amullo
Italiensk Allroad
Min ducce ligger på 3200 HEL/HEL, humant anser jag själv för en hoj som fortfarande går acceptabelt.
En äldre R1 brukar väll vara bra va? typ -00 -01?
En äldre R1 brukar väll vara bra va? typ -00 -01?
Men det var inte illa!! Var är den satt (boende) och är det olika för kill/tjej??
Jag kollade i december 2010, dvs för 5 månader sedan på Suzuki märkesförsäkring för GSX-R 750 -00 (som ägaren ville ha 40000kr för på blocket). Fick ett brev från Suzuki märkesförsäkring drygt 12000kr hel/hel med 25000kr i självrisk. Och jag är 65år. Naturligtvis gick brevet i papperskorgen. Var igår på SMC grundkurs. Det var ingen som betalade över 5000kr/år i hel/hel av de jag talade med. T.ex. 3000kr/år för en Honda Firestorm (V2-1000cc) -98. Ägaren hade ringt och snackat med Länsförsäkringar. Påpekat han var helkund. Ca 35år. Slutsatsen är att försäkringsbolagen också tar hänsyn till antal skadefria år med hoj. Och mycket annat. Jag gissar att GixxerTina har några stycken skadefria år (eller hur?) och kanske är helkund hos Länsförsäkringar som sköter Suzuki märkesförsäkring.
Trollhättan (finns inga tjejförsäkringar längre).
Methx - Hade ingen koll på att det skiljde så mycket i effekt på dom två modellera, ber om ursäkt.
Behöver du väl inte be om ursäkt för =)
Det kan man tro.En äldre R1 brukar väll vara bra va? typ -00 -01?
kör en 2008 limegrön Z1000 och betalar helförsäkring på bilsport mc 7000kr.
Tjena,
Min frågeställning är väl rätt uppenbar om man bara läser rubriken.
Finns det grymma/brutala hojar med mycket mos som inte gör djupa, svarta hål i ekonomin?
I dagsläget så ligger jag på ungefär 4-5k i halvförsäkring för min ER6, vilket jag tycker är helt okej?
....
Jag försäkrade min er6-n hos bilsport och mc förra veckan. Är också 24, dock haft kortet i snart 3 år. De ville ha 3336 kr/år för halvförsäkring, och då spelar det ingen roll hur länge man haft kortet.
Kollar jag på en z750 ligger likadan försäkring på 7169 kr/år. Kanske är en idé och ringa dem?
Soffor sitter man i hemma...
Jävlar vilket bra pris! Vad är det för kriterier man måste uppfylla för att få det priset egentligen?
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|