Jodix
Medlem
- Gick med
- 9 May 2008
- Hoj
- GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Det där är nog det bästa medlet som inte heller funkar. Har man vita fälgar så är det bara att inse att man får tvätta...
Ja det är så sant som det är sagt. Tvätta vita fälgar kommer man inte ifrån. Min förhoppning är att det skall underlätta vid tvättningen. Vi får väl se när det blir dags. Sen faller jag alltid för mirakelkurer....någon satans gång skall det ju FUNKA!!
Blir intressant att höra ett första utlåtande från dig sen då. Ska ha på det när jag måste byta bakdäck inför våren. Jag har ju bara erfarenhet av detta på bilfälg. Men med erfarenhet av hur segt det kan vara att få bort väl inbitet bromsdamm på obehandlad fälg jämfört med behandlad så hoppas jag på samma effekt på hojen.
Använde på bilen deras fälgrengöring som fick stå och dra och efter en stund hade allt bromsdamm blivit något slags blodröd/lilaaktig gegga. Drog runt lite lätt med en diskborste och sen var det bara skölja av.
BTW. Är det samma pärlemovita färg i fälgarna som den övriga vita färgen på hojen?
Tjena!! Nej färgen på fälgarna på min är solid vad jag kan se. Som sagt det vore kul om denna förseglingen underlättar vid tvätt. Brukar vara ganska noga med att fälgarna skall vara rena och fina så jag tycker det är värt ett försök.
// Jodix
Last edited: