GSX 1400-tråden

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Det där är nog det bästa medlet som inte heller funkar. Har man vita fälgar så är det bara att inse att man får tvätta...:D

Ja det är så sant som det är sagt:). Tvätta vita fälgar kommer man inte ifrån. Min förhoppning är att det skall underlätta vid tvättningen. Vi får väl se när det blir dags. Sen faller jag alltid för mirakelkurer....någon satans gång skall det ju FUNKA!! :va

Blir intressant att höra ett första utlåtande från dig sen då. Ska ha på det när jag måste byta bakdäck inför våren. Jag har ju bara erfarenhet av detta på bilfälg. Men med erfarenhet av hur segt det kan vara att få bort väl inbitet bromsdamm på obehandlad fälg jämfört med behandlad så hoppas jag på samma effekt på hojen.
Använde på bilen deras fälgrengöring som fick stå och dra och efter en stund hade allt bromsdamm blivit något slags blodröd/lilaaktig gegga. Drog runt lite lätt med en diskborste och sen var det bara skölja av.

BTW. Är det samma pärlemovita färg i fälgarna som den övriga vita färgen på hojen?

Tjena!! Nej färgen på fälgarna på min är solid vad jag kan se. Som sagt det vore kul om denna förseglingen underlättar vid tvätt. Brukar vara ganska noga med att fälgarna skall vara rena och fina så jag tycker det är värt ett försök. :tummenupp

// Jodix

Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Tjena!! Nej färgen på fälgarna på min är solid vad jag kan se. Som sagt det vore kul om denna förseglingen underlättar vid tvätt. Brukar vara ganska noga med att fälgarna skall vara rena och fina så jag tycker det är värt ett försök. :tummenupp

// Jodix

Ok, jag får se hur färgen ser ut under all smuts som var kvar. Jag kanske ska bättra och klarlacka om all plast iaf, sen kanske man skulle göra fälgarna när man ändå håller på. Jag är lite av en pedant, så det blir lite jobbigt med vita fälgar. Men det är jävligt snyggt när det är rent. :) Den ska få sig en genomgång när jag fått hem den.

Btw: När ska ventilerna justeras? Hojen har gått 2700mil och det är inte gjort.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Kopierat från annat forum där detta skrevs:

"126nm @ 5000rpm (115nm vid 2600 vilket är varvtalet vid 90kmh på sexan)
106hk @ 6800 rpm
255 kg fulltankad
22 liter i tanken
Ventiljustering vid 2400 mil-intervaller"

EJ BEKRÄFTAT!! Skall kolla upp senare. Om inte några av de riktiga proffsen Maggy/Maveric mfl :Bugar kan bekräfta innan jag kollar i min handbok :)

Det skall ju göras på min snart också :gnissla

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
2400 mil gäller för ventilspelskoll...
Jag har hunnit göra det 2 gånger på... hmmm... har jag kört 2000 mil? :D

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Du ska inte passa på att byta kammar om du ändå ska justera ventilerna?

Jo, man kanske skulle ha gjort det. Går det bra att göra det med vanliga slip-on, eller rekomenderas det helsystem? Annars tänkte jag vänta till jag kan köpa hela kitet med helsystem, kammar och PC3.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Bear!! Hur går det med hämtandet av din stora dam? Blir det först till helgen? Nyfiken..!:) Har du kikat på vilket försäkringsbolag du skall ha?

------------> Jodix

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Bear!! Hur går det med hämtandet av din stora dam? Blir det först till helgen? Nyfiken..!:) Har du kikat på vilket försäkringsbolag du skall ha?

------------> Jodix

Tjena, ja jag ska hämta henne i helgen. Det är bestämt. Tänkte väl lägga upp lite bilder på henne här kanske. ;) Det är lite grejjer jag ska ordna inför säsongen.

Vad gäller försäkringsbolag så blir det Bilsport och MC. De har alltid varit billigast på de hojar jag har haft. Skulle få pynta 4500 hel/hel, vilket känns helt överkomligt. Fast för att spara lite pengar så tar jag en garageförsäkring fram till säsongen börjar och byter sen till Bilsport och MC.

Du var inte intresserad av scorpionburkarna till din eller så? Annars släpper jag dem för 3500kr.

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Tjena, ja jag ska hämta henne i helgen. Det är bestämt. Tänkte väl lägga upp lite bilder på henne här kanske. ;) Det är lite grejjer jag ska ordna inför säsongen.

Vad gäller försäkringsbolag så blir det Bilsport och MC. De har alltid varit billigast på de hojar jag har haft. Skulle få pynta 4500 hel/hel, vilket känns helt överkomligt. Fast för att spara lite pengar så tar jag en garageförsäkring fram till säsongen börjar och byter sen till Bilsport och MC.

Du var inte intresserad av scorpionburkarna till din eller så? Annars släpper jag dem för 3500kr.

Hej!! Va kul det skall bli att få se en ny hoj här :) Jag har själv Bilsport/mc hel/hel för 4500 med tilläggsförsäkring.Visst är jag intresserad av Scorpionburkarna. Men jag vill se lite bilder på dem. Hur är skicket på dem? Bucklor,repor m.m :va. Jag vet...de är inte nya men vill ju ändå att de skall pryda sin plats givetvis. Är det precis sådana som på den filmen du hänvisade till på YouTube?

