Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
:D Jag söker skydd i hemmet och i garaget ;) Och hoppas på bättre väder i morgon:yoparty

Hehe jag hoppas att du ägnar dagen åt trimning då :hihi
PS: Jag har putsat upp en av mina motorcykar nu så om du ser den så kommer du bara tänka att det där måste vara den där Probotectors hoj :tummenupp
 

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Ort
Idyllen
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Inne på Kakans linje... söker skydd på mc-varuhusets höstrea ist... Hoppas på lite torrare väder under morgondagen, kanske man kan posta något i Sthlmsåkatrådan...

p.s. jag har inte lika tjock skoteroverall som probo ;)
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Inne på Kakans linje... söker skydd på mc-varuhusets höstrea ist... Hoppas på lite torrare väder under morgondagen, kanske man kan posta något i Sthlmsåkatrådan...

p.s. jag har inte lika tjock skoteroverall som probo ;)

:D nu låter det lite gnälligt där ;)
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
:tungan Trimning och puts...
:tungan klarar den vitahanskentestet då? :D

Låter fin fint :tummenupp
Det hoppas jag, dock kan hojen anse handsken som en form av duelutmaning och gör sig stridsberedd :gnissla

Inne på Kakans linje... söker skydd på mc-varuhusets höstrea ist... Hoppas på lite torrare väder under morgondagen, kanske man kan posta något i Sthlmsåkatrådan...

p.s. jag har inte lika tjock skoteroverall som probo ;)

Argh :mad: Hehe shopping med andra ord :hihi
Det där var inte.........eller i och för sig var det rätt snällt :tummenupp
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
... Och hoppas på bättre väder i morgon:yoparty
Du... Den taktiken kan man bara köra på våren, då man vet att vädret bara blir varmare å soligare. Men nu på hösten är det det motsatta :gnissla

Inne på Kakans linje... söker skydd på mc-varuhusets höstrea ist... Hoppas på lite torrare väder under morgondagen, kanske man kan posta något i Sthlmsåkatrådan...
Var faktiskt där igår, och blev inte imponerad direkt... minst 30% på det mesta men det var mest udda storlekar/modeller. Tänkte slå till på ett par SMX-R/3 men det får nog vänta tills lellesrean...

Let´s rock and roll (vilket betyder att vi syns) :tummenupp

Ähh vi kör iallafall :) Börjar det ösregna så söker vi skydd någonstans :tummenupp
Så talar en hojåkare :yoparty :yoparty
 

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Ort
På söder.
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Låter fin fint :tummenupp
Det hoppas jag, dock kan hojen anse handsken som en form av duelutmaning och gör sig stridsberedd :gnissla

:D jaså de låter som en bra utmaning att ta sig an en regnig dag ;)
Jag ska bara leta reda på ett par vita handskar :D

Argh :mad: Hehe shopping med andra ord :hihi
Det där var inte.........eller i och för sig var det rätt snällt :tummenupp

Ja se killar ni shoppar jämnt :rolleyes:

Du... Den taktiken kan man bara köra på våren, då man vet att vädret bara blir varmare å soligare. Men nu på hösten är det det motsatta :gnissla

Nu låter du pesemistisk :D Det finns fint väder även på höstar :)
 
Last edited:

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
sorry att jag inte kom idag, försökte besegra orakan idag:tungan men kom bara halvvägs till skogis, då la hojen av:huvet undra om den inte tycker om vatten:confused: fick stå på en busshållplats i hällregn och byta tändstift, efter att försökt få i gång den i ca 20 minuter tog strömmen slut i batteriet:gnissla jag lyckades dock att rulla igång den, men den gick ändå inte riktigt bra, bara att vända hemåt med en toppfart 65 km/h..

kan vi inte pricka in en regn fri helg och åka då?:confused:
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
Tack för dagens körning!

sorry att jag inte kom idag, försökte besegra orakan idag:tungan men kom bara halvvägs till skogis, då la hojen av:huvet undra om den inte tycker om vatten:confused: fick stå på en busshållplats i hällregn och byta tändstift, efter att försökt få i gång den i ca 20 minuter tog strömmen slut i batteriet:gnissla jag lyckades dock att rulla igång den, men den gick ändå inte riktigt bra, bara att vända hemåt med en toppfart 65 km/h..

kan vi inte pricka in en regn fri helg och åka då?:confused:
Trist att du inte kunde komma...
Gissar att de blir torrt nästa gång, vi körde regnrace idag nämligen och mina regndäck börjar likna oskurna slicks...
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
En trevlig men blöt tur igår :tummenupp Gårdagens kommentar: Brunn du suger!!!! :D Sedan var det skoj när jag hade snackat om glidare så tog jag upp en trasa och torkade av min motorcykel :hihi

jaså de låter som en bra utmaning att ta sig an en regnig dag ;)
Jag ska bara leta reda på ett par vita handskar

Ja se killar ni shoppar jämnt

Okej men du får utföra den på egen risk :gnissla

Hehe japp vi shoppar en hel del :hihi

sorry att jag inte kom idag, försökte besegra orakan idag:tungan men kom bara halvvägs till skogis, då la hojen av:huvet undra om den inte tycker om vatten:confused: fick stå på en busshållplats i hällregn och byta tändstift, efter att försökt få i gång den i ca 20 minuter tog strömmen slut i batteriet:gnissla jag lyckades dock att rulla igång den, men den gick ändå inte riktigt bra, bara att vända hemåt med en toppfart 65 km/h..

kan vi inte pricka in en regn fri helg och åka då?

