Gs500e (byte av sving)

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
nomercy skrev:
Tack! Jag skissar lite på en minimal magskärm, en omgjord framskärm och en mer aggresiv bensintank. Det kommer att ta tid, men det är resultatet som är viktigast.

Mvh

Några små funderingar..
avgassystemet blir det omsvetsat eller nytt?
bromsok nytt eller moddat fäste?
gör du en extra snygg undertray så kan du få en slant för det...
ang lack kan jag skicka en bild på min med ny lack snart har inte fått delarna än

mvh
daniel

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
dsoders2 skrev:
Några små funderingar..
avgassystemet blir det omsvetsat eller nytt?
bromsok nytt eller moddat fäste?
gör du en extra snygg undertray så kan du få en slant för det...
ang lack kan jag skicka en bild på min med ny lack snart har inte fått delarna än

mvh
daniel

Skicka gärna en bild, jag behöver inspiration. Avgassystemet ska modifieras för att passa den bredare svingen, jag kör med orginal tills jag får råd med ett LASER X-treme. Bromsoket är taget från en bandit 600.

Mvh

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
zx9r-01
nomercy skrev:
Skicka gärna en bild, jag behöver inspiration. Avgassystemet ska modifieras för att passa den bredare svingen, jag kör med orginal tills jag får råd med ett LASER X-treme. Bromsoket är taget från en bandit 600.

Mvh

en till fråga tailraiserserna hur långa gjorde du dom? och hur mycket höjde dom baken?

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
dsoders2 skrev:
är det styck eller per par? kan inte ett ord på tyska
hur går det föresten??
bilder? :banana

Det är ett par (2 st) som du beställer. Bilder kommer om 2 veckor när jag är hemma efter tenta perioderna.

Mvh

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Underbart väder, en bra dag att meka i carporten. Idag kapades ramen och rätt placering av den nya träde fram. I veckan ska fäste till den nya ramen svetsas. Den gammla delen av ramen ska förstärkas så den blir jämntjock med den nya Buell röven.

Mvh

24_mars_2006_057.jpg

24_mars_2006_043.jpg

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
nomercy skrev:
Underbart väder, en bra dag att meka i carporten. Idag kapades ramen och rätt placering av den nya träde fram. I veckan ska fäste till den nya ramen svetsas. Den gammla delen av ramen ska förstärkas så den blir jämntjock med den nya Buell röven.

Mvh
[/IMG]

fy faen va snyggt
:4skrika

jag ska sno din ide till mitt nästa zxr bygge bara så du vet :7peta

ps..du måste fixa highpipe eller en liten under/sidan av hojen :tummenupp

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
ozeo skrev:
fy faen va snyggt
:4skrika

jag ska sno din ide till mitt nästa zxr bygge bara så du vet :7peta

ps..du måste fixa highpipe eller en liten under/sidan av hojen :tummenupp

Tack! Kul att du också gillar Buell bakdelen. Highpipe, ny lack och sånt finlir kommer senare när grundkonceptet är färdig byggt.

Mvh

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
nomercy skrev:
Tack! Kul att du också gillar Buell bakdelen. Highpipe, ny lack och sånt finlir kommer senare när grundkonceptet är färdig byggt.

Mvh

du bli väl klar till sommarn iaf? :)

ps. om du ska följa nån linje med bakändan så följ den som är i underkant av tanken..
om du förstår :va

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
-
Dra åt helvete, vilket häftigt bygge! Har själv en GS500E som jag tänkte sälja nu till våren, men det är ju nästan så man ångrar sig när man ser ditt bygge :)

Dum fråga kanske, men hur blir det med kedjan när man sätter på ett bredare hjul? Monterar man brickor eller något liknande för att framdrevet ska hamna i linje med bakdrevet?

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
ozeo skrev:
du bli väl klar till sommarn iaf? :)

ps. om du ska följa nån linje med bakändan så följ den som är i underkant av tanken..
om du förstår :va

Bygget är tänkt att bli klart till juni-juli när solen står som högst.
Jo avsikten var att följa linjen med tanken, svårt att hitta rätt brädbitar bara :brinnerup ..

Mvh

Ringo skrev:
Dra åt helvete, vilket häftigt bygge! Har själv en GS500E som jag tänkte sälja nu till våren, men det är ju nästan så man ångrar sig när man ser ditt bygge :)

Dum fråga kanske, men hur blir det med kedjan när man sätter på ett bredare hjul? Monterar man brickor eller något liknande för att framdrevet ska hamna i linje med bakdrevet?

Det är bara att sätta vinkelslipen i ramen, sen är karusellen igång :tummenupp . Jag bytade svingen till en Suzuki Bandit 600 (160 däck orginal) och på köpet kom kedjan i linje med dreven. Jag kommer dock hänga på ett 170 däck men då måste jag använda ett såkallat offset drev på 5mm.

Mvh

sir.tooby

1670cc
Gick med
17 Jan 2006
Hoj
BMW R nine T Scrambler -16
Tufft bygge :tummenupp Fränt att montera rumpa från buellen :D Vad gäller avgas skulle jag nog försöka på något i stil med de nya korta Motogp avgasrören.

Bifogat

• 430.jpg
    430.jpg
    9.9 KB · Visningar: 630
Last edited:

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Jag fick abstinens nu när jag är tillbacks i skolan (20mil från hojjen), som tur finns photoshop. :)

2_kopia_copy2.jpg

Mvh

Last edited:

metkallica

_____Ordförande i____ MCK_WHEELERS_FALUN
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
lös
nomercy skrev:
2052337 Jag fick abstinens nu när jag är tillbacks i skolan (20mil från hojjen), som tur finns photoshop. :)

2_kopia_copy2.jpg

Mvh

Ser pretty sweet ut. Kul att följa ditt bygge! Ska bli jävligt kul att se när det är klart. Blir grymt med bakdelen.

:yoparty

ozeo

Gick med
12 Sep 2004
Hoj
ser på den tecknade bilden nu att det är clipons..
de skulle va toksnyggt :rolleyes:

To_Xtrem

Deals Gap
Gick med
17 Jan 2004
Hoj
Honda VFR1200F
Fan det blev ju ruskigt snyggt det där ju! Gött jobbat!
Vi får ta och rejsa lite i sommar sen när bussprojektet är klart! :tummenupp

nomercy

Gearhead
Gick med
11 Mar 2005
Hoj
Aprilia Falco
Då var det dags för en update. Idag smide jag till ett stag som ska hålla avgasröret, det blev även en preliminär placering av reg.skylten. Det som tog mest tid var mallen för sitsen/undertrayn som ska skäras ut med laser i alluminium.

14_april_2006_004.jpg

14_april_2006_016.jpg

Mvh

Coola Ola

Guest
nomercy skrev:
2085458 Då var det dags för en update. Idag smide jag till ett stag som ska hålla avgasröret, det blev även en preliminär placering av reg.skylten. Det som tog mest tid var mallen för sitsen/undertrayn som ska skäras ut med laser i alluminium.

Mvh

Kommer bli jäkla bra det där! Men lacka bakfälgen vit också samt ramen svart. Svart ram+sving med vit tank och fälgar är ju mkt schnüggt (blir en massa lacka men pulverlack är billgt)! När du är klar med detta är det bara att påbörja turbokonvertering så du får lite fart på härket :hihi

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA