Hej Per Magnus
jag har gjort rent mina spridare och bytt bränslefilter eftersom jag var tämligen säker på att felet låg där men det påverkade inte ett dyft, (verkar inte som någon kan ge ett konkret svar på var felet ligger) skulle vara mycket intresant att sätta dit en powercomander och se hur bränsleinsprutningen beter sig mellan 2 och 3000 varv, för det är där dom flesta cyklar verkar gå ryckigt, provkörde min kompis cykel häromdagen med samma årsmodell K4 och ungefär samma miltal och den cykel går jämnt som en dröm, men många verkar ha problem med den här otäcka ryckiga och ojämna gången på låga varv, min cykel är dessutom väldigt svår att växla mjukt på ettans och tvåans växel klunkar och slår rätt bra, vet inte om det är standard eller om jag har ett slitage i lådan, verkar konstigt på en cykel som gått 2000 lugna mil,
kan i alla fall som tur är konstatera att tvåans växel inte hoppar ur, vilket tydligen är ett standard fel på dom tidigare modellerna, hittar du lösningen på den ryckiga gången är jag väldigt tacksam om du meddelar detta, jag gör detsamma om jag löser problemet.
Någon som avstånd mellan original fotpinne och ovansida dynan?
Är man långben så är man
Ska inte säga att det inte är sant.
Men jag har powercommander, jag har bänkat/mappat, jag har ombyggd vevhusventilation
Men har ändå rycken....
Hej !
Jag var i kontakt med en som heter Bo på Claessons i Bromölla och han sa direkt att motorn får för lite bränsle på låga varv och förmycket bränsle på höga varv så han rekomenderade att montera en Power Comandor och efter det mappa om bränslet mad att sätta upp cykeln i bänk och att det skulle kosta mellan 7500-8000. Och att man även kopplade om vevhusventilationen.
Magnus
JA fick den nya slipon idag 2000riksdaler me frakt e-bay
is the shit.Tog me en bild på B12an som är såld. Väldigt rolig hoj kommer o va saknad
Förstår din glädje!! Finfin kanna!! Fick mina efterlängtade kannor igår från Tjeckien. Creptus heter tillverkaren/företaget
Tungt massivt ljud, precis som jag vill att den skall låta!!
För att komma vidare känns det absolut som man behöver se hur insprutningen fungerar det håller jag med om, visst behövs powercommander särskillt om man skall
byta avgassystem, luftfilter eller kamar så känns den nödvändig för att få ett ultimat kraftuttag ur cykel, men om man som jag är fullt nöjd med cykelns effekt och bara vill att den skall gå jämnt känns det inte så jättekul att lägga ut 7000 kr, går det inte att ändra parametrarna på något billigare sätt, ok en powercomander och en pc och prova sig fram
men det känns inte som något allternativ när man är helt grön i ämnet.
pratade förövrigt också med en firma i Varberg (kommer inte i håg namnet) dom påstår sig fixat detta fel på ca 5 till 6 GSX 1400 cyklar, han uppgav samma pris kanske en femhundring billigare, vi har också en firma här på
min hemort som heter Biscaya racing (fö Ducati importör i Sverige) dom påstår sig vara experter på insprutning och powercomander mm.mm. tror dessutom dom har flera bänkar.
Hej Gigator!! Det blev ca 4100kr med gällande valutakurs inklusive frakt. Lång leveranstid med lite krångel med språk e.t.c. Engelska--> Google översätt---> Tjeckiska...ja du förstår! Tur att jag har en mailkontakt med en GSX:are från Tjeckien som har varit i kontakt med Creptus ett flertal gånger under tillverkningstiden.
Jag betalade in notan den 28 Mars och hämtade ut kannorna den 12 Maj.
Hej på er alla igen. Tänkte bara höra vad ni kör med för sulor på era hojar? Jag kör själv helst på så krokiga vägar som möjligt och det brukar vara i skapligt tempo så fegrand brukar vara obefintligt. Jag byter hellre bakdäck ofta än kör med några opålitliga hockeypuckar.
Så vad kör ni på och vad kan ni rekomendera resp avråda?
Det sitter ett nytt Avon VP2 på fram och bakdäcket är slut, så då är frågan: Köpa en helt ny uppsättning eller köpa ett Avon bak för att snåla. Men den senaste tanken gillar bara plånboken. Jag har inte läst så mycket bra kritik om Avon, allra helst när det är lite fuktigt eller vid riktigt feta nerlägg tenderar de att släppa tydligen.
Jag brukar köra lite på SMC´s knixkurser på gokartbana och de brukar var lite hala samt att det garanterat blir till att nöta bort fegranden, så då känns det lite osäkert med Avon.
Eller vad säger ni?
Tack på förhand / Björnen i skogen.
Hej på er alla igen. Tänkte bara höra vad ni kör med för sulor på era hojar? Jag kör själv helst på så krokiga vägar som möjligt och det brukar vara i skapligt tempo så fegrand brukar vara obefintligt. Jag byter hellre bakdäck ofta än kör med några opålitliga hockeypuckar.
Så vad kör ni på och vad kan ni rekomendera resp avråda?
Det sitter ett nytt Avon VP2 på fram och bakdäcket är slut, så då är frågan: Köpa en helt ny uppsättning eller köpa ett Avon bak för att snåla. Men den senaste tanken gillar bara plånboken. Jag har inte läst så mycket bra kritik om Avon, allra helst när det är lite fuktigt eller vid riktigt feta nerlägg tenderar de att släppa tydligen.
Jag brukar köra lite på SMC´s knixkurser på gokartbana och de brukar var lite hala samt att det garanterat blir till att nöta bort fegranden, så då känns det lite osäkert med Avon.
Eller vad säger ni?
Tack på förhand / Björnen i skogen.
Just nu Pirelli Diablo... ett bakdäck håller väl ca 350-400mil.
Bästa jag testat på den var Michelin Pilot Power 2ct gjorde att den svängde som en gud. Men Diablosarna är billigare...
Hej du!
Kör själv på Michelin pilot road 2 o är riktigt nöjd med dom, kommer dock att uppgradera till pilot road 3 nästa gång.
För det känns som att det är en förbättring med PR3 vad det gäller våt egenskaperna.
Vad det gäller PR2 så är våtgreppet är helt ok o även kurvgreppet funkar.
plus att man får ut en hel del mil på dom.
/Maveric
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |