Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Någon som vill ut och köra idag? Det ser ut som att det skall bli fint väder hela dagen. Jag har semester och kan därför köra i stort sett när som helst, men en lämplig tidpunkt att mötas vore kanske 15-17.

Eftersom jag har kört en del både söderut och norrut den senaste tiden föreslår jag österut den här gången. Man skulle t.ex. kunna köra Gamla Skärgårdsvägen till Gustavsberg, sedan en sväng på Ingarö, kanske sedan till Stavsnäs och Sollenkroka, och slutligen via Rindö (två färjor) till Vaxholm.

Ett exempel på möjlig rutt: http://goo.gl/maps/jSYH

Som alltid när jag kör så är det lagligt tempo som gäller. Sedan om någon vill köra snabbare en bit är det inget jag klandrar någon för, huvudsaken är att man väntar i nästa korsning.

Vi är typ 4-5 pers som drar norrut ikväll, typ sigtuna om någon vill haka! :tummenupp
 

Daffa

Sporthojsnörd
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki VN 900 Bobber Edition, Kawasaki Zx6-R -08, KTM Duke II 640 "Limited edition" -06
Jag slutar jobbet 16:30 men har hoj med mig så från 17 kan jag nog.

Okej, vi har redan bestämt kl. 16:00 med alla nu men vi kan göra så att vi glider runt lite i närförorten ett tag sedan sluter du upp?

PMar mitt mob. nr så kan du dra iväg ett sms om du vill så kollar vi vart vi befinner oss...
 

Tonks

Jamtlandstaus
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Skogen
Hoj
VFR 750F -86
Okej, vi har redan bestämt kl. 16:00 med alla nu men vi kan göra så att vi glider runt lite i närförorten ett tag sedan sluter du upp?

PMar mitt mob. nr så kan du dra iväg ett sms om du vill så kollar vi vart vi befinner oss...


Ok. Låter toppen!
 

holland

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2011
Ort
södertälje
Hoj
Blackbird ´00
Tjenare, nu är hojen fixat och kan åka lite mer.
Init, hur var turen, det är precis den turen som jag vill åka men det har inte blivit av än, kan imorgon vid 10-11, finns det fler som vill åka ..
"Eftersom jag har kört en del både söderut och norrut den senaste tiden föreslår jag österut den här gången. Man skulle t.ex. kunna köra Gamla Skärgårdsvägen till Gustavsberg, sedan en sväng på Ingarö, kanske sedan till Stavsnäs och Sollenkroka, och slutligen via Rindö (två färjor) till Vaxholm.
Startpunkten är för mig Södertälje
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Era jävlar som fortfarande har semester! Sitter och kollar ut i Stockholm och ser inte ett enda moln :huvet.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Tjenare, nu är hojen fixat och kan åka lite mer.
Init, hur var turen, det är precis den turen som jag vill åka men det har inte blivit av än, kan imorgon vid 10-11, finns det fler som vill åka ..
"Eftersom jag har kört en del både söderut och norrut den senaste tiden föreslår jag österut den här gången. Man skulle t.ex. kunna köra Gamla Skärgårdsvägen till Gustavsberg, sedan en sväng på Ingarö, kanske sedan till Stavsnäs och Sollenkroka, och slutligen via Rindö (två färjor) till Vaxholm.
Startpunkten är för mig Södertälje

Jag körde inte hela rundan igår, kom iväg för sent för det, körde ut till Gustavsberg och sedan en sväng på Ingarö innan jag körde hem till stan igen.

Om vädret håller i sig kan vi definitivt ta en tur imorgon. Vi skulle kunna mötas i Vårsta, sedan ta vägen via Rosenhill, Västerhaninge, Älta för att komma ut mot Nacka och Värmdö. Jag kan nog klockan 11.
 

holland

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2011
Ort
södertälje
Hoj
Blackbird ´00
Visst Vårsta it is vid 11 snuret. Vet inte i vilket körläge du har högerhanden men jag håller med Jeppe : " Lugnt är ju en definitionsfråga men skyltad fart är svår att hålla.
Ha det gott, finns det fler, haka gärna på.
Vi hörs imorgon.
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Visst Vårsta it is vid 11 snuret. Vet inte i vilket körläge du har högerhanden men jag håller med Jeppe : " Lugnt är ju en definitionsfråga men skyltad fart är svår att hålla.
Ha det gott, finns det fler, haka gärna på.
Vi hörs imorgon.

När jag tänker efter är nog 12.00 i Vårsta bättre, om det funkar för dig.

Vad gäller tempot brukar jag hålla skyltad hastighet något så när, men vill du köra snabbare en bit är det ju inga problem så länge du väntar vid nästa korsning.

I Vårsta finns en mataffär med en stor parkering 50 m från rondellen, där skulle vi kunna ses. Kommer du från Södertälje på väg 225 så är det till vänster i rondellen i Vårsta. Du kan inte missa den.
 

holland

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2011
Ort
södertälje
Hoj
Blackbird ´00
Tyvärr 12 fungerar inte för mig, tyckte tom att 10.30 skulle passa bättre. Jag åker därifrån vid 1100 om det finns fler som vill åka runt.
Har dock en fråga, kan man åka över Djurö? Vet ej om det finns färja i Överby?
 

gissla

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2012
Ort
Storstad
Hoj
450st kåttar från 2012
Tyvärr 12 fungerar inte för mig, tyckte tom att 10.30 skulle passa bättre. Jag åker därifrån vid 1100 om det finns fler som vill åka runt.
Har dock en fråga, kan man åka över Djurö? Vet ej om det finns färja i Överby?
Djurö mot Sollenkroka/överby är återvändsgränd längst ut. :yoparty
 

init

Ny medlem
Gick med
22 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000XR -17
Tyvärr 12 fungerar inte för mig, tyckte tom att 10.30 skulle passa bättre. Jag åker därifrån vid 1100 om det finns fler som vill åka runt.
Har dock en fråga, kan man åka över Djurö? Vet ej om det finns färja i Överby?

Nej, Djurö är återvändsgata. Samma sak med Hölö/Stavsnäs. Skall man strikt hålla sig till vägar som man inte behöver köra tillbaka blir det ju en betydligt kortare runda. Ingarö är ju också på sätt och vis en återvändsgata, även om det finns en runda på själva ön så måste man ju ta samma väg till och från själva ön.

Vad gäller tidpunkten skulle jag kanske kunna ansluta vid Gustavsberg istället. Att ta mig ned till Vårsta är ju egentligen en ganska lång omväg för mig.

Åker du från Vårsta 11.00 så är ju ju knappast i Gustavsberg före 11.30, och lite beroende på hur du tänkte köra sedan borde det ju inte vara något problem för mig att ansluta där vid 12. Kör du t.ex. en runda på Ingarö så tar ju det åtminstone en halvtimme.

Edit: För övrigt regnar det här just nu, och enligt SMHIs radarkarta är det ett ganska stort regnområde som kan hålla i sig ett tag. Regnar det även vid 11 så blir det inte tal om att åka någonstans för mig, det är en sak att stå ut med ett mindre regnväder när man är ute, men att ge sig ut när det regnar är inget jag känner för.
 
Last edited:

holland

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2011
Ort
södertälje
Hoj
Blackbird ´00
OK då vet jag. Det ser ut att jag kör den rundan en annan gång. Det regnar här med nu strax utanför Södertälje, har ingen lust att ge mig ut på blöta vägar.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top