GRUSVARNING på farligt ställe!

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Det är ju inte utan att man blir förbannad :mad: Vad är tanken med nedgrusningen egentligen? Jag såg inga lagningar där jag gick omkull, så att lägga lite grus över lagningar var det ju inte tal om.. knappast proportionerligt i alla fall.

Mordförsök, som Kreuger skriver, är kanske det bästa sättet att beskriva det?

Jag -> :fatta! <- Vägverket
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Kolla inlägg #3.

Har skrivit ett e-mail till vägverksadressen som fanns i den infon men det är ju en sån info-adress.

Jag vill ha ett namn, personlig e-mail och ett telefonnummer till den som är ansvarig.
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Ring hit och be att få tala med den som är ansvarig:

VÄGVERKET
FYRISVALLSGATAN 16
75228 UPPSALA
Besöksadress FYRISVALLSGATAN 16
Telefon 0771-119119
 

Devi|m@n

#29
Gick med
6 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CBR 929RR FireBLade och en sanyou moped(till 19:e aug)
kunde inte VV fixat alla vägar innan dem sopat bort all grus?
höll på att lägga omkull min hoj i gottsunda för nån kväll sen vid en lite hårdare inbromsning när en idiot kör rakt ut framför mig:mad:
lite senare så ser jag vv bilen som laga vägen hade lust att kliva av och :kulspruta den jäveln...
plus att det känns som lite dubbel arbete.. sopa först.. sen sprida ut skiten igen och sen sopa IGEN??:dummer
 

Kreuger

Team CaWalli Kawasaki Superbike
Gick med
6 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZX-10R 2010 svart
Jag vill ha ett namn, personlig e-mail och ett telefonnummer till den som är ansvarig.

Fick det här svaret.

Nu kan alla börja maila och ringa till Håkan Berggren.

Hejsan Petter!
Tack för dina synpunkter om rullgrus på väg 654. Nyligen har man utfört beläggningsarbete mellan Funbo-Lagga, i avvaktan på att vägen ska sopas förekommer det lösgrus på körbanan. Enl samtal med entreprenören, NCC, så har man tidigare placerat ut varningsskyltar för stenskott, allt enligt godkänd trafikanordningsplan. Entreprenören åker nu vägsträckan för att kontrollera skyltningen.
Den som är projektledare och ansvarig för beläggningsarbetet här på Vägverket Region Mälardalen är Håkan Berggren, telefon 016-157059, eller 070-5757111, mail: hakan.berggren@vv.se

Med vänlig hälsning

Anette Smedsbye
Vägverkets Trafikinformationscentral, Eskilstuna
0771-242424
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Snyggt jobbar Kreuger!!!
 

JoS

Uppsala RoadRunners
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CB1000RA -09, en grön fan - igen
Låt mailbombningen börja. :D

Bra jobbat Kreuger.
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
De har lagt ut en massa grus större delen av vägen till Uppsalanäs också. Var därute o hämta hojjen idag o märkte att det låg massvis med grus både på o vid sidan av vägen. Alltså när man svänger av 55 mot Hammarskog o Uppsalanäs ta de cool, grus mer eller mindre hela sträckan.
 

Magoo

Streetfucker
Gick med
27 Sep 2005
Ort
Skogen, Uppsala city
Hoj
Tomt på lagret för tillfället
De har lagt ut en massa grus större delen av vägen till Uppsalanäs också. Var därute o hämta hojjen idag o märkte att det låg massvis med grus både på o vid sidan av vägen. Alltså när man svänger av 55 mot Hammarskog o Uppsalanäs ta de cool, grus mer eller mindre hela sträckan.


Jaha.. o där ska dom ha haft "riktigt belägningsarbete" den här veckan som varit..... tycker de borde varit fin asfalt där nu ju...:gnissla Eller också har dom börjat lägga grus på alla vägar istället för asfalt... :huvet Suck
 

Mr Moody

Rockar vidare mot högre höjder...
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Kawazaki GPX750R 1988- Kawazaki ZX9-R 1998- Yamaha R1 2001- Suzuki GSXR1000 2005
Jaha.. o där ska dom ha haft "riktigt belägningsarbete" den här veckan som varit..... tycker de borde varit fin asfalt där nu ju...:gnissla Eller också har dom börjat lägga grus på alla vägar istället för asfalt... :huvet Suck

Ja det e väl det våra vänner på vägvärket har försökt göra. Vägen kommer nog bli fin när de e klara, den har ju vart i uselt skick, men när det blir e ju en helt annan fråga. Väldigt dåligt skyltat på flera ställen så ta't cool mer eller mindre hela den sträckan. Vissa skyltar stod till o med på små avtagsvägar in till vänster, vad dom gjorde där vete gudarna...
 

Sb

Nånting händer, det är nåt skumt pågång
Gick med
13 Oct 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R1000 K8
Jaha.. o där ska dom ha haft "riktigt belägningsarbete" den här veckan som varit..... tycker de borde varit fin asfalt där nu ju...:gnissla Eller också har dom börjat lägga grus på alla vägar istället för asfalt... :huvet Suck
Dom har asfalterat om större delen av den vägsträckan. (Från Lurbo och halvägs ut till 55:an)
Dock ligger det fortfarande sand på kanten av vägen.

Antar att de ska att fortsätta hela vägen ut till 55:an för där har dom fräst upp asfalten.
 

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Dom har asfalterat om större delen av den vägsträckan. (Från Lurbo och halvägs ut till 55:an)
Dock ligger det fortfarande sand på kanten av vägen.

Antar att de ska att fortsätta hela vägen ut till 55:an för där har dom fräst upp asfalten.

Sträckan mellan Lurbo och 55an är min dagliga pendlingsväg till Jobbet i Enköping. Vägen över skärfälten håller de på att asfaltera om vilket är på tiden, vägen är rätt trafikerad samt har varit i uruselt skick i många år, Pingvinen kan även intyga som pendlar i motsatt riktning. Just nu är det flaggvakter på sträckan under arbetstid (dock endast med röd flagga :tungan ). I den takt som arbetet forskrider tror jag att det dröjer minst en vecka till innan vägen är klar. Vägen är skyltad i båda riktningar och det finns sand på den del av vägen som är nyasfalterad så ta det lungt där ett tag till.
 

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jajjamen, visst bor jag!
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Har nu varit ute på "IL Rörk" och gjort teorin, passade då på att göra en korrekt anmälan som kommer att faxas in till VV! Gör det du med Henka81, du som blev drabbad! Har du en jefla tur kan du få ersättning!
 

Spiff

mycket snack
Gick med
17 May 2007
Ort
sthlm
Hoj
KTM 990 SMR
Ligger camouflage-grus på 247an Värmdö mellan Siggesta och färjelägret mot Rindö. Det är skyltat men gruset syns ju rätt dåligt.
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Ang. gruset som låg i kurvan där henke81 gick av så tycker jag det känns som det mesta är borta nu.
Tyvärr har man fått grusnojja nu och tycker man ser grus i var och varannan kurva :)
 

Henka81

Snigelräsern (våga vägra grus)
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZR 7 -99
Har nu varit ute på "IL Rörk" och gjort teorin, passade då på att göra en korrekt anmälan som kommer att faxas in till VV! Gör det du med Henka81, du som blev drabbad! Har du en jefla tur kan du få ersättning!

Känns inte som det är nån mening att ens försöka.. Går det över huvud taget att få rätt mot VV? Jag har aldrig hört några solskenshistorier.. :rolleyes: Om det ändå finns en gnutta hopp så får någon gärna berätta hur jag ska gå till väga..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top