GSX 1400-tråden

mas95jed

Semiprofessionell
Gick med
11 Nov 2012
Hoj
Suzuki GSX 1400 -02
Låter bra Jari64. Jag bor i Stallarholmen, vi får väl styra upp en träff nån stans i Mälardalen under sommaren!

Jari64

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2015
Hoj
Suzuki GSX1400
Tack, absolut, det gör vi...
Bor vid Kungens Kurva, och åker gärna söderut förbi Södertälje....

Verkar bli grisigt väder häromkring nu i Valborgshelgen.... Skit....

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej!

Nu har man fått pärlan bes. (onsdags förra veckan) utan någon anmärkning o körde in som vanligt med acra't fullt öpppet o miniblinkers +allt annat godis :).
O enda kommentaren var som vanligt hur jag fått till putsen på fälgarna :p.
Dock fällde han en rolig kommentar efter provkörningen (ny kille så ingen wheelning iår ;) )
"jag hade en 1400 förut men hade glömt hur starka dom är" :p :p. han skulle bara veta vad som är gjort med motorn ;).
Annars blev det inte så mycket gjort i vinter enda modden jag gjort är växelindikator a la Paul Thomsson UK (han skickade delarna o jag monterade då jag känner han personligen) fick även hjälpa han med översättning av monteringsanvisning till sitt kit säger bara Google translate har nog aldrig skrattat så mycket som när jag läste den texten, men tror jag fick till den ok.
Är det någon här som beställt hans kit o fått svensk instruktionsmanual så skyll på mig om det inte är rätt skrivet ;)

Och även sommarens körning är planerad Trollstigen v:26 :banana:banana:banana, bokat boende 7min från kurvorna så Trollstigen Geiranger o lite till. Hoppas bara vädret inte blir för blött :brynad.
/Maveric

Bifogat

• IMG_0792.jpg
    IMG_0792.jpg
    993.3 KB · Visningar: 105
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Kåpa till salu

Undrar om det finns något intresse för den lilla röda kåpan som satt på denna hojen förut (Maggys gamla hoj).

Har blivit liggande och känns inte som jag kommer att använda den.

Passar rakt på originallampan man behöver endast byta ut skruvarna till den och dom följer med.

Om intresse finns hör av dig har ingen ide vad den kan vara värd.

/Maveric

Bifogat

• gsx_0010.jpg
    gsx_0010.jpg
    192.1 KB · Visningar: 90
  • 1550_010.jpg
    1550_010.jpg
    203.8 KB · Visningar: 100

Nisse Hult

Vill gasa!!
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Harris, GSX, Katana, DRZ
Tänkte köpa en nya CNC fräst komplett fotpinnssats till min GSX1400 -02
Nu verkar det vara ebb på detta men massor finns till alla sporthojar, någon som vet om det finns någon annan modell som kompatibel med GSX1400 dvs bult-on?

/NH

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Nu verkar det vara ebb på detta men massor finns till alla sporthojar, någon som vet om det finns någon annan modell som kompatibel med GSX1400 dvs bult-on?

/NH
Har du kollat här ? I vilket fall somhelst finns en hel del prylar och dom skickar till Sverige http://www.justbandits.com/

/Maveric

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Tja! :hej

Har precis sålt min VTR1000 SP1 och börjat jakten på ny hoj! Har spanat in mig lite på olika modeller, bland annat GSX 1400, XJR 1300 , CB 1300 och MT-01. Jag gillar väl egentligen XJRen bäst rent utseendemässigt men det verkar som om GSXen får övergripande bättre omdömen vid tester.
Jag tänkte väl mest höra om det är någon här i tråden som har haft samma funderingar som mig och kanske några tips till mig. Sen kanske det finns någon här som funderar på att sälja? :tungan

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Tja! :hej

Har precis sålt min VTR1000 SP1 och börjat jakten på ny hoj! Har spanat in mig lite på olika modeller, bland annat GSX 1400, XJR 1300 , CB 1300 och MT-01. Jag gillar väl egentligen XJRen bäst rent utseendemässigt men det verkar som om GSXen får övergripande bättre omdömen vid tester.
Jag tänkte väl mest höra om det är någon här i tråden som har haft samma funderingar som mig och kanske några tips till mig. Sen kanske det finns någon här som funderar på att sälja? :tungan
Hej!
Jo jag valde -07 mellan GSX'n o XJR'n ,provkörde båda innan flera gånger, kan väl säga att XJR'n inte är någon dålig hoj men det var en del detaljer som vägde över till GSX'ens fördel.
Bla sittställningen passade mig bättre (187cm lång) och motorkaraktären + att jag kände att den kunde jag sätta min prägel på som jag ville ha den :D.
Då jag ägt min hoj i snart 8 år och har inga planer på o sälja den under överskådlig framtid :kär kanske jag är lite färgad, men visst även GSX 1400 har sina fläckar (2'ans växel o läckande stötdämparejustering bak på dom tidigare årsm. bla.) men jag har till dags dato kört 4700mil med min i 11 länder och än så länge trivs jag med den funkar till korvmojjen alt köra en IronButt (163mil på under 24tim :dummer) o mycket mer kanske inte marscha på autobahn i 200 :tungan men utöver det helt ok :Bugar.

