andreas b skrev:2633460fan va inte i går man va ute här å titta..
LACKA ALLT MATT SVART! hade en hel lackad gsxr innan å det är rock n roll....
Mattsvart blir det nog inte... men kanske matt...
andreas b skrev:2633460fan va inte i går man va ute här å titta..
LACKA ALLT MATT SVART! hade en hel lackad gsxr innan å det är rock n roll....
Tuss skrev:2635206HEJ
jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mej med ytter diametern på Akrapovic`s krökar till GSX1400,jag skulle bli mer än tacksam.
Jag funderar på att bygga om det,för att få det att passa till en 80 tals Kawa 1000 som har vuxit till 1428cc
toxicated skrev:2659636Jag gillar GSX1400 skarpt till utseendet. Är inne på att byta till sommaren är lite sugen på en sådan. Anledningen till att jag vill byta är att på min så får jag färbannat ont i handlederna, dels av ställningen, dels av vibrationer o styret vid lägre varvtal. Ont i häcken får man väl på alla hojar antar jag
Hur som helst, hur är gsx´en att åka runt på en heldag med skjuts?
Vill ha en bra hoj, bra körställning vid långa dagar samt bra att skjutsa på......tar gärna era erfarenheter.
Maggy skrev:2660541Jag är iofs partisk och har om sanningen skall fram inte kört mer än 30 mil i ett svep med min förra sommaren.
30mil var MYCKET bekvämt! Inte tillstymmelsen till träarsle.
Man kan dock inte ligga på för fort för då blir det tungt utan kåpa. Just därför älskar jag den! Man får rejäl fartupplevelse fast man inte kör 250!
På långkörning är ca 110 en okej marchfart... kanske 120... men inte över 130 iallafall.
Till sommaren tänkte jag köra mer med passagerare. Detta förutsatt att vi hittar barnvakt åt de fem barnen, I sommar kunde frugan inte åka en meter. Men nu är nytt skinn inhandlat åt henne och svärmor är underrättad om vad som är på G nästa säsong.
KÖP!
Powerholic skrev:2660759Förutom en massa putsande består vinterns arbete av att fixa ett komplett set stålomspunna slangar (GOODRIDGE) samt byta fotpinnar till Sato Racing eller Lucas.
Jag köpte min GSX 1400 i våras. Då var den rejält utrustad redan, så som Motospeed byggd 1550cc motor. Akrapovic helsystem, K&N-filter, Powercommander, G-pack etc...
Det första jag gjorde var att byta styre och backspeglar. Originalstyret är ju ett skämt! Det blev ett Tomaselli. Mycket bättre körställning, men helt nöjd blev jag inte. Mot slutet av sommaren bytte jag igen och nu blev det perfekt körställning!! Med ett set nya fotpinnar kommer det att bli riktigt bra.
Har inga problem att ligga och marcha i 140 km/h.
Powerholic skrev:2664626Här kommer lite info.
Hojen är en 2002 i blått och vitt.
Motorn är modifierad av Motospeed.
JE kolvar, 1542 cc 12:1 i komp.
K&N luftfilter
Toppen: steg 2-portad
Kamaxlar: WebCams
Modifierade 37 mm spjällhus
PC-III
Motospeed bänkade 147,5 bhp @ 7500 rpm samt 156 Nm @ 5600 rpm.
Webkammarna är rätt så snälla, varför ett byte till Yoshimurakammar kanske också ingår i vinterns modifieringar. Fullständigt onödigt men ack så trevligt...
Vidare så har hojen ett Akrapovic helsystem (titanburk) samt G-pack.
Optiska modifieringar:
Ermax undertray (originalbaklyset kvar), miniblinkers, annat styre samt andra backspeglar.
Jag ska fixa lite bilder också.
Maggy skrev:2665682Fina grejer!
Mina TTS kammar är något vassare än Yoshi-ST1 men de är ju omslipade originalkammar så bascirkeln är nedtagen för att få högre lyft. Yoshi har samma bascirkel som originalen vaför vissa påstår att man inte behöver schimsa om efter byte men det får stå för dom.
Snorre har inte portat vad jag fattat men tar ut mer. Kan vara kammarna?
Bilder gillas!
Powerholic skrev:2676873Här kommer lite bilder på min hoj.
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|