Fakkverk skrev:En fördel med twin är att konstruktionen kan göras smal. De hojar som diskuterats i denna tråd, och då tänker jag främst på Sp1/2, RSV Mille och SV/TL, är allt annat än smala. Jag upplever t.o.m. dessa som större än vissa radfyror från Suzuki & Honda. Men det är kanske bara jag?
En Ducati Hypersport (748-998) eller Superbike (749/999)
är betydligt smalare. Finns det någon anledning till att de andra är bredare?
Har ingenjören Luigi på ducatifabriken kommit på något som fortfarande, efter 12 år, inte nått andra tillverkare?
En lite fundering bara (är ingen maskiningenjör)...
Påstår du att millen ej är smal , har du rökt på eller , Ge ett bra förslag på en rad4 1000cc som är smalare än en mille o ej tävlings hoj . Visst kanske zx10r 04-> är lite gamal modig o är i bredaste laget för att vara en 1000cc rad4, gsx1000r 06++ kanske e mycket smalare, sen så kanske du har kört alla millar 98-06 + gsx 1000r , zx10r m.m . jag har ivjarefall testat zx10r + gsx750r "00 visiligen" o de är långt ifrån så smal som millen. Sen så tycker jag man ska jämföra cc med cc o inte 748 mot en 1000cc
Last edited: