Blev väckt ur min gubblur för några dagar sedan av att
en mc sladdade in på gården, det var Maveric som var ute
på en brottar touring o med sig hade han (kallas hemkört) en liten dosa, sladdar o en
lysdiod som ska visa när 6ans växel är I
Har inte kopplat in den än men inom en snar framtid så hander det.
View attachment 388383
Kul när man kan överraska
.
Appropå brottar touring fick för mig i måndags att jag skulle köra till Orsa blev 81 mil den dan
.
För o överaska trådskaparen här (Maggy) som var på campingen där med familj.
Dom hade varit o hälsat på här nere i Blekinge förra helgen o glömt en tältspik så jag var inte nödbedd o lämna tillbaks den
(behövde ett svepskäl o köra en runda
).
Så efter jag varit där så drog jag ner till Fillingen så att säga på vägen hem
.
Vilket slutade med fika o provkörning av en nåååågggoott hetsigare hoj än min (fillingen den går som f*n
) så nu känns min som en vanlig orginal hoj
.
Tack för fikat o provkörningen lever länge på den
.
sen drog jag ner i landet o campade en bit ovan Katrineholm med ösregn hela natten , så vid 7 på morgonen packade jag ihop ett rejält blött tält
.
drog ner mot Norrköping o hade väll kört en mil när åskan slog ner 50m framför mig i ett träd JÄ*LAR vilken smäll trädet klövs o tryckvågen
. kallingarna blev nog lite färgade där men mer skulle komma
.
När jag var en mil från Norrköping hade det regnat oavbrutet sen jag startade o efter en omkörning fick jag vattenplaning
i 110km vet ej idag hur jag redde ut det för jag gick med bredställ på det enfiliga körfältet mellan wireräcke o stålräcke
med 7-8 sladdar åt båda hållen då trodde jag att det var kört för både mig o hojen.
Men på något vis tog jag spjärn o rätade upp hojen så sladden hävdes
.
undrar vad bilen 20m bakom tänkte
,körde nog en km innan jag märkte att bägge backspeglarna hade vikts in o gps'n satt på sne efter att styret gått från styrstopp till styrstopp
.
Varför köra så fort kanske någon tänker
men körde jag saktare så försvann inte vattnet från visiret med noll sikt som resultat o jag har kört åtskilliga mil innan i rejält regnväder utan problem så troligtvis var det en grop i asfalten där det släppte för jag körde likadant efter utan problem ,dock svänge jag in på mc donalds i Norrköing o köpte en rejäl kopp kaffe för o lugna nerverna
säger inte hur kallingarna vart efter detta
.
Synade även hojen men inga skador efter vår vals även synat den noga hemma men vi klarade oss med blotta förskräckelsen
.
Efter det gick allt bra hem körde längs E22 söderut o kom hem på onsdag kvällen totalt 210mil senare
.
Fillingen om du undrar något ang växel ind. bara slå en signal
.
/Maveric