Ser bra ut det där
Är det fler "celler" I 5an mot I 3an?
Inga poäng hos Bilprovningen idag! Premiärtur dit dessutom. Äntligen slut på vinterdvalan.
Hade samma problem när ja monterade mottyn jordade först på batteriet men då blev TPS signalen välldigt störd el "hoppig" flyttade sedan jorden till den kabel 13 så nära ECUn som det bara gick då funkade det.
Väntar med spanning på indikatorn.
Ingen åkning här än men är beredd när vädret tillåter,
Det blev en akut mekning då ja byte olja o den glimmade som metallic lack rev ner hela motorn o hittade 2 slitna nållager I växellådan o varför dom tröttnat vet ja inte men hoppas det ska funka nu.
Visst är det 24mm invändigt i fattningen på främre hjulaxel? Köpte en adapter som inte verkar passa, misstänker att någon använt dåliga verktyg innan och deformerat axelns infästning men den ser ok ut visuellt.
/Uffe
Ja det är 24mm. Jag köpte specialverktyg på Biltema innan de fanns!
De har fölängningsmuttrar för gängstänger och en av de grövre hade 24mm fattning. 2-pack för en femtilapp typ. Nuförtiden har jag dock sett att de har ett riktigt specialverktyg för det på MC hyllan. Får nog inhandla det då nuvarande hoj har 22mm.
Ok som jag trodde men inte ville höra, kontrollmätte adaptern från Biltema och den har ju rätt mått. Är ju rätt rejäl dimension bak också som gör att folk utan annat än "normal" hylsnyckelsats drar sig för att justera kedjan....
Är det någon som har ett extra hål upptaget i luftfilterhuset med ett extra filter på? jag menar är det här en patentlösning för modellen, precis som man gjorde oldschool med att plocka bort locket på gammel GSX:erna då det bestyckades om och monterades 4-1. Filtret sitter in över batteriet i en påbyggd anslutning i originalhuset.
/U
Jo det är ju rejäla doningar som ska till om du vill ha väck bakhjulet dock hade jag den hylsan som ett "minne" efter en del skruvande av framhjulslager på ford Sierra .
Luftburken har jag slängt väck helt o hållet kör med två ovala kn filter istället i en hemagjord hållare funkar kanon även i ösregn , till o med besiktningen tyckte det såg ok ut idag .
tror att det finns lite info om det projektet längre back i tråden.
Om någon vill ha ut luftburken utan o riva väck motorn hör av er så kan jag förklara
/Maveric
Det är "rätt" att dom visar för mycket men det finns en dosa (speedo healer) som man kopplar in mellan givaren o ECUn.
Hastighets givaren sitter mot mitten på framdrevet så det spelar ingen roll vilken växel som är I, sen finns det en oljetemp givare mitt bakom cylinderraden o den är med o styr fläkten
Att hastighetesgivaren sitter i klumpen för kopplingen känner jag till(magneten på utgående axel), men visst bör väl information även ges till ECU:n gällande växelläge? Annars så skulle ju hastighetesvisningen vara direkt kopplad till motorvarvet. Alltid hastighet X vid varvet Y.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |