Var köper ni "godis" till era 1400? Kvalitet, erfarenhet?
Thnx..! Slänger ut en fråga i ämnet då. Backspeglarna ser ut som...ja ngt stort och blank som pekar rätt ut!
Vad har ni köpt för speglar, eller spegel. Räcker med en...
Hej, funderar på att byta upp mig från min Yamaha Fz6 (78hkr) till en gsx 1400. Har insett att min lilla 600 inte räcker så långt för långfärder med sambon på där bak.. Även ute efter lite rolig söndagskörning, är denna hojj att rekomendera då? Har hittat en 05:a uttagen 06 med 2700 mil på mätaren, 1 ägare.. 66000;-, ligger priset hyffsat rätt? tycker den är fin som fan.. Men har ju rätt många mil på mätaren.. Något att haka upp sig på?
Andra frågor, är den dyr att äta o serva etc? Försäkring? Tacksam för svar
Mvh
hej!
Mipet hann före mig .
Speedohealer finns till 1400'an dom brukar använda det för att konventera mellan miles o km .
Ps min visar oxå cirka 8km mer än gps'n likadant på volvon o även min firmabil, kan ju va så att fordonstillverkarna har en liten säkerhets marginal bara för att vi inte ska åka dit för fortskörning Ds.
/Maveric
TJena grabbar... Har varit lite borta från tråden de senaste dagarna...långledigt och ganska fint väder är ju lika med körning...
Nåja... Idag hände det som inte fick hända. Jag klotade...
Aldeles för hög fart in i en kurva...slog på bromsarna... Väl nere i fart kom jag ut på grus och la hojen. Jag kom undan med smärta, blåmärken och värsta av allt, ett skadat ego...
Värre är det med hojen. Rejält skrapad motorkåpa på vänster sida. Sönderslagen backspegel. Köttat kopplingsgrepp och väl uppskrapad styrändsplugg... Men värst av allt... Buckla i tanken. Styret tryckte in tankens ovansida... Det mesta går att ersätta ganska enkelt. Men hur i helsike fixar jag buckorna och reporna på tanken? Ska ta bilder så fort orken kommer tillbaka.
TJena grabbar... Har varit lite borta från tråden de senaste dagarna...långledigt och ganska fint väder är ju lika med körning...
Nåja... Idag hände det som inte fick hända. Jag klotade...
Aldeles för hög fart in i en kurva...slog på bromsarna... Väl nere i fart kom jag ut på grus och la hojen. Jag kom undan med smärta, blåmärken och värsta av allt, ett skadat ego...
Värre är det med hojen. Rejält skrapad motorkåpa på vänster sida. Sönderslagen backspegel. Köttat kopplingsgrepp och väl uppskrapad styrändsplugg... Men värst av allt... Buckla i tanken. Styret tryckte in tankens ovansida... Det mesta går att ersätta ganska enkelt. Men hur i helsike fixar jag buckorna och reporna på tanken? Ska ta bilder så fort orken kommer tillbaka.
Jo, tur hade man väl...att man klarade sig utan större skador. Otur på hojen, som ser ut som skit. Bilderna jag tog var inte så bra...så det får bli en annan uppladdning, någon annan gång. Motorkåpor och det där andra är ju lätt fixat...men bucklan i tanken? Smärr skråmor i bägge vänstra fotpinnar.
Förstår inte hur oljekylare, ok&skivor samt framgaffel klarade sig så bra... Och att styret höll. Protaper gör ju bra skit Verkar inte det minsta krökt.
Jo, tur hade man väl...att man klarade sig utan större skador. Otur på hojen, som ser ut som skit. Bilderna jag tog var inte så bra...så det får bli en annan uppladdning, någon annan gång. Motorkåpor och det där andra är ju lätt fixat...men bucklan i tanken? Smärr skråmor i bägge vänstra fotpinnar.
Förstår inte hur oljekylare, ok&skivor samt framgaffel klarade sig så bra... Och att styret höll. Protaper gör ju bra skit Verkar inte det minsta krökt.
Valen och kvalen står mellan en gsx 1400, kostade mig 6875kr:- helår/helförsäk med suzuki märkes...
en cb 1300 eller xjr 1300..
Tror hojjarna är nämnvärt lika
Hej!
Tänkte på bucklan är den bara på det svarta fältet eller går den ner på den röda dekoren ?
Kanske en duktig lackerare kan lacka om det svarta isf. o sen klarlacka hela tanken, är det in på det röda blir det lite värre .
Motorkåpan o fotpinnarna kan du troligtvis slipa o sen polera upp om det inte är för djupt.
Du var inte här nere o körde isåfall kan jag ta en koll på hojen om du vill ha råd.
/Maveric
Du, ta inte fel val nu. GSX1400:an är på en helt annan nivå än de andra tack vare motorn. Dom må se likadana ut, men det är mer "omph" i sukkan. Helt enkelt en bättre hoj. Har alltid vunnit jämförande tester mot de andra.
Du kan få ta en titt när jag kommer hem Kör lätt bort till Karlshamn första dagen eller något, om du är ledig. Den är ju helt klart körbar...här ska inte missas fina sommarmil bara för att den är lite fulare än vanligt. Det där med att fixa tanken kanske inte är större problem. Bara att suga ut buckorna, sen så får som sagt en duktig lackerar ta sig an fläckarna.
Valen och kvalen står mellan en gsx 1400, kostade mig 6875kr:- helår/helförsäk med suzuki märkes...
en cb 1300 eller xjr 1300..
Tror hojjarna är nämnvärt lika
Hej!
Säger samma sak som Hellfireclub en helt annan hoj har själv kört xjr1300 o den saknar det där lilla extra som våran har.
Är du osäker så försök o provkör så känner du själv vilken som passar just dig.
Men visst det är ju du som ska handla så lycka till men ett ev. köp i vilket fall som helst
/Maveric
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |