligen inte gillat tempot eller tyckt det vart deras grej helt enkelt.
Under åren så har det oftast vart en grupp som agerat mer aktiva i denna körning, antingen som deltagare eller "arrangörer". Denna grupp har vid ett flertal tillfällen pratat om hur vi ska gå vidare med körningarna, skall det vara en grupp, två grupper, vart skall vi träffas osv. Det vi kom fram till sist var att vi skulle testa två grupper då det skulle passa flera. Dels för att de som gillade lite högre tempo än lugnt tempo skulle vara nöjda och dels för att de som är nya samt de som föredrar ett lugnare tempo skulle känna sig mndre pressade. Ambitionen har ändå vart att på denna körning sätta säkerheten högt.
Tex har vi sagt att omkörningar skall ej förekomma, ledaren och deltagare skall försöka hålla bra koll bakåt och invänta om ledet sträcks ut. Behöver inte ta detta utan allt står i de "regler" som sattes upp för torsdagskörningen. Ambitionen var att dessa "regler" skulle gälla i grupperna oavsett tempo vilket jag också fått intrycket av att de gjort.
Men för att ansluta till det jag började skriva, tror det är bra att alla får göra sig hörda så att allas åsikter kan tas tillvara, oavsett om det görs något åt dem eller inte.
Ja du trodde ju att det va Insekten som agerade gruppledare?
Läser ditt inlägg om och om igen...Vart exakt vill du komma?
Varför är ni så sura & gnällar så på varandra!?
Det som har hänt, har hänt..det är väl bara va glad åt att det har gått bra för dom som vurpat i stället.
Spekulera kan man göra hur mycket som helst & hur länge som helst också!!
Sen att vissa har svårt med andra ska väl inte gå ut över dom som inte har ngt med den saken att göra..då kan ni väl hacka på varandra i gästboken eller via pm i sånt fall!!
Kom igen nu & va lite glada i stället!!!
Okay seriöst lägg ner! Det här ska vara en tråd om torsdagskörningar och träffar på kuliga vägar i sthlm och folk här har fått det att bli till rena rama cirkusen!
Både jag och insekten har förklarat UTFÖRLIGT hur båda krasherna gick till, vart och hur dom vedebörande mår så nu finns det absolut INGEN som helst anledning att fortsätta älta om detta!
Nu ser vi framåt och hoppas på bra väder med ännu mer roliga träffar och gott fika!
är den någon som hört något hur det gått för maero ?
är den någon som hört något hur det gått för maero ?
Senast jag hörde så var han under OP så nu håller killen säkert på att återhämtar sig hemma hoppas man!
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |