Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
jaha nu kan jag inte komma ut och köra...blev påkörd i norra länken idag och båda avgasrören är halvt av och regskylten sönder...
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Endast hojen som är skadad, det var någon bil som tvärbromsa lite längre fram framför mig och bilen bakom mig hann inte bromsa i tid (låg nog för nära mig i första början) och körde rakt in i mig :(. Har knappt hunnit köra en vecka och nu måste hojen in på reparation :huvet
 
Last edited:

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Endast hojen som är skadad, det var någon bil som tvärbromsa lite längre fram framför mig och bilen bakom mig hann inte bromsa i tid (låg nog för nära mig i första början) och körde rakt in i mig :(. Har knappt hunnit köra en vecka och nu måste hojen in på reparation :huvet

Skönt att det gick bra iallafall. Lider med dig :( surt att vara hojlös...
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Även jag är sugen på att rasta cferäcern på lördag.

Jag föreslår samling vid donken upplands väsby (glädjen) kl 14:00. Då lär solen ha hunnit torka upp morgonfukten från vägarna samtidigt som det finns gott om tid till själva körningen. Roslagen är mitt hem när det kommer till hojåka så räkna med smärtfri navigering och roliga småvägar i mängder! :)

Låter som en utmärkt idé, jag är på! Sedan kanske man kan avsluta i Vaxholm eller till och med Donken sveaägen (om intresse finns för det dvs) :)

Endast hojen som är skadad, det var någon bil som tvärbromsa lite längre fram framför mig och bilen bakom mig hann inte bromsa i tid (låg nog för nära mig i första början) och körde rakt in i mig :(. Har knappt hunnit köra en vecka och nu måste hojen in på reparation :huvet

Skönt att du själv inte blev skadad, men förjävla surt på hojen. Hoppas reparationerna går fort.
 
Last edited:

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag personligen ska köra på lördan, men det lär finnas andra som ska ut på söndag istället. Förhoppningsvis får jag med en polare åxå.

jonaska80: Montera bort avgasrören och kom ändå! :hojraket
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag personligen ska köra på lördan, men det lär finnas andra som ska ut på söndag istället. Förhoppningsvis får jag med en polare åxå.

jonaska80: Montera bort avgasrören och kom ändå! :hojraket

Får man montera ner dom? Måste inte verkstan notera alla skador? Första gången jag är med i en sådan situation så jag har ingen aning :S
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Jag skrev det där med en stadig dos ironi, det är självklart rekommenderat att vänta på inspektion + reparation innan du kör igen.
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Även jag är sugen på att rasta cferäcern på lördag.

Jag föreslår samling vid donken upplands väsby (glädjen) kl 14:00. Då lär solen ha hunnit torka upp morgonfukten från vägarna samtidigt som det finns gott om tid till själva körningen. Roslagen är mitt hem när det kommer till hojåka så räkna med smärtfri navigering och roliga småvägar i mängder! :)

Mitt ställ skulle vara klart vid 14, kan kolla om det är en timme tidigare iofs, men finns risk att jag inte kan vara i Väsby förrän senast 15, skulle det funka istället? 14.30-15.00, jag vill gärna haka på till Vaxholm etc.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
SuperTed: Du kanske kan möta upp oss en bit på vägen? Vi kommer med all sannolikhet ta 2 pauser innan vi landar i vaxholm, PMa mig så kan du få mitt nr och när/var info.
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
För att hitta till donken, gå in på kartor.eniro.se och sök Glädjen Upplands Väsby så får du en exakt träff.
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Endast hojen som är skadad, det var någon bil som tvärbromsa lite längre fram framför mig och bilen bakom mig hann inte bromsa i tid (låg nog för nära mig i första början) och körde rakt in i mig :(. Har knappt hunnit köra en vecka och nu måste hojen in på reparation :huvet

Lärdom av det .... bromsar dom framför , skit i bromsen , väj undan å kör om på valfri sida..... dom jävla bilisterna sitter å petar näsan å pratar i telefonen å kör på en i baken ..... jobbigt läge när man sitter på hojj

//edit ... ska försöka hinna til donken å se om de e nå folk där i morrn då :)
 

bitter&twisted

The paranoids are after me
Gick med
17 Jul 2010
Ort
Stockholm
Hoj
En förklädd äventyrshoj
Jag är till 93% säker på vilken Donken som avses om det är nån som inte hittar och vill samåka dit.

Kanske ska tillägga att jag åker från Hägersten
 
Last edited:
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top