GSX 1400-tråden

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Suzuki TL1000R skrev:
2586792 Efter att ha sålt av min TL1000 så börjar ju sneglandet ganska fort på andra hojar. Har tidigare haft en Bandit 1200 men kanske ska gå steget längre till en 1400.
Läste nånstans att GSX1400 fram till och med -03 har samma prestanda som Banditen dvs, 1157 cc, 98 kusar, 98 Nm. Stämmer detta, och i så fall, skiljer det något mellan en Bandit 1200 och en "gammal" 1400. Och skiljer det mycket mellan den gamla och den nya 1400?
Nej Gsx1400 har haft samma prestanda från när den kom o tills nu.Men nya har 4-1system men jag vet inte om där är nån mer skillnad
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Suzuki TL1000R skrev:
2586792 Efter att ha sålt av min TL1000 så börjar ju sneglandet ganska fort på andra hojar. Har tidigare haft en Bandit 1200 men kanske ska gå steget längre till en 1400.
Läste nånstans att GSX1400 fram till och med -03 har samma prestanda som Banditen dvs, 1157 cc, 98 kusar, 98 Nm. Stämmer detta, och i så fall, skiljer det något mellan en Bandit 1200 och en "gammal" 1400. Och skiljer det mycket mellan den gamla och den nya 1400?


Köp min så får du 138 kusar på slangen, fast du får va snabb, den e inbytt från fredag nästa vecka!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Suzuki TL1000R skrev:
2586792 Efter att ha sålt av min TL1000 så börjar ju sneglandet ganska fort på andra hojar. Har tidigare haft en Bandit 1200 men kanske ska gå steget längre till en 1400.
Läste nånstans att GSX1400 fram till och med -03 har samma prestanda som Banditen dvs, 1157 cc, 98 kusar, 98 Nm. Stämmer detta, och i så fall, skiljer det något mellan en Bandit 1200 och en "gammal" 1400. Och skiljer det mycket mellan den gamla och den nya 1400?


Alltså en skröna till.
GSX1400 har en helt egen motor på 1402cc som inte har något gemensamt med en Bandit spis. Denna motor har alltid suttit i den hojen.
Effekten är och har alltid varit 106hk 126Nm alltså betydligt trevligare än en Bandit.
Fullt justerbar fjädring både fram och bak, 6-kolvs bromsok (Samma som Hayabusa/tdigare GSXR1000).
Fetare hjul... snyggare... manligare.

En Bandit är mer lättkörd...

Och effekten kan ju som sagt justeras. Begagnade trimprylar finns. TTS i Storbrtannien slipar om dina originalkammar till en roligare profil för £200 tex!
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Köp av GSX 1400

Tänkte bara kolla om det är nån här som är på G att sälja sin GSX 1400?
Skadar ju inte om det är lite extra godis på som ger nån häst eller två.
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Tjohoo...

Ähh, kunde inte hejda mig...

Kan väl numera också titulera mig ägare av en GSX 1400...köpte Knasknuttens gamla å ska hämta den i nästa vecka...Hört mycket gott om denna modell och hoppas att allt detta infrias, vilket jag tror :)
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Suzuki TL1000R skrev:
2613945 Ähh, kunde inte hejda mig...

Kan väl numera också titulera mig ägare av en GSX 1400...köpte Knasknuttens gamla å ska hämta den i nästa vecka...Hört mycket gott om denna modell och hoppas att allt detta infrias, vilket jag tror :)
Hehe jag va sugen på köpa hans kammar m.m. men han sålde visst hela hojen
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Tyvärr så hann han byta in den så jag fick ta det genom firman istället...som vanligt lite påslag från deras sida men det får man väl ta. Bara att starta upp den till våren och njuta:hojbusa
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Suzuki TL1000R skrev:
2613945 Ähh, kunde inte hejda mig...

Kan väl numera också titulera mig ägare av en GSX 1400...köpte Knasknuttens gamla å ska hämta den i nästa vecka...Hört mycket gott om denna modell och hoppas att allt detta infrias, vilket jag tror :)


Grattis till en brutal hoj!
Ta det lugnt med gasrullen till våren bara så går det nog bra. Det finns MYCKET kraft tillgänglig ALLTID.:D


Själv har jag beställt lite prylar till min med.
En tank, sidokåpor, passagerarhandtag och en bakände.
Så nu fattas bara en framskärm för att ha ett komplett kit för att kunna byta färg!
Kanske inte denna vinters projekt men man vet ju aldrig.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Maggy skrev:
2615328 Grattis till en brutal hoj!
Ta det lugnt med gasrullen till våren bara så går det nog bra. Det finns MYCKET kraft tillgänglig ALLTID.:D


Själv har jag beställt lite prylar till min med.
En tank, sidokåpor, passagerarhandtag och en bakände.
Så nu fattas bara en framskärm för att ha ett komplett kit för att kunna byta färg!
Kanske inte denna vinters projekt men man vet ju aldrig.

:confused: Glömde du skriva "Katana"? Eller har du köpt orginal? :näsblod
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Bakflärpen...

Gissar att det är nån här inne som kapat sin flärp där bak och snyggat upp lite. Har ni sågat själva eller finns det nått snyggt kit till den. Funderade på passagerarhandtag. Satt visst inga på, men å andra sidan, är det nån tjej som ska åka med så är det ju trevligare utan handtag kanske...:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Two stroke man skrev:
2615426 :confused: Glömde du skriva "Katana"? Eller har du köpt orginal? :näsblod

Original förståss... Katanstuk prylar växer inte på träd. Men jag kommer att köpa allt jag hittar till vettiga priser.

Suzuki TL1000R skrev:
2615638 Gissar att det är nån här inne som kapat sin flärp där bak och snyggat upp lite. Har ni sågat själva eller finns det nått snyggt kit till den. Funderade på passagerarhandtag. Satt visst inga på, men å andra sidan, är det nån tjej som ska åka med så är det ju trevligare utan handtag kanske...:tummenupp


Jodå jag har kapat en del...

http://mortling.mine.nu/gsx/undertray


Tänkte du dig ännu fler passagerarhandtag??? :confused:
 
Last edited:

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
mmm...blev ju ganska trevlig utan flärp. Får se om jag ger mig på ett ingrepp. Ska ju få hem den å njuta av att titta på den nån dag först kanske...men vintern är ju lång å plånboken tunn men en bågfil har man ju iaf.

Njae det räcker ju med "famntaget" istället för handtaget, satt nämligen inget sånt på men det kanske ligger bredvid, vem vet...
 

Åzell

Flathead Fucker MC
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Timrå
Hoj
2st Katana projekt-38:as HD Flathead Fucker
Manlig 1400

Vet inte om ni har sett den??
Men här får ni en bild på manlig 1400
 

Bifogat

  • Gsx1400.jpg
    Gsx1400.jpg
    120.3 KB · Visningar: 257

Åzell

Flathead Fucker MC
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Timrå
Hoj
2st Katana projekt-38:as HD Flathead Fucker
Maggy skrev:
2617969 Är det BigCC´s senaste turbobygge eller?


Det är en kille som kallar sig för Beejay på Oldskool suzuki som äger den.
Hojen är på 303hk!!!...:tummenupp
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Fick bud på 4200 hel/hel på en -02...tyckte jag var bra, men då bor man mitt i jönköping och är 24. Hon trodde det skulle sjunka ytterligare till våren och det får vi hoppas...tycker iofs att 4200 är riktigt bra det med.
 

andreas b

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2006
Ort
jönköping
Hoj
vässad GSX1400
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top