--------> Jodix

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Hej!! Va kul det skall bli att få se en ny hoj här :) Jag har själv Bilsport/mc hel/hel för 4500 med tilläggsförsäkring.Visst är jag intresserad av Scorpionburkarna. Men jag vill se lite bilder på dem. Hur är skicket på dem? Bucklor,repor m.m :va. Jag vet...de är inte nya men vill ju ändå att de skall pryda sin plats givetvis. Är det precis sådana som på den filmen du hänvisade till på YouTube?

--------> Jodix

Ja det är precis sådana som i filmen. Vad jag kommer ihåg så var det knappt ett märke på dem. De har suttit på i 1400 mil. Ska syna dem lite närmre på lördag.

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
GSX 1400 K3

När det gäller försäkring så kolla med Suzuki Försäkring. http://www.suzukimcforsakring.se/
Dom var då billigast för mig 3000 hel/hel. Dom samarbetar med Länsförsäkringar men du måste ringa nummret som du hittar i länken för när jag skulle försäkra hojen så ringde jag till Läns.. och dom "visste" :rolleyes: ingenting om nån Suzuki försäkring.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
När det gäller försäkring så kolla med Suzuki Försäkring. http://www.suzukimcforsakring.se/
Dom var då billigast för mig 3000 hel/hel. Dom samarbetar med Länsförsäkringar men du måste ringa nummret som du hittar i länken för när jag skulle försäkra hojen så ringde jag till Läns.. och dom "visste" :rolleyes: ingenting om nån Suzuki försäkring.

Tackar, ska kolla upp det. Jag har Läns på allt annat, så vi får se vad de säger.

Edit: Har läst lite om de olika försäkringarna nu och det är en markant skillnad på självriskerna. Bra mycket högre självrisk på suzukiförsäkringen.

Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Jag lägger upp några bilder som jag fick på mailen. Hon behöver lite kärlek som sagt. Ska även byta ut bakljusen mot klarglas med LED. Har hittat ett par riktigt niceiga. :)

Bifogat

• gsx1400-1.JPG
    gsx1400-1.JPG
    86.3 KB · Visningar: 132
  • gsx1400-2.JPG
    gsx1400-2.JPG
    51.4 KB · Visningar: 127
  • gsx1400-3.JPG
    gsx1400-3.JPG
    66.4 KB · Visningar: 117

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
Tjena Bear!! Ser ju mycket trevlig ut. Kan inte på dessa bilder se några direkta skavanker på burkarna!! Skicka fler när du får tid.

Fick igår hem till min Lady nya blinkersglas ,"smoked" med orange lampa. Jag bestämde mig för att behålla storleken på blinkersen så länge. Har siktat in mig på ett black led taillight som jag hittade på Ebay! Icke integrerad blinkers, endast bakljus, bromsljus = ca 520 kr inkl frakt.

monterade också bakdäcket igår kväll, samt ett enkelt kamerastativ på styret, inköpt på Ebay det med. :tummenupp

-----------> Jodix

Bifogat

• ledlight.jpg
    ledlight.jpg
    16 KB · Visningar: 78
  • före.jpg
    före.jpg
    238.4 KB · Visningar: 93
  • efter.jpg
    efter.jpg
    238.6 KB · Visningar: 84
  • dålig bild.jpg
    dålig bild.jpg
    234.3 KB · Visningar: 74
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
www.louis.de har ett lyse för 50€ tillkommer bara 15€ i frakt!
http://www.louis.de/_10c8d22a0db54f...pic=artnr_gr&artnr_gr=10033318&typ_id=JS1BN11

Jag lägger upp några bilder som jag fick på mailen. Hon behöver lite kärlek som sagt. Ska även byta ut bakljusen mot klarglas med LED. Har hittat ett par riktigt niceiga. :)

Hur tänker man om man sätter skivbromslåset i fotpinnehållaren? :va
Kommer den inte att vibrera där och nöta märken?

Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Hur tänker man om man sätter skivbromslåset i fotpinnehållaren? :va
Kommer den inte att vibrera där och nöta märken?

Du la märke till det du också. Jag förstår inte jag heller, om inte annat så finns det ju oändligt med space under sadeln att lägga det i. Det har hunnit bli ganska nött om man säger så. Så pass att jag överväger att leta reda på en fin från någon MC-skrot.

Tjena Bear!! Ser ju mycket trevlig ut. Kan inte på dessa bilder se några direkta skavanker på burkarna!! Skicka fler när du får tid.

Fick igår hem till min Lady nya blinkersglas ,"smoked" med orange lampa. Jag bestämde mig för att behålla storleken på blinkersen så länge. Har siktat in mig på ett black led taillight som jag hittade på Ebay! Icke integrerad blinkers, endast bakljus, bromsljus = ca 520 kr inkl frakt.

monterade också bakdäcket igår kväll, samt ett enkelt kamerastativ på styret, inköpt på Ebay det med. :tummenupp

-----------> Jodix

Det där lyset är grymt snyggt. Hade jag köpt en orörd 14 hade det blivit ett sådant. Men ägaren till den här hade lyckats spräcka baklyset mot något och då fanns bara orginal förutom denna undertail. Så då fick det bli undertail. Det finns ju en snygg undertail där man har kvar orginallyset.

Last edited:
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...