Grymmast V-twin??

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Svess skrev:
Bästa v-twinen Suzuki SV1000S med leovince system samt kn-filter inte många som hänger med i starten. :yoparty

FZR 1000 och gsx r 1000 typ :pannkyss

(0-400 sv 1000 =11.4. FZR 1000 -93= 10,4 samt gsxr 1000 01-02 10,7...först 03 är gsx r 1000 nere på 10,4. Källa bike beg-guide 2005.

Våran skönhet som var i ägo i en månad.

Hm..släng på powercommander på sv:n om du nu har KN-filter så blir det ännu bättre. Det är väl inte leo vincesystem på din bifogade bild :va
 
Last edited:

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
2fast4hjo skrev:
FZR 1000 och gsx r 1000 typ :pannkyss

(0-400 sv 1000 =11.4. FZR 1000 -93= 10,4 samt gsxr 1000 01-02 10,7...först 03 är gsx r 1000 nere på 10,4. Källa bike beg-guide 2005.

Våran skönhet som var i ägo i en månad.

Hm..släng på powercommander på sv:n om du nu har KN-filter så blir det ännu bättre.


:FU tror mycket väl att sv 1000 tar gixxer 1000 dom första metrarna, det var ju trots allt "i starten" som han skrev! 402 meter är fan inte "i starten"!
Skulle tippa att Sv:n skulle leda den första biten (STARTEN) och sen skulle gixxer:n dra förbi och självklart vinna över mållinjen efter 402 meter (INTE I STARTEN) !! :arsele
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
CaféRacer skrev:
:FU tror mycket väl att sv 1000 tar gixxer 1000 dom första metrarna, det var ju trots allt "i starten" som han skrev! 402 meter är fan inte "i starten"!
Skulle tippa att Sv:n skulle leda den första biten (STARTEN) och sen skulle gixxer:n dra förbi och vinna över mållinjen efter 402 meter (INTE I STARTEN) !! :arsele


Nu var det just en gsx r 1000 som vi skaffade efter sv:n som var efterföljaren till våran dåvarande FZR så dessa hojar har vi erfarenhet av så svaret är nej men så beror det ju mycket på föraren.

Men visst har sv;n ett grymt acc. :tummenupp.

Edit..så klart jag vet att det var starten han menade :huvet men sifforna kan ju vara intressanta ändå (om man vill jämföra)
 
Last edited:

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
2fast4hjo skrev:
Nu var det just en gsx r 1000 som vi skaffade efter sv:n så svaret är nej.


Spela roll... Nu ÄR det såhär, det beror helt på vem som sitter i sadeln.
Erfarenhet, någon som tränat på starter, vågar gaaza mycket.
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
2fast4hjo skrev:
Nu var det just en gsx r 1000 som vi skaffade efter sv:n så svaret är nej men så beror det ju mycket på föraren.

"Svaret är nej" och det betyder vad, att jag har fel eller vaddå?? DU är den sista här som kan få mig att tro att en sv inte tar en gixx dom första metrarna, men såfort gixxern får upp lite varv så drar den såklart sv lätt!
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
2fast4hjo skrev:
Där var du snabb..upp och läs :D

Så du säger att jag har fel.. ?? :(

Det spelar ingen roll hur duktig man är som förare ?

ahja då har jag fel då. tillbaka till ämnet då kanske.

Ducati är smal andra fet, Ducati skramlar lite mer, sps låter bäst ..
 

CaféRacer

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2004
Ort
..
Hoj
..
2fast4Some skrev:
Varför tror du att jag bara hade sv:n i en månad.:hihi

Jag vad vet jag?! Det är ju inte svaret på frågan? eller bytte du ut sv´n mot gixxer´n för att den är snabbare dom första metrarna i starten? Eller va det för att gixxer´n är på det stora hela snabbare än Sv´n ?
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Jag håller med!

En 996 SPS med öppet system låter riktigt grymt under påslag uppför en backe (ex. midlanda banan). Den gläfser till genom två växlar, sen är det dax att bromsa med ett sånt avslagsljud att håret reser sig på armarna och man ryser i hela kroppen. Står den lite för fett får man desutom fina små "nästan" eftertändningar som gör det bättre.

Bästa startljudet har dock Ducati 888 SP5. Låter som ett start på ett gammalt jetplan innan motorn tänder, sen hoppar den igång direkt på tomgångsvarv.. Riktigt coolt med mycket kompression.
 

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Eksjö
Hoj
Honda CBR600RR -03
_basse_ skrev:
Tävlar du i starter? :D




PS. Millen är smal!!

Alltid! sedan gillar vi inte skåningar :mad:

2fast4hjo skrev:
FZR 1000 och gsx r 1000 typ :pannkyss

(0-400 sv 1000 =11.4. FZR 1000 -93= 10,4 samt gsxr 1000 01-02 10,7...först 03 är gsx r 1000 nere på 10,4. Källa bike beg-guide 2005.

Våran skönhet som var i ägo i en månad.

Hm..släng på powercommander på sv:n om du nu har KN-filter så blir det ännu bättre. Det är väl inte leo vincesystem på din bifogade bild :va


Har också gått i dom tankarna. Tog bara en snygg bild :tummenupp
 

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Eksjö
Hoj
Honda CBR600RR -03
2fast4hjo skrev:
Nu var det just en gsx r 1000 som vi skaffade efter sv:n som var efterföljaren till våran dåvarande FZR så dessa hojar har vi erfarenhet av så svaret är nej men så beror det ju mycket på föraren.

Men visst har sv;n ett grymt acc. :tummenupp.

Edit..så klart jag vet att det var starten han menade :huvet men sifforna kan ju vara intressanta ändå (om man vill jämföra)

Problemet vid snabb start med tex. en gsx-r 1000 är att det finns ju inte det bottendraget som i en v-twin, samt svårt att håla ner hojen :)

En v-twin maskin börjar ladda vid ca 2000/2500 rpm


suzuki-sv1000s-04-bikepics-187131.jpg
 

LiQUiD

Valmers är nog lite grym
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Lidköping
Hoj
VTR Firestorm '00
En gammal slö vtr är trevlig och lagom smidig. Driftsäker, billig försäkring och mullrar så där lite lagom.
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Svess skrev:
En v-twin maskin börjar ladda vid ca 2000/2500 rpm

det beror på hur den är trimmad,
min gillar inte alls sån fiskörning
över 4000 annars får det vara.
Och värre blir det när jag bytt kam :hihi
 

Svess

FOUR-stroke
Gick med
29 Nov 2004
Ort
Eksjö
Hoj
Honda CBR600RR -03
_basse_ skrev:
Nä.....vi e ju ett speciellt släkte.... :rolleyes:

Men jag gillar v-twin precis som du, så något gemensamt har vi :pannkyss


Näe inte släkte folkslag! :hihi

Men det var ju bra att du åker twin iaf.
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top