GSX 1400-tråden

Pär-Magnus

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Ort
växjö
Hoj
2002,Suzuki GSX 1400
Hej Per Magnus
jag har gjort rent mina spridare och bytt bränslefilter eftersom jag var tämligen säker på att felet låg där men det påverkade inte ett dyft, (verkar inte som någon kan ge ett konkret svar på var felet ligger) skulle vara mycket intresant att sätta dit en powercomander och se hur bränsleinsprutningen beter sig mellan 2 och 3000 varv, för det är där dom flesta cyklar verkar gå ryckigt, provkörde min kompis cykel häromdagen med samma årsmodell K4 och ungefär samma miltal och den cykel går jämnt som en dröm, men många verkar ha problem med den här otäcka ryckiga och ojämna gången på låga varv, min cykel är dessutom väldigt svår att växla mjukt på ettans och tvåans växel klunkar och slår rätt bra, vet inte om det är standard eller om jag har ett slitage i lådan, verkar konstigt på en cykel som gått 2000 lugna mil,
kan i alla fall som tur är konstatera att tvåans växel inte hoppar ur, vilket tydligen är ett standard fel på dom tidigare modellerna, hittar du lösningen på den ryckiga gången är jag väldigt tacksam om du meddelar detta, jag gör detsamma om jag löser problemet.

Hej !
Jag var i kontakt med en som heter Bo på Claessons i Bromölla och han sa direkt att motorn får för lite bränsle på låga varv och förmycket bränsle på höga varv så han rekomenderade att montera en Power Comandor och efter det mappa om bränslet mad att sätta upp cykeln i bänk och att det skulle kosta mellan 7500-8000. Och att man även kopplade om vevhusventilationen.

Magnus
 

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Ort
Falköping
Hoj
GSX 1400 -02
Ska inte säga att det inte är sant.
Men jag har powercommander, jag har bänkat/mappat, jag har ombyggd vevhusventilation :)
Men har ändå rycken....

Ska inte säga att det inte är sant.
Men jag har powercommander, jag har bänkat/mappat, jag har ombyggd vevhusventilation :)
Men har ändå rycken....
 
Last edited:

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Last edited:

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Hej !
Jag var i kontakt med en som heter Bo på Claessons i Bromölla och han sa direkt att motorn får för lite bränsle på låga varv och förmycket bränsle på höga varv så han rekomenderade att montera en Power Comandor och efter det mappa om bränslet mad att sätta upp cykeln i bänk och att det skulle kosta mellan 7500-8000. Och att man även kopplade om vevhusventilationen.

Magnus

För att komma vidare känns det absolut som man behöver se hur insprutningen fungerar det håller jag med om, visst behövs powercommander särskillt om man skall
byta avgassystem, luftfilter eller kamar så känns den nödvändig för att få ett ultimat kraftuttag ur cykel, men om man som jag är fullt nöjd med cykelns effekt och bara vill att den skall gå jämnt känns det inte så jättekul att lägga ut 7000 kr, går det inte att ändra parametrarna på något billigare sätt, ok en powercomander och en pc och prova sig fram
men det känns inte som något allternativ när man är helt grön i ämnet.

pratade förövrigt också med en firma i Varberg (kommer inte i håg namnet) dom påstår sig fixat detta fel på ca 5 till 6 GSX 1400 cyklar, han uppgav samma pris kanske en femhundring billigare, vi har också en firma här på
min hemort som heter Biscaya racing (fö Ducati importör i Sverige) dom påstår sig vara experter på insprutning och powercomander mm.mm. tror dessutom dom har flera bänkar.
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Fick bakdäck och "cykelställ" idag.... funkar fint!
Polerat lite med mina Meguiars putsmedel också.
 

Bifogat

  • heelplate2.jpg
    heelplate2.jpg
    106.7 KB · Visningar: 97
  • gsx2011.jpg
    gsx2011.jpg
    120.8 KB · Visningar: 106

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
JA:banana fick den nya slipon idag 2000riksdaler me frakt e-bay
is the shit.Tog me en bild på B12an som är såld. Väldigt rolig hoj:Rockbanan kommer o va saknad:(

Förstår din glädje!! Finfin kanna!! Fick mina efterlängtade kannor igår från Tjeckien. :yoparty:yoparty Creptus heter tillverkaren/företaget

Tungt massivt ljud, precis som jag vill att den skall låta!!:D
 

Bifogat

  • IMG_1525.jpg
    IMG_1525.jpg
    239.5 KB · Visningar: 121
  • IMG_1515.jpg
    IMG_1515.jpg
    249.9 KB · Visningar: 130

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Förstår din glädje!! Finfin kanna!! Fick mina efterlängtade kannor igår från Tjeckien. :yoparty:yoparty Creptus heter tillverkaren/företaget

Tungt massivt ljud, precis som jag vill att den skall låta!!:D

Jäkligt snygga, men stämmer priset som du uppgav förut låter billigt, och hur lång var leverans tiden.

