GSX 1400-tråden

Maggy skrev:
2503288 Nope.. inte på min... men ett antal har testat i Storbrittannien och Australien... tror inte att det är någon större skillnad mot att göra det i sverige. Men ett fräscht filter är alltid ett måste.
Visst kan man ditcha original luftfilterbox men jag gillar att veta att funktionen är bra. Kan vara värt några kusar iallafall. Man kan ju alltid locka fram extra kusar men kanske ite alltid till vilken uppoffring som helst.
Min får nog hålla sig i detta skick ett par säsonger innan jag jobbar vidare. Det mest naturliga steget är ju en portning som nästa steg. Är inte så säker på att mer kubik är värt investeringen. Men visst vore det kul.
Ok bra att veta så man inte slänger ut en massa pengar på ett filter utan att det gör nån nytta:)
 
Maggy skrev:
2503288 Nope.. inte på min... men ett antal har testat i Storbrittannien och Australien... tror inte att det är någon större skillnad mot att göra det i sverige. Men ett fräscht filter är alltid ett måste.
Visst kan man ditcha original luftfilterbox men jag gillar att veta att funktionen är bra. Kan vara värt några kusar iallafall. Man kan ju alltid locka fram extra kusar men kanske ite alltid till vilken uppoffring som helst.
Min får nog hålla sig i detta skick ett par säsonger innan jag jobbar vidare. Det mest naturliga steget är ju en portning som nästa steg. Är inte så säker på att mer kubik är värt investeringen. Men visst vore det kul.


Har kört två sässonger i olika väderlekar med min helt problemfritt med racingfilter på spjällhusen ala åttital!
Bara att mecka på, jobbigt att veta att där ligger några kusar och vilar när dom andra får jobba!:fatta!
 
Knasknutten skrev:
2503319 Har kört två sässonger i olika väderlekar med min helt problemfritt med racingfilter på spjällhusen ala åttital!
Bara att mecka på, jobbigt att veta att där ligger några kusar och vilar när dom andra får jobba!:fatta!

PÅ min gav BMC filter kun en fattig hest mer... Men slipper og kjøpe nytt hvert 2.år!

Knasknutten: Hva gjorde du med de sensorene som sitter i boxen?
 
GSX1400 skrev:
2503541 PÅ min gav BMC filter kun en fattig hest mer... Men slipper og kjøpe nytt hvert 2.år!

Knasknutten: Hva gjorde du med de sensorene som sitter i boxen?


Det sitter en tempratursensor, den skruvade jag i ett av de separata filterna som jag monterade!
Har fungerat kanon, lite mycket ljud för dom bara när man kör!
Tar ett tag att vänja sig med dom!
 
Att boxen er ett hinder, er ett faktum, fikk mest hester UTEN filter i boxen!

Kurven ble også bedre på topp= lenger hk over punktet for max hk.

Hmmmm, kanskje 4 stk separate BMC i vinter....hmmmmm
 
GSX1400 skrev:
2503579 Att boxen er ett hinder, er ett faktum, fikk mest hester UTEN filter i boxen!

Kurven ble også bedre på topp= lenger hk over punktet for max hk.

Hmmmm, kanskje 4 stk separate BMC i vinter....hmmmmm

Du har ju hela vintern på dig!
Kompisen har 1550 kit på sin hoj!
Han plockar 160 bakhjulshästar på sin, så skam den som ger sig!:yoparty

GSX1400:
Har din oljekylare klarat sig eller du har fått byta mot förstärkt?
 
Last edited:
Knasknutten skrev:
2503649 Amen då, dom måste ju lära sig skruva på nån cykel ju!:tungan
Helt klart, men inte min!:tummenupp

Vet du hvor mye han kompisen fikk planet av toppen? Har en sterk mistanke om at JE sine kolver IKKE gir 12:1, heller nærmere 10,5:1....:confused:

Hadde en Katana 1428 før, den hadde 12,5:1, og var SVÅRSTARTAD når varm!

1550 spinner som original uansett temperatur...
 
GSX1400 skrev:
2503665 Helt klart, men inte min!:tummenupp

Vet du hvor mye han kompisen fikk planet av toppen? Har en stekt mistanke om at JE sine kolver IKKE gir 12:1, heller nærmere 10,5:1....:confused:

Hadde en Katana 1428 før, den hadde 12,5:1, og var SVÅRSTARTAD når varm!

1550 spiiner som original uansett temperatur...

Kan ta reda på det, men det tar ett tag!
E uppe i er huvudstad och jobbar så jag e hemma igen om tio dagar!
E det youshimuras kamaxlar du kör med också?
Gör susen med ställbara kamdrev på dom?
Kör du med orginal oljekylare fortfarande eller du har med fått byta?
 
Knasknutten skrev:
2503679 Kan ta reda på det, men det tar ett tag!
E uppe i er huvudstad och jobbar så jag e hemma igen om tio dagar!
E det youshimuras kamaxlar du kör med också?
Gör susen med ställbara kamdrev på dom?
Kör du med orginal oljekylare fortfarande eller du har med fått byta?
Yoshi ST1, har kun justert innsugskammen, filte opp hullene, gjør susen!

Kjører orginal kjøler, har aldri hatt problem med overheting, fakta er at den går allt for kalt orginal (og med 1550cc også) Chokefunksjonen på Suzuki sine ECU er er helt av først ved ca 72gr oljetemperatur!!!
 
GSX1400 skrev:
2503696 Yoshi ST1, har kun justert innsugskammen, filte opp hullene, gjør susen!

Kjører orginal kjøler, har aldri hatt problem med overheting, fakta er at den går allt for kalt orginal (og med 1550cc også) Chokefunksjonen på Suzuki sine ECU er er helt av først ved ca 72gr oljetemperatur!!!


Okidoki!
Tänkte mest om kylaren fortfarande va tät?
Dom har en förmåga att gå läck i skarvarna om man pressar mycket!
 
Seså... 2½ mil blidde det idag... tokmörkt... kallt (+2) men torra vägar.

UNDERBART!

Har nog aldrig kört så här sent på året tidigare.
Börjar nog vara läge att skrapa skattemärket nu.

Skål på er!
 
Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!
 
Knasknutten skrev:
2557570 Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!

Så dags!
Vad blir det istället?
GSXR1000?

Behöver inga av dina prylar dock... men kan definintivt rekommendera andra att prova. Cykeln blir avsevärt piggare!
 
Knasknutten skrev:
2557570 Hade tänkt sälja av hojen och har en del delar över som helsystem, kamaxlar, powercommande, etc etc etc!
E där nån som e intressera av affär e det bara att hojta för en exakt lista!
Säljer helst allt till samma blir bara bökigt annars!


Hej,

jag är intresserad av kamaxlarna.

Har du kvar dem?
 
Hojbyte...

Efter att ha sålt av min TL1000 så börjar ju sneglandet ganska fort på andra hojar. Har tidigare haft en Bandit 1200 men kanske ska gå steget längre till en 1400.
Läste nånstans att GSX1400 fram till och med -03 har samma prestanda som Banditen dvs, 1157 cc, 98 kusar, 98 Nm. Stämmer detta, och i så fall, skiljer det något mellan en Bandit 1200 och en "gammal" 1400. Och skiljer det mycket mellan den gamla och den nya 1400?
 
Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show

Förra året firade Twin Club...

Harley-Davidson Euro Festival närmar sig 

8–11 maj smäller det – tiot...

Sveriges vägar blir bättre

Foto: Samuel Unéus Utvec...

Back
Top