/Maveric

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Hej!
Jo jag valde -07 mellan GSX'n o XJR'n ,provkörde båda innan flera gånger, kan väl säga att XJR'n inte är någon dålig hoj men det var en del detaljer som vägde över till GSX'ens fördel.
Bla sittställningen passade mig bättre (187cm lång) och motorkaraktären + att jag kände att den kunde jag sätta min prägel på som jag ville ha den :D.
Då jag ägt min hoj i snart 8 år och har inga planer på o sälja den under överskådlig framtid :kär kanske jag är lite färgad, men visst även GSX 1400 har sina fläckar (2'ans växel o läckande stötdämparejustering bak på dom tidigare årsm. bla.) men jag har till dags dato kört 4700mil med min i 11 länder och än så länge trivs jag med den funkar till korvmojjen alt köra en IronButt (163mil på under 24tim :dummer) o mycket mer kanske inte marscha på autobahn i 200 :tungan men utöver det helt ok :Bugar.

/Maveric

Låter topp! Lutar mer och mer åt en GSX :) Funderade på en sak, är 1 eller 2 ljuddämpare standard? Har sett lite olika och blir inte riktigt klok på det :tungan

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Låter topp! Lutar mer och mer åt en GSX :) Funderade på en sak, är 1 eller 2 ljuddämpare standard? Har sett lite olika och blir inte riktigt klok på det :tungan

Två pipor var standard till o med -04 från -05 till -07 är det enkelpipa original vilket jag gillar bättre men smaken är ju delad :D.
Funderar man på o byta till två pipor på dom nyare ska man tänka på att man behöver hållaren för ljuddämparen/passagerarfotpinnsfästet på vänster sida med.

/Maveric

Last edited:

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17

/NH

Jag köpte mina direkt från Oberon, bolt-on utan krångel o fin finish:tummenupp
http://www.oberon-performance.co.uk

//Johan

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Kommer fotpinnarna längre upp ?Eller vad är skillnaden ?

Nä, samma placering som original, man använder originalfäste o sprintar. Men det blir normalstora i ställe för mastodontpinnarna som sitter där original och så slipper man slipa sönder pinnarna vid nerlägg. Med de här tar sidostödet i före pinnen:tummenupp För mig var huvudorsaken till bytet dock det estetiska, blir clean look när man plockar bort originalklossarna:)

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Nä, samma placering som original, man använder originalfäste o sprintar. Men det blir normalstora i ställe för mastodontpinnarna som sitter där original och så slipper man slipa sönder pinnarna vid nerlägg. Med de här tar sidostödet i före pinnen:tummenupp För mig var huvudorsaken till bytet dock det estetiska, blir clean look när man plockar bort originalklossarna:)
Ok ska kolla upp dem

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Då har man hittat sig en ny hoj, blir hämtning på torsdag :). Tänkte fråga här innan jag börjar leta på nätet: någon som har ett par extra ljuddämpare liggande som passar en 02a? Fridens! :fyllisar

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Då har man hittat sig en ny hoj, blir hämtning på torsdag :). Tänkte fråga här innan jag börjar leta på nätet: någon som har ett par extra ljuddämpare liggande som passar en 02a? Fridens! :fyllisar

Jaha hur har det gått? Lite bilder på skönheten tack:)

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Haha ja det är knappt så jag vågar skriva det här... Men here it goes, var nere och hämtade en GSX i Malmö och körde den hem typ 3h.. Kände dock snabbt att det inte kändes helt 100 så la faktiskt ut den på blocket redan nästa dag. Döm av min förvåning när jag inom loppet av ett dygn fick samtal från 3 (!) olika norrmän som ville komma å köpa den osett.. Haha.. Så ja, var GSX ägare i cirka 1 vecka ;) idag har jag varit å hämtat en XJR1300 2007. Vilken skillnad mot gsx'en! Passade mig mycket bättre, visst den är 5 år nyare men kändes så mycket "mer" än Suzukin.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024