För att komma vidare känns det absolut som man behöver se hur insprutningen fungerar det håller jag med om, visst behövs powercommander särskillt om man skall
byta avgassystem, luftfilter eller kamar så känns den nödvändig för att få ett ultimat kraftuttag ur cykel, men om man som jag är fullt nöjd med cykelns effekt och bara vill att den skall gå jämnt känns det inte så jättekul att lägga ut 7000 kr, går det inte att ändra parametrarna på något billigare sätt, ok en powercomander och en pc och prova sig fram
men det känns inte som något allternativ när man är helt grön i ämnet.

pratade förövrigt också med en firma i Varberg (kommer inte i håg namnet) dom påstår sig fixat detta fel på ca 5 till 6 GSX 1400 cyklar, han uppgav samma pris kanske en femhundring billigare, vi har också en firma här på
min hemort som heter Biscaya racing (fö Ducati importör i Sverige) dom påstår sig vara experter på insprutning och powercomander mm.mm. tror dessutom dom har flera bänkar.


PÄr Magnus ! http://shop.textalk.se/se/shopwindow.php?id=3439&shopwindow=2779338
 
Last edited:

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Hej Gigator!! Det blev ca 4100kr med gällande valutakurs inklusive frakt. Lång leveranstid med lite krångel med språk e.t.c. Engelska--> Google översätt---> Tjeckiska...ja du förstår!:gnissla Tur att jag har en mailkontakt med en GSX:are från Tjeckien som har varit i kontakt med Creptus ett flertal gånger under tillverkningstiden.

Jag betalade in notan den 28 Mars och hämtade ut kannorna den 12 Maj.:)
 

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Hej Gigator!! Det blev ca 4100kr med gällande valutakurs inklusive frakt. Lång leveranstid med lite krångel med språk e.t.c. Engelska--> Google översätt---> Tjeckiska...ja du förstår!:gnissla Tur att jag har en mailkontakt med en GSX:are från Tjeckien som har varit i kontakt med Creptus ett flertal gånger under tillverkningstiden.

Jag betalade in notan den 28 Mars och hämtade ut kannorna den 12 Maj.:)

ok dom är jag ruskigt sugen på, lite ont om pengar just nu så det får bli ett vinter projekt, kanske man kan vara lite fräck framåt hösten och använda din tjekien kontakt om det skulle krångla till sig.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hoppas att helgen varit god :).

Här har den varit intressant hoj relaterat :D.

Monterade väck min smalbandslambda som jag byggt ihop för att kolla bränsleblandningen (Ja Two Stroke du fick rätt ;) )den visade delvis blandningen men inte hela vägen.
Så jag investerade i en bredbandslambda från Innovate Mtx-l plus en mätmodul SSI-4 som jag kopplade ihop till min netbook (med Logworks installerat) vilken jag placerade i tankväskan o körde ut o testade att mappa själv:tummenupp.

Till att börja med så mätte jag afr (bränsleblandning),tps(trottel öppning),Map(insugnings vacum) o varvtal.
Det sista gav mig en hel del huvudvärk pga. att signalen var väldigt full av spikar som gjorde att den hoppade mellan 2000-9000varv nästan hela tiden :gnissla.
Tills jag kom på att plocka signalen från kamgivaren istället för ena tändspolen :tummenupp.

Visade sig att mappen jag har nu (vilket är en ihopsnickrad av min gamla o maggys gamla) nästan var bra som den var :).

Så nu ska vi ut o köra lite mer typ olika trottel öppningar o sen kolla mot det jag har i nu , men jag ligger på den säkra sidan kanske lite fett men det ska inte vara några problem .

Bifogar en bild på en av testerna innan jag körde :).

/Maveric
 

Bifogat

  • MTXL_All_Web.jpg
    MTXL_All_Web.jpg
    67.8 KB · Visningar: 60
  • ssi.jpg
    ssi.jpg
    58.3 KB · Visningar: 69
  • logworks.JPG
    logworks.JPG
    134.4 KB · Visningar: 79

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Alingsås
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Kylarskydd GSX 1400

Beställde ett kylarskydd på ebay som jag fick i dag, bra passform och snabb leverans
 

Bifogat

  • P5160076.jpg
    P5160076.jpg
    259 KB · Visningar: 96
Last edited:

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Däck

Hej på er alla igen. Tänkte bara höra vad ni kör med för sulor på era hojar? Jag kör själv helst på så krokiga vägar som möjligt och det brukar vara i skapligt tempo så fegrand brukar vara obefintligt. Jag byter hellre bakdäck ofta än kör med några opålitliga hockeypuckar.

Så vad kör ni på och vad kan ni rekomendera resp avråda?

Det sitter ett nytt Avon VP2 på fram och bakdäcket är slut, så då är frågan: Köpa en helt ny uppsättning eller köpa ett Avon bak för att snåla. Men den senaste tanken gillar bara plånboken. Jag har inte läst så mycket bra kritik om Avon, allra helst när det är lite fuktigt eller vid riktigt feta nerlägg tenderar de att släppa tydligen.

