GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Är bra sugen på en Suzuki gsx1400 har inte provat någon men läst en del. Enligt mcpoolen är det 5växlar på modell 02-03 och inte sprut (förgasare) vet ni som har om det stämmer.Jag vill ha 6 växlar när kom det -05?
Är den svår att köra jag har GSX750 -99 naken hoj och tycker den är otroligt kul men vill ha lite mera hk.Det är min första MC.Någon skrev att Bandit 1200 är mera lättkörd kan du utveckla lite kanske det är en sån jag ska ha.

Snälla... MCPOOLEN är inget uppslagsverk.
ALLA har sexväxlad låda, insprutning, 1402cc, 106hk, 126Nm.
Köp vilken du vill... 05 och nyare har startspärr och uppdaterat insprutningssystem samt STOR enkelljuddämpare med katalysator.

Last edited:

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
Är bra sugen på en Suzuki gsx1400 har inte provat någon men läst en del. Enligt mcpoolen är det 5växlar på modell 02-03 och inte sprut (förgasare) vet ni som har om det stämmer.Jag vill ha 6 växlar när kom det -05?
Är den svår att köra jag har GSX750 -99 naken hoj och tycker den är otroligt kul men vill ha lite mera hk.Det är min första MC.Någon skrev att Bandit 1200 är mera lättkörd kan du utveckla lite kanske det är en sån jag ska ha.

Maggy har redan bjudit på utmärkta fakta så jag fokar lite på din nästa fråga :)
1400:an är mycket lättkörd, tror inte du kommer uppleva den som svårare än den du har. Däremot kommer du bli glad av mastodontvridet från botten varje gång du rullar iväg. Jag hade den som förstahoj och tyckte den var helt okej, ingen kurvsmiskare kanske men en perfekt allroundhoj.

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
En gsx 1400 är piggare än man tror
speciellt om man byter avgassystem
Mer effekt och mycket lättare

Sen fungerar den utmärkt för längre touring om lusten faller på

Har funderat på att sälja den och skaffa en ren sporthoj
Men jag gillar den lite mer upprätta körställningen

Har redan nu nog så svårt att inte dra på över 200 när det kommer en raka
så jag skulle antagligen köra ihjäl mej på en ren sporthoj

Det här brukar vara en bra sida med info om olika modeller
http://www.bikez.com/

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Lägesrapport från södra Sverige

Körde 24 mil på krokiga favoritvägar idag. Vägarna är fantastiskt fina. Sanden är bortkörd och Vägverket har inte hunnit ut och grusat vägarna med "snabeln" ännu. Kanooon!!!:tummenupp

Hittills i år har det blivit 92 mil :yoparty

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
1400:an är mycket lättkörd, tror inte du kommer uppleva den som svårare än den du har. Däremot kommer du bli glad av mastodontvridet från botten varje gång du rullar iväg. Jag hade den som förstahoj och tyckte den var helt okej, ingen kurvsmiskare kanske men en perfekt allroundhoj.
Japp, ganska lättkörd. Speciellt med tanke på storleken. Men den känns väldigt tung om man vill korrigera spåret mitt i en kurva, tänker man bara med lite framförhållning så är det dock inga problem.

Ingen som råkar ha bensintank, framskärm, bakkåpa :)va ) och en passagerarhandtagsvinge som ligger och skräpar som den kan tänka sig att sälja till ett trevligt pris? Jag har börjat fundera på en lätt omstyling om jag inte skulle få min såld snart, och det skulle kännas onödigt att börja kladda med ny färg på sina egna originalgrejjer.

Mellanröret till slip-onet som jag beställde den 28e februari har fortfarande inte kommit. :mad:

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
... å 20 mil till idag...
Rekordtidig säsong i år.
Hoppas att Norrland kan komma igång snart också.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Mellanröret till slip-onet som jag beställde den 28e februari har fortfarande inte kommit. :mad:

Kollade du med snubben som köte mitt slipon ifall du fick köpa mellanröret av honom?
Alternativt föreslår jag att du inhandlar lite rostfritt rör från Simons och svetsar lite själv... funkar kanon! Poleringen tar dock lite tid....

Här är det bara vägar men ingen förtroendeingivande utetemp så änsålänge har jag inget kört... men det kommer!

Clipper ville tydligen inte var med i vår tråd! Nåja... citerad är han iallafall.
Hoppas han provar en GSX någon gång, det är en underbar maskin!:)

Last edited:

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
GSX 1400 är verkligen en underbar maskin. Varje gång jag har varit ute så känns det som om jag har varit på gym och bara tränat nacke och axlar. Jag har haft träningsverk varje gång, men nu börjar det ge med sig. Det är otroligt vad man ligger av sig under vintern. Flera fullgasax genom hela lådan känns verkligen i nacke och axlar dagen efter. Det värsta är nog vindlasten i 200++ samtidigt som hojen axar för fullt. Det ska ju vara roligt å träna, och det är det verkligen med en GSX 1400 (1550cc) mellan benen:D

Last edited:

