Grymmast V-twin??

elliott3

Brutal
Gick med
16 Apr 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
Hånda Tusen ÄRR ÄRR
gthyni skrev:
- Främst att motoroljan lr växellådsoljan kan optimeras för att smörja
och inte behöver ta hänsyn till kopplingsslir.

- lättservat
- lättjusterat
- kylning

sen är det koolare för entusiaster med racingteknik än Repsoldekaler :5peta

Jo men varför måste man serva så ofta?
Jag som svenssonåkare märker väl ingen skillnad på våt och torrkoppling eller?
 

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Well skrev:
954:an är ju lite snyggare men enligt säkra källor så är sp2:an bland det grymmaste man kan köra. den har gruuuumt bottenvrid vilket 954:an saknar.
men som sagt...dom kunde ha gjort fronten snyggare på sp2:an.

Enligt säkra källor drar en Sp1/2 grymt med soppa också... (Över litern)Alltså mer än vad Honda brukar göra. Men dem är ju rätt råa till utseendet iaf.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
elliott3 skrev:
Jo men varför måste man serva så ofta?
Jag som svenssonåkare märker väl ingen skillnad på våt och torrkoppling eller?

1. För allt som är rejsigt måste servas ofta..

2. troligen inte, förutom ljudet..
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
elliott3 skrev:
Jo men varför måste man serva så ofta?
Jag som svenssonåkare märker väl ingen skillnad på våt och torrkoppling eller?

Jo, när du provar en ny olja och kopplingen slirar.

Min Guzzi har torrkoppling och separat växellåda
så man kan hälla vad som helst i den utan problem.
Kör RedLine Shockproof i min, skulle aldrig funka med
våtkoppling.
 

Mr Vader

Galaxhärskaraspirant!
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Granne med Gelleråsen.
Hoj
DBS
eftersom jag själv åker Aprilia måste jag även slå ett slag för denna eminenta maskin... grymt ljud och utseende... jag tycker även att den är mycket trevlig att köra på... sedan är det ett plus att man kan komma över en R/factory till rimliga priser där man får med Öhlins dämpare samt smidda fälgar... godis... :drool
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
Felix skrev:
Såg ni repotaget om Guzilla i senase PB. Mäktig hoj... och dyr!

lite för tysk för min smak:
guz2005udo1.jpg


föredrar MGS/1 alla dagar
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
En fördel med twin är att konstruktionen kan göras smal. De hojar som diskuterats i denna tråd, och då tänker jag främst på Sp1/2, RSV Mille och SV/TL, är allt annat än smala. Jag upplever t.o.m. dessa som större än vissa radfyror från Suzuki & Honda. Men det är kanske bara jag?

En Ducati Hypersport (748-998) eller Superbike (749/999)
är betydligt smalare. Finns det någon anledning till att de andra är bredare?

Har ingenjören Luigi på ducatifabriken kommit på något som fortfarande, efter 12 år, inte nått andra tillverkare?

En lite fundering bara (är ingen maskiningenjör)...
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Fakkverk skrev:
En fördel med twin är att konstruktionen kan göras smal. De hojar som diskuterats i denna tråd, och då tänker jag främst på Sp1/2, RSV Mille och SV/TL, är allt annat än smala. Jag upplever t.o.m. dessa som större än vissa radfyror från Suzuki & Honda. Men det är kanske bara jag?

En Ducati Hypersport (748-998) eller Superbike (749/999)
är betydligt smalare. Finns det någon anledning till att de andra är bredare?

Har ingenjören Luigi på ducatifabriken kommit på något som fortfarande, efter 12 år, inte nått andra tillverkare?

En lite fundering bara (är ingen maskiningenjör)...

tja.. vet inte allt då men... på sp1/2 an har de satt kylarna på sidan om motorn = bredare...

fler ideer ?
 

ethno

Live fast, DrIvE fast
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 660
Kör en TLR med bos bolt-on pipor. Låter alldeles lagomt. Orginal piporna ligger undangömda i en kartong, och där får dom stanna.
 

Gabor

Guest
eller en TLS 1000, " mycket ljud för pengarna"" :)
 

Bifogat

  • Belas hoj.JPG
    Belas hoj.JPG
    51 KB · Visningar: 86
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top