Jag brukar köra lite på SMC´s knixkurser på gokartbana och de brukar var lite hala samt att det garanterat blir till att nöta bort fegranden, så då känns det lite osäkert med Avon.
Eller vad säger ni?

Tack på förhand / Björnen i skogen.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej på er alla igen. Tänkte bara höra vad ni kör med för sulor på era hojar? Jag kör själv helst på så krokiga vägar som möjligt och det brukar vara i skapligt tempo så fegrand brukar vara obefintligt. Jag byter hellre bakdäck ofta än kör med några opålitliga hockeypuckar.

Så vad kör ni på och vad kan ni rekomendera resp avråda?

Det sitter ett nytt Avon VP2 på fram och bakdäcket är slut, så då är frågan: Köpa en helt ny uppsättning eller köpa ett Avon bak för att snåla. Men den senaste tanken gillar bara plånboken. Jag har inte läst så mycket bra kritik om Avon, allra helst när det är lite fuktigt eller vid riktigt feta nerlägg tenderar de att släppa tydligen.

Jag brukar köra lite på SMC´s knixkurser på gokartbana och de brukar var lite hala samt att det garanterat blir till att nöta bort fegranden, så då känns det lite osäkert med Avon.
Eller vad säger ni?

Tack på förhand / Björnen i skogen.

Hej du!

Kör själv på Michelin pilot road 2 o är riktigt nöjd med dom, kommer dock att uppgradera till pilot road 3 nästa gång.
För det känns som att det är en förbättring med PR3 vad det gäller våt egenskaperna.
Vad det gäller PR2 så är våtgreppet är helt ok o även kurvgreppet funkar:yoparty.
plus att man får ut en hel del mil på dom:tummenupp.

/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Hej på er alla igen. Tänkte bara höra vad ni kör med för sulor på era hojar? Jag kör själv helst på så krokiga vägar som möjligt och det brukar vara i skapligt tempo så fegrand brukar vara obefintligt. Jag byter hellre bakdäck ofta än kör med några opålitliga hockeypuckar.

Så vad kör ni på och vad kan ni rekomendera resp avråda?

Det sitter ett nytt Avon VP2 på fram och bakdäcket är slut, så då är frågan: Köpa en helt ny uppsättning eller köpa ett Avon bak för att snåla. Men den senaste tanken gillar bara plånboken. Jag har inte läst så mycket bra kritik om Avon, allra helst när det är lite fuktigt eller vid riktigt feta nerlägg tenderar de att släppa tydligen.

Jag brukar köra lite på SMC´s knixkurser på gokartbana och de brukar var lite hala samt att det garanterat blir till att nöta bort fegranden, så då känns det lite osäkert med Avon.
Eller vad säger ni?

Tack på förhand / Björnen i skogen.

Just nu Pirelli Diablo... ett bakdäck håller väl ca 350-400mil. :näsblod
Bästa jag testat på den var Michelin Pilot Power 2ct gjorde att den svängde som en gud. Men Diablosarna är billigare...
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Just nu Pirelli Diablo... ett bakdäck håller väl ca 350-400mil. :näsblod
Bästa jag testat på den var Michelin Pilot Power 2ct gjorde att den svängde som en gud. Men Diablosarna är billigare...

Hej du!

Kör själv på Michelin pilot road 2 o är riktigt nöjd med dom, kommer dock att uppgradera till pilot road 3 nästa gång.
För det känns som att det är en förbättring med PR3 vad det gäller våt egenskaperna.
Vad det gäller PR2 så är våtgreppet är helt ok o även kurvgreppet funkar:yoparty.
plus att man får ut en hel del mil på dom:tummenupp.

/Maveric

Tack, det är väl lite som jag anat att det är Michelin eller Pirelli som brukar ligga högst på önskelistan. Jag har även tittat lite på Bridgestones BT 016. Jag har haft BT 014 på en hoj och de var jag helt nöjd med, var dock lite osäker på våtgreppet på dom.

Men PR2:eek:rna verkar ju vara erkänt bra då. PR3 fick bästa omdömet i senaste Bike dessutom.
 

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Vidunge city
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Håller me maveric pilot road är ett jäkligt bra däck hade dom på banditen o körde ca 700mil på bakd. ca1200mil på framd.
Körde mycke bkk knix en heldel gaspådrag o en heldag på G-ringen.:yoparty
De blir pilot på 1400 me när de är dags.
 

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Hemma
Hoj
B King GSX 1400
Hallå Har kört med Pilot Road 2 o är hemst nöjd med dom. Nu ligger det ett PL3 på ska testa det när regnperioden gått över
 

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Sandviken
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Jag tror jag har bestämt mig för PR2:eek:rna. Tack för förenklandet av valet i frågan. Blir till att lägga en beställning på hojdäck.se tror jag. Vilken skillnad i pris det är på olika ställen. Ett bakdäck på 24mx kostar lika mycket som en komplett uppsättning på hojdäck.se. Inget svårt val mao.
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top