Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Vi glömde ju...

Nilax din stackare, vilket skitkväll det blev för dig då :( Vi hade ju stått och beundrat din 900:a Ninja på Skogis-parkeringen, som precis kommit ut från verkstan med nyservad motor (då den kokat så bl.a topplocket böjt sig). Äntligen hade du dessutom fått på effektdämparn så ljudet var riktigt gott. Ja, du hade t.om. sålt av din reservhoj som du köpt under tiden som Ninjan var på verkstad, allt var nu perfekt för en hojjkväll med boysen.

Precis när vi skulle dra iväg från Skogis, så upptäckte nå'n att det typ rann olja ur ena framgaffeln, rätt ner över bromsskivan dessutom :huvet Sen upptäckte vi dessutom att det rann grönt vatten under motorn nånstans :6surkart

Så du fick åka hela vägen hem till norrort igen ensam, näe, vilken skitkväll det blev för dig Nilax - så jäkla typiskt :krama

Boatdrinks

www.Bombrepa.se
Gick med
25 Dec 2007
Hoj
Fet-Grisen, 1800cc vansinne
Ja, det var en skön tur.

Alla de där bliarna som parkerat kanske var cirkusfolk som letade efter de där svenska kängrurna som studsade över vägen framför oss. (även jag som låg sist han se dem innan de bestämde sig för att kamikaze-hoppa över vägen.)

Haré Grejt till nästa tur!

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Ja! Verkligen Nilax din stackare!!!
Du hade kanske kunnat köra med oss ändå om jag inte sagt/sett något...?
BäkkFajer verkar ju i alla fall vilja hångla upp dig,
:krama the Italien style antar jag! :tungan

Dom parkade bilarna påminde lite om tour de france,
dom hade väl fått nys om att vi skulle dra förbi just där just då på våra cyklar! :D

Ha det gott alla!:tummenupp

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Låter tråkigt det där med Nilax hoj, tråkigt att den inte kan bli bra :(

Förresten är det någon som skulle vara intresserad av en långtur på Lördag eventuellt ner mot Nyköping/Norrköping?

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Ingen som ska åka lite norrkörning med onsdagsgruppen? Det var riktigt kul förra veckan. Högre tempo men inte för högt. Får se hur tempot blir idag. Passa på och kom. Lär er nya vägar = KUL! :p

EQ

back in the sadle again
Gick med
26 Mar 2008
Hoj
KTM 690 Enduro R -12
Ingen som ska åka lite norrkörning med onsdagsgruppen? Det var riktigt kul förra veckan. Högre tempo men inte för högt. Får se hur tempot blir idag. Passa på och kom. Lär er nya vägar = KUL! :p

Har du fått ordning på hojen nu!?

Synd att du inte var med igår kväll!
Relativt högt tempo på ett bra sätt! :tummenupp
En del av dom som var med igår brukar åka med onsdagsgruppen,
de sa att vårt tempo igår kväll var ungefär likadant!

Tyvärr kan jag inte åka med idag eller imorgon ska träffa tjejen!

Ha det fint! :)

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Halloj Guys!

Tack för den fina medkänslan igår... Jag blev ganska så sänkt, det känns som det har gått troll i hojen, iallafall igår. Idag har jag fått nya fina packboxar i gaffeldjäveln o 2000:- pistoler mindre i pluskan, men men nu funkar det igen. Jag kommer dyka upp imorgon torsdag vi Skogis, redo för en revanch. Väl mött!!!:yoparty

Dr.Pepper

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Jul 2007
Hoj
939 Hypermotard SP + Yamaha R1
Halloj Guys!

Tack för den fina medkänslan igår... Jag blev ganska så sänkt, det känns som det har gått troll i hojen, iallafall igår. Idag har jag fått nya fina packboxar i gaffeldjäveln o 2000:- pistoler mindre i pluskan, men men nu funkar det igen. Jag kommer dyka upp imorgon torsdag vi Skogis, redo för en revanch. Väl mött!!!:yoparty

Najs att den e funkis igen nya fina moppen! Synd att du inte kunde haka. Blev lite högre tempo nu när vi var så få, irrade runt i dina hemtrakter, så det hade du gillat! :tummenupp

Ha skoj på torsdag gubbar å kär-ingar. :)

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Idag har jag fått nya fina packboxar i gaffeldjäveln o 2000:- pistoler mindre i pluskan, men men nu funkar det igen. Jag kommer dyka upp imorgon torsdag vi Skogis, redo för en revanch. Väl mött!!!:yoparty

Fan va gott å höra, du tillhör ju faktiskt stamgästerna på våra körningar så tacka fasen för att du blev sänkt. Som Dr.Pepper sa, så ledde Pepper sin "krigshär" bestående av ett helt gäng samurajer...njae, nu ska vi inte ta i här, ett gäng riskokare från fjärran östern var det :)hihi ) plus en två pasta-smugglare - genom typ ett virrarr av sköna hojvägar i dina hemtrakter.

Vi ses på torsdag, vi få som är trogna hojåkandet, vi som inte ska träffa tjejer, svärmor, åka på husvagnssemester eller göra annat bara för att kärr....eh..jag menar "hon där hemma" bestämmer över Er :hej

Elfie

ligger gärna för pengar!
Gick med
23 May 2004
Hoj
GSX-R 600 *KRASHAD* // Suzuki Intruder 1400 *GLIDARE*
Riktigt kul i snabba gruppen :) Synd bara om mackan, men nya tag! :) Ses säkert nästa onsdag ;)

Itacha75

V.I.F. min älskade vän Norton
Gick med
23 Nov 2003
Hoj
R1 '16, SV 650 S '03
Söderort nästa gång då?

Förresten, någon som råkar känna igen sig på bilden nedan? :D

Bifogat

• bränn ut.jpg
    bränn ut.jpg
    66.3 KB · Visningar: 61

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Blir det någon körning från Skogkyrkogården i kväll?

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01

Drog du hem direkt från vaxholm? Stannade till på donken och tog en "jag vill inte sova mer inatt" stor kaffe :) Håller med - det är fin körning på onsdagarna!

omega3

www.bombrepa.se
Gick med
10 May 2008
Hoj
Yamaha R1 -01 + cbr600f1 -87
Drog du hem direkt från vaxholm? Stannade till på donken och tog en "jag vill inte sova mer inatt" stor kaffe :) Håller med - det är fin körning på onsdagarna!
Ja, jag tänkte först att ta vägen förbi svea.men sen kom verkligheten ifatt mig och då vände jag vid ferjgatan mot e4 igen... astrist att jag har köpt en så kass hoj. :(

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Den stora väderguden sade till mig: Nilax - det blir bättre väder framåt kvällen! Yes - då åker jag till Skogis vid 18-draget sörru.

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Kawasaki KLX650C
Jag är nog med ett litet tag också. Fast inga 25 mil för mig i kväll :)...

EDIT: förhinder har dykt upp. Kommer ej...

Last edited:
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...