Frick

I´m spartacus
Gick med
31 May 2005
Hoj
GSX 1400
Solen sken så fint i dag så jag tänkte man skulle ta en 15-20 mila tur
Men det blev bara 6 mil då jag blev frusen och fick vända hem
( skulle tagit på mej mer kläder )

Och nu på kvällen när jag tittar ut så SNÖAR det ute :gnissla

Vart tog mitt sommarväder vägen :confused:

Last edited:

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
Kollade du med snubben som köte mitt slipon ifall du fick köpa mellanröret av honom?
Alternativt föreslår jag att du inhandlar lite rostfritt rör från Simons och svetsar lite själv... funkar kanon! Poleringen tar dock lite tid...
Japp, jag kollade med honom. Först så var han på Island eller något och var lite svår att få tag på. Sedan hade han kommit på att han kunde använda det själv. :(

Jag har köpt på mig en hel hög med rörstumpar och hållit på och pusslat lite utan att få till något som verkar passa riktigt bra. Dessutom så saknar jag svets och ordentliga kunskaper i hur en sån ska användas. På gymnasiet så brukade vi nöjes-MIGa och dricka kaffe på fredagseftermiddagarna då jag gick sista året, men det är allt. :crash :tungan

Angående vädret: Nu har stormen bedarrat och alla gator är snö- och isfria. Däremot så ligger det drivor av grus överallt och just nu är det -6 grader ute. Men inom den närmaste veckan kan det nog vara dags att ställa på firmans V-Strom 650 och börja rosta av sig lite.

lingen

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
GSX 1400
Hoj på er alla. Då har man registrerat sig här då. Mycke kul och intressant läsning här. Jag köpte en GSX 1400 för ca 19 månader sen, nu skulle den ut ur garaget och till min förvåning.... jag har underhållsladdat batteriet i vinter men den stod i ett dygn och sen va batteriet tomt, hmmm. Hojen är en -05:a. Är det någon som vet hur det är med garanti på sånt, jag ringde in till butiken där jag köpt hojen men dom sa det gällde ingen garanti på batteriet nu.
:tummenupp

Powerholic

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
Suzuki GSX 1400 (1550cc)
Hoj på er alla. Då har man registrerat sig här då. Mycke kul och intressant läsning här. Jag köpte en GSX 1400 för ca 19 månader sen, nu skulle den ut ur garaget och till min förvåning.... jag har underhållsladdat batteriet i vinter men den stod i ett dygn och sen va batteriet tomt, hmmm. Hojen är en -05:a. Är det någon som vet hur det är med garanti på sånt, jag ringde in till butiken där jag köpt hojen men dom sa det gällde ingen garanti på batteriet nu.

Grattis till en bra hoj:tummenupp

...men inget är ju så bra att det inte går göra bättre.

Här kommer förädlingslistan:
1. Akrapovic helsystem + PC III + K&N-filter +G-pack + bänkning
2. + Yoshimurakammar + ny bänkning
3. + 1550 Big Bore + portning och större spjällhus + ännu en ny bänkning

tar du alla tre stegen på en gång så sparar du 2 bänkningar:D

lingen

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2007
Hoj
GSX 1400
Jag har Yoshimura helsystem + DNA filter, det blir nog en PCIII nu i vår, det får räcka för mig så länge. Har köpt ganska mycke annat lull lull också. Ska på med ett guldfärgat rental styre också. Det jag har monterat är: miniblinkers, 6 st ledlampor (stavar) som blinkar i olika färger o takter och även till musik och motorljud, stålsombundna bromsslangar fram o bak, ruta, givi väsksystem med sidoväskor + toppbox med bromslyse, ryggstöd och lastgaller.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Jag har Yoshimura helsystem + DNA filter, det blir nog en PCIII nu i vår, det får räcka för mig så länge. Har köpt ganska mycke annat lull lull också. Ska på med ett guldfärgat rental styre också. Det jag har monterat är: miniblinkers, 6 st ledlampor (stavar) som blinkar i olika färger o takter och även till musik och motorljud, stålsombundna bromsslangar fram o bak, ruta, givi väsksystem med sidoväskor + toppbox med bromslyse, ryggstöd och lastgaller.

Låter trevligt värre... har du några bilder också?
Jag har också en K5. Har blivit lite lull lull på den redan.

Esquire

Gick med
2 Oct 2003
Hoj
En till jämte med en GSX1400? Välkommen!

Jag skulle tro att batteriet inte omfattas av någon garanti. Detta eftersom att det i det närmaste är att anse som en förbrukningsvara.

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Jag skulle tro att batteriet inte omfattas av någon garanti. Detta eftersom att det i det närmaste är att anse som en förbrukningsvara.
Tyvärr är det nog så, men lite märkligt är det ändå att det redan gett upp på en 05:a. Dålig laddare som överladdat?

Min 04:a gixxer (ursäkta trådintrånget :hej) har stått kallt varje vinter utan någon laddare, och har helt friskt batteri. Jag startar den (och låter den gå tills den är ordentligt varm) med några veckors mellanrum, och batteriet visar inga tendenser till att tröttna över vintern.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept