GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Precis. Varför nöja sig med en kukförlängare som bara adderar 1,3L volym till mandomen, när man kan få 1,402 liter? :D

Ajuste, du får en sjuhelvetes dragracingcyckel, out of the box :)


:fakta:skrattaåt:lol
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hellfireclub, behöver du kukförlängare alltså ? :D

Du vet hur det är; mycket vill ha mer, rika vill bli rikare, "More is more" och så vidare :D

Edit; Glömde ju säga... Det är mycket tackvare hojen jag har min nuvarande flickvän. Vilken isbrytare utan att ens behöva säga så mycket..."ska du med på en runda?" Haha. Hon fick provsitta första gången vi träffades, sen var hon så gott som såld.
Det är väl allmänt känt att badboy-grejen funkar på de flesta brudar. Vissa säger att hojen inte gör ett smack...Vad vet jag, jag kanske är ovanligt skicklig på att ragga, men för mig funkar det.
 
Last edited:

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
i sanningens namn

Så är det faktist gsx'en jag är mest sugen på.. men den kostar lite extra + att den har gått lite längre än dom andra..
Iof kanske inte 2600 mil är något att hänga upp sig på- utan man borde kolla skicket istället och provköra..

66900:- ligger den på i pris, 1 ägare, 05:a utplockad 06.. Yoshimura trioval slipon och värmehandtag + några ställbara kopplings+ bromshandtag (förra ägaren hade problem med någon slags reumatism i fingrarna= äldre fabror)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Så är det faktist gsx'en jag är mest sugen på.. men den kostar lite extra + att den har gått lite längre än dom andra..
Iof kanske inte 2600 mil är något att hänga upp sig på- utan man borde kolla skicket istället och provköra..

66900:- ligger den på i pris, 1 ägare, 05:a utplockad 06.. Yoshimura trioval slipon och värmehandtag + några ställbara kopplings+ bromshandtag (förra ägaren hade problem med någon slags reumatism i fingrarna= äldre fabror)

Hej!
Är det denna http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_GSX1400_21697108.htm?ca=22&w=3.?
Isåfall har den ett shysst regnr.:D.
Ser ju bra ut på bild provkör den o känn efter hur den går, växellådan kan vara lite klonkig speciellt när man lägger i 2'an inget att vara orolig för däremot får den inte hoppa ur o det ska den inte göra eftersom dom tydligen har förstärkt lådan från o med -05.
Dom är lite känsliga vilken olja man har i (växlingen), själv kör jag med biltemas helsyntet vilket jag tycker funkar bäst.:tummenupp


/Maveric
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Är det en äldre farbror som haft den så är 2600 ingenting :)
Så milen behöver du inte vara orolig för, han har ju säkert kört lugnt.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Har också en -05 som kan vara till salu för rätt peng... den är dock inte riktigt i originalskick.
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
Japp den är det

Hej!
Är det denna http://www.blocket.se/helsingborg/Suzuki_GSX1400_21697108.htm?ca=22&w=3.?
Isåfall har den ett shysst regnr.:D.
Ser ju bra ut på bild provkör den o känn efter hur den går, växellådan kan vara lite klonkig speciellt när man lägger i 2'an inget att vara orolig för däremot får den inte hoppa ur o det ska den inte göra eftersom dom tydligen har förstärkt lådan från o med -05.
Dom är lite känsliga vilken olja man har i (växlingen), själv kör jag med biltemas helsyntet vilket jag tycker funkar bäst.:tummenupp


/Maveric



Japp, den är det.. Ska försöka åka ner o provköra denna veckan :D
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Hallå! Jag köpte min -05 nu i mitten av Maj. 230 mil. Akrapovic system, mini blinkers, mindre speglar, cross styre. Jag gav 64000:-. Vid vilken ålder blir man äldre farbror???
:)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hallå! Jag köpte min -05 nu i mitten av Maj. 230 mil. Akrapovic system, mini blinkers, mindre speglar, cross styre. Jag gav 64000:-. Vid vilken ålder blir man äldre farbror???
:)

Hej o välkomen till dårhuset:D.

Ser ut som en fin hoj o bra grundad med bling bling:tummenupp.

Apropå äldre farbror så lär det inte hända med mig är fortfarande 18 i sinnet:D.
Med andra ord man är inte äldre än man gör sig:tummenupp.



/Maveric
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Maggy, har vært i Sverige og hentet meg en Katana:D kanskje jeg skulle prøve og montere tank og detaljer fra den på 1550en?:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Maggy, har vært i Sverige og hentet meg en Katana:D kanskje jeg skulle prøve og montere tank og detaljer fra den på 1550en?:tummenupp


:yoparty:yoparty:yoparty
Skulle vara hur coolt som helst... men det är nog inte lätt att få tanken att passa med bensinpump osv... men jag skulle bli MYCKET imponerad.
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Kedjan

Skulle vilja avfetta O-ringskedjan. vad gäller? Petroleumbaserat avfettning eller Fotogen eller liknande?
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
hmm

valen står mellan gsx 1400 (ska försöka provköra nu på lördag) eller eventuellt slå på stort och köpa en hayabusa? Någon av er som provkört en? Grejen är den att jag måste ha en hojj som jag kan hålla hyffsad marchfart med (kör med bland annat några fjrer, gixxer och en xjr) på semester och med tjejen där bak dessutom.. Blåser det sjuhelvetes mycket i 120-130 knyck på gsx 1400an? Är så velig utav mig och vet inte riktigt vad jag vill ha, vill ha en allätare, men sportig karaktär o schysst utseende, gärna bra prestanda/pris också..
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
I 120-130 undrar i alla fall jag vem fan det är som står bakom på sadeln och försöker rycka av mig hjälmen!:va Men det är så klart en skit hjälm:hihi
Men jag har så klart inte mer än lyckta och styre som tar bort luft draget!
 

supercalle

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2007
Ort
Halmstad
Hoj
Fajjerstååm
haha

I 120-130 undrar i alla fall jag vem fan det är som står bakom på sadeln och försöker rycka av mig hjälmen!:va Men det är så klart en skit hjälm:hihi
Men jag har så klart inte mer än lyckta och styre som tar bort luft draget!

Okej, men har sett att det iaf finns vindavvisare till den, borde la funka rätt väl till motorvägsfart iaf =)
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
valen står mellan gsx 1400 (ska försöka provköra nu på lördag) eller eventuellt slå på stort och köpa en hayabusa? Någon av er som provkört en? Grejen är den att jag måste ha en hojj som jag kan hålla hyffsad marchfart med (kör med bland annat några fjrer, gixxer och en xjr) på semester och med tjejen där bak dessutom.. Blåser det sjuhelvetes mycket i 120-130 knyck på gsx 1400an? Är så velig utav mig och vet inte riktigt vad jag vill ha, vill ha en allätare, men sportig karaktär o schysst utseende, gärna bra prestanda/pris också..


Nja blåser:va upp till 130 går väl an men när du passerar 140 kan det bli lite störande efter så där 5-10 mil eller mer:rolleyes: blåder däremot som fan i 240 har jag hört:rolleyes:(inte manligt att ligga på tanken:tummenupp).
Ärligt jag har inga problem att marscha i 120 längre sträckor man sitter kanon på den är själv 185cm o helt nöjd med den ville inte köpa en busa med tanke på mina horn :D.
Han lär få bekänna färg i sommar (hojen) när vi ska ner till italien o passera Grossglockner o passo delo stelvio bla:yoparty.


/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Nja blåser:va upp till 130 går väl an men när du passerar 140 kan det bli lite störande efter så där 5-10 mil eller mer:rolleyes: blåder däremot som fan i 240 har jag hört:rolleyes:(inte manligt att ligga på tanken:tummenupp).
/Maveric

Går att marscha bra till runt 140, men visst tar det en del...Man vänjer sig. Brukar väl vara den farten man håller på motorväg. Och 140 är lagom annars också tycker jag, fortare blir man bara trött i huvudet av. Tror att en liten flyscreen kan göra saker värre...då får man väl absolut allt drag på huvudet?

Kan bekräfta att draget är smärtsamt hårt vid 240 (mätarfart...) Då kan man omöjligen sitta upp... Tryckt mot tanken med huvudet vid styret uppvinklat går det... Hur som helst är hojen inte riktigt lämpad för dom farterna. Man får hålla i sig för kejsare och japanskt imperium. :fakta
 
Nyheter
Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Top