Vilken otur, vi misstänkte att du inte skulle komma eftersom du hade ett slitet bakdäck, men där hade vi fel :tummenupp
Hehe jo nästa helg, då ska det bli riktigt torrt, vindstilla och minst 17 grader (enligt mig själv, sänder ett mejl till vädermaskinen också för säkerhets skull :tummenupp)
 

m1cke

Medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Southside
Hoj
YZF R1
Vilken otur, vi misstänkte att du inte skulle komma eftersom du hade ett slitet bakdäck, men där hade vi fel :tummenupp
Hehe jo nästa helg, då ska det bli riktigt torrt, vindstilla och minst 17 grader (enligt mig själv, sänder ett mejl till vädermaskinen också för säkerhets skull :tummenupp)

bakdäck är inte längre någon fara (ett nytt inköpt för ca 2 veckor sedan):)
vind stilla och 17 grader låter skitbra:D

blev det paråkning igår också?, bara du och brunn?
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
bakdäck är inte längre någon fara (ett nytt inköpt för ca 2 veckor sedan):)
vind stilla och 17 grader låter skitbra:D

blev det paråkning igår också?, bara du och brunn?

Härligt :tummenupp

Nä, Fille77 var också med och trotsade regnet (det var han som sa gårdagens kommentar) :tummenupp
 

brunn

Definitely Maybe
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Västerort
Hoj
Suzuki
En trevlig men blöt tur igår :tummenupp Gårdagens kommentar: Brunn du suger!!!! :D Sedan var det skoj när jag hade snackat om glidare så tog jag upp en trasa och torkade av min motorcykel :hihi
Mja jo det var väl inte mer än rätt att man fick höra det... Prickade typ 23 rödljus ungefär. Sen har jag ju klagat på att alla kör så j-a långsamt hela sommarn hehe. Man va ju lite nojig när bakdäcket börjar säga upp sig och det är vatten överallt. Min gamla hoj har en tendens att säga ifrån vid för aggresiv körning i blött väglag. Sen va ju kronan på verket mitt kärr... (hömm) motorstopp i slagsta :yoparty men den bjuder jag på!

Ja det va lite putsvarning på dig ett tag hehe och sen att du (dumt nog) avslöjade att du undvek gruskörningar för att citat: "det är inte bra för krom:et" :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi
 
Last edited:

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Mja jo det var väl inte mer än rätt att man fick höra det... Prickade typ 23 rödljus ungefär. Sen har jag ju klagat på att alla kör så j-a långsamt hela sommarn hehe. Man va ju lite nojig när bakdäcket börjar säga upp sig och det är vatten överallt. Min gamla hoj har en tendens att säga ifrån vid för aggresiv körning i blött väglag. Sen va ju kronan på verket mitt kärr... (hömm) motorstopp i slagsta :yoparty men den bjuder jag på!

Ja det va lite putsvarning på dig ett tag hehe och sen att du (dumt nog) avslöjade att du undvek gruskörningar för att citat: "det är inte bra för krom:et" :hihi :hihi :hihi :hihi :hihi

Hehe jag märkte det, typiskt rödljus :hihi
Hehe då fick du känna på hur det är att glida runt med nästan noll grepp när det är blött ute :tummenupp Kommer ihåg att du gnällde på mig på Sporthojskörningen om att jag körde långsamt :fakta
 
Last edited:

valkyria85

Guest
ska ni inte med på körningen på söndag istället?
finns under träffar/SAMÅKNING..
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Samling Skogskyrkogården Lördag kl 12.30.

1. Dr.Pepper (om det är fint är jag på)
2. Probotector (x=positiv, jag hänger på med andra ord)
3. Brunn (om universum inte gått under)
4. M1cke (om det inte skulle vara orakan ute)
5. arne

Hoppas ni inte "tar i " för mycke.
Inte van me´min nya mc.
Arne
ni ska inte joina oss vid 12 bläcket i lapplandsväsby så vi blir några fler :)


söndag ofc..
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
ni ska inte joina oss vid 12 bläcket i lapplandsväsby så vi blir några fler :)


söndag ofc..

Tror inte det är nån åkning i "lugnt tempo", dom som är inlagda som anmälda är hämtade från en körning den 29/9... Nån som spårat ur bara tror jag...

Rätta mig om jag har fel!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top