GSX 1400-tråden

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Maggy skrev:
2503288 Nope.. inte på min... men ett antal har testat i Storbrittannien och Australien... tror inte att det är någon större skillnad mot att göra det i sverige. Men ett fräscht filter är alltid ett måste.
Visst kan man ditcha original luftfilterbox men jag gillar att veta att funktionen är bra. Kan vara värt några kusar iallafall. Man kan ju alltid locka fram extra kusar men kanske ite alltid till vilken uppoffring som helst.
Min får nog hålla sig i detta skick ett par säsonger innan jag jobbar vidare. Det mest naturliga steget är ju en portning som nästa steg. Är inte så säker på att mer kubik är värt investeringen. Men visst vore det kul.
Ok bra att veta så man inte slänger ut en massa pengar på ett filter utan att det gör nån nytta:)
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Maggy skrev:
2503288 Nope.. inte på min... men ett antal har testat i Storbrittannien och Australien... tror inte att det är någon större skillnad mot att göra det i sverige. Men ett fräscht filter är alltid ett måste.
Visst kan man ditcha original luftfilterbox men jag gillar att veta att funktionen är bra. Kan vara värt några kusar iallafall. Man kan ju alltid locka fram extra kusar men kanske ite alltid till vilken uppoffring som helst.
Min får nog hålla sig i detta skick ett par säsonger innan jag jobbar vidare. Det mest naturliga steget är ju en portning som nästa steg. Är inte så säker på att mer kubik är värt investeringen. Men visst vore det kul.


Har kört två sässonger i olika väderlekar med min helt problemfritt med racingfilter på spjällhusen ala åttital!
Bara att mecka på, jobbigt att veta att där ligger några kusar och vilar när dom andra får jobba!:fatta!
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Knasknutten skrev:
2503319 Har kört två sässonger i olika väderlekar med min helt problemfritt med racingfilter på spjällhusen ala åttital!
Bara att mecka på, jobbigt att veta att där ligger några kusar och vilar när dom andra får jobba!:fatta!

PÅ min gav BMC filter kun en fattig hest mer... Men slipper og kjøpe nytt hvert 2.år!

Knasknutten: Hva gjorde du med de sensorene som sitter i boxen?
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
GSX1400 skrev:
2503541 PÅ min gav BMC filter kun en fattig hest mer... Men slipper og kjøpe nytt hvert 2.år!

Knasknutten: Hva gjorde du med de sensorene som sitter i boxen?


Det sitter en tempratursensor, den skruvade jag i ett av de separata filterna som jag monterade!
Har fungerat kanon, lite mycket ljud för dom bara när man kör!
Tar ett tag att vänja sig med dom!
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Att boxen er ett hinder, er ett faktum, fikk mest hester UTEN filter i boxen!

Kurven ble også bedre på topp= lenger hk over punktet for max hk.

Hmmmm, kanskje 4 stk separate BMC i vinter....hmmmmm
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
GSX1400 skrev:
2503579 Att boxen er ett hinder, er ett faktum, fikk mest hester UTEN filter i boxen!

Kurven ble også bedre på topp= lenger hk over punktet for max hk.

Hmmmm, kanskje 4 stk separate BMC i vinter....hmmmmm

Du har ju hela vintern på dig!
Kompisen har 1550 kit på sin hoj!
Han plockar 160 bakhjulshästar på sin, så skam den som ger sig!:yoparty

GSX1400:
Har din oljekylare klarat sig eller du har fått byta mot förstärkt?
 
Last edited:

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Knasknutten skrev:
2503604 Du har ju hela vintern på dig!
Kompisen har 1550 kit på sin hoj!
Han plockar 160 bakhjulshästar på sin, så skam den som ger sig!:yoparty

Portingsjobb?
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Knasknutten skrev:
2503623 Jo både portad och planad!
Har du själv satt ihop din?

Ja gjør allt skruarbeid selv, er av den gamle skolen og stoler ikke på 18 åringer som har sommerjobb på MC butikken! :D
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Knasknutten skrev:
2503649 Amen då, dom måste ju lära sig skruva på nån cykel ju!:tungan
Helt klart, men inte min!:tummenupp

Vet du hvor mye han kompisen fikk planet av toppen? Har en sterk mistanke om at JE sine kolver IKKE gir 12:1, heller nærmere 10,5:1....:confused:

Hadde en Katana 1428 før, den hadde 12,5:1, og var SVÅRSTARTAD når varm!

1550 spinner som original uansett temperatur...
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
GSX1400 skrev:
2503665 Helt klart, men inte min!:tummenupp

Vet du hvor mye han kompisen fikk planet av toppen? Har en stekt mistanke om at JE sine kolver IKKE gir 12:1, heller nærmere 10,5:1....:confused:

Hadde en Katana 1428 før, den hadde 12,5:1, og var SVÅRSTARTAD når varm!

1550 spiiner som original uansett temperatur...

Kan ta reda på det, men det tar ett tag!
E uppe i er huvudstad och jobbar så jag e hemma igen om tio dagar!
E det youshimuras kamaxlar du kör med också?
Gör susen med ställbara kamdrev på dom?
Kör du med orginal oljekylare fortfarande eller du har med fått byta?
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Knasknutten skrev:
2503679 Kan ta reda på det, men det tar ett tag!
E uppe i er huvudstad och jobbar så jag e hemma igen om tio dagar!
E det youshimuras kamaxlar du kör med också?
Gör susen med ställbara kamdrev på dom?
Kör du med orginal oljekylare fortfarande eller du har med fått byta?
Yoshi ST1, har kun justert innsugskammen, filte opp hullene, gjør susen!

Kjører orginal kjøler, har aldri hatt problem med overheting, fakta er at den går allt for kalt orginal (og med 1550cc også) Chokefunksjonen på Suzuki sine ECU er er helt av først ved ca 72gr oljetemperatur!!!
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
GSX1400 skrev:
2503696 Yoshi ST1, har kun justert innsugskammen, filte opp hullene, gjør susen!

Kjører orginal kjøler, har aldri hatt problem med overheting, fakta er at den går allt for kalt orginal (og med 1550cc også) Chokefunksjonen på Suzuki sine ECU er er helt av først ved ca 72gr oljetemperatur!!!


Okidoki!
Tänkte mest om kylaren fortfarande va tät?
Dom har en förmåga att gå läck i skarvarna om man pressar mycket!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Seså... 2½ mil blidde det idag... tokmörkt... kallt (+2) men torra vägar.

UNDERBART!

Har nog aldrig kört så här sent på året tidigare.
Börjar nog vara läge att skrapa skattemärket nu.

Skål på er!
 

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Knasknutten skrev:
2557570 Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!

Så dags!
Vad blir det istället?
GSXR1000?

Behöver inga av dina prylar dock... men kan definintivt rekommendera andra att prova. Cykeln blir avsevärt piggare!
 

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Knasknutten skrev:
2557570 Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!


Hej,

jag är intresserad av kamaxlarna.

Har du kvar dem?
 

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Linköping
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Hojbyte...

Efter att ha sålt av min TL1000 så börjar ju sneglandet ganska fort på andra hojar. Har tidigare haft en Bandit 1200 men kanske ska gå steget längre till en 1400.
Läste nånstans att GSX1400 fram till och med -03 har samma prestanda som Banditen dvs, 1157 cc, 98 kusar, 98 Nm. Stämmer detta, och i så fall, skiljer det något mellan en Bandit 1200 och en "gammal" 1400. Och skiljer det mycket mellan den gamla och den nya 1400?
 
Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Top