GSX-R 1000 K7-tråden

Larsson

Medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gsxr 1000-07
Div funderingar....

Tjena!

Har köpt mig en K7 nyligen men jag är inte alls nöjd med känslan i frambromsen. Någon som har tips vart jag kan få ta i stålomspunnet till bra pris. Verkstan där jag brukar handla har semesterstängt :(

Sitter och funderar på om jag ska skaffa helsystem eller bara katersättare och Powercommander. Sitter GPR-burkar på nu. Blir det stor skillnad effektmässigt om man kör helsystem jämfört med pipor och katersättare på dom här hojarna. Har haft 2 R1:eek:r tidigare den ena med slipon, dynojet & K&N filter och den andra med Akra helrör och dynojet och K&N och det var stor skillnad i gången mellan dom hojarna.

Är det powercommander som gäller om man börjar med katersättare / helsystem eller funkar det att justera org. boxen?

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Hittade på ett annat forum.

So people are to lazy to us the search function so here it is spelled out.

To adjust the shift light.
Condition of the bike: off
-turn the key the On position while pushing and holding the button next to the light.
-The Guage cluster will go through its normal self check procedure.
-Tac Needle will jump to where the Shift Light is set.
-You may now release the button next to the shift light.
-Now you can push it to adjust it in 500rpm incriments.
-Once you have it where you want it, either push and hold the button again, or turn the key to off.
To turn Shift Light on
Condition of the Bike: On
-Push and hold shift light button.
-Light will eluminate and Lighting bolt symbol will apear on dash
-let go of button
To turn shift light off
Condition of the Bike: Off
-Push and hold Shift Light button
-Light will flash then turn off and Lighting Bolt symbol will disapear from Dash.
OR
-Turn key Off.

*Note*
You will have to turn Shift Light every time you turn the Key on.[/QUOT

Tackar!!

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Nån som vet hur man justerar primärspjällen i insuget på K7an? Har mätt upp mitt insug under tomgång med vaccumklocka och fyrans cylinder diffade lite...

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Sitter och letar en ny hoj och är ute efter en K7a, helst svart (original lackad svart dvs) eller svart/orange(brons?), den får gärna vara aningens upphottad (typ som rensad bak, gp slip-on och powercommander) och ett krav är att den är svensksåld. Om någon känner sig träffad och går i tankar om att sälja sin så kasta gärna iväg ett PM till mig så kan vi prata mer om det :)

Visst finns det några på blocket etc men dock ingen som känns helt 100a därav min chansning att skriva här ;)

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Sitter och letar en ny hoj och är ute efter en K7a, helst svart (original lackad svart dvs) eller svart/orange(brons?), den får gärna vara aningens upphottad (typ som rensad bak, gp slip-on och powercommander) och ett krav är att den är svensksåld. Om någon känner sig träffad och går i tankar om att sälja sin så kasta gärna iväg ett PM till mig så kan vi prata mer om det :)

Visst finns det några på blocket etc men dock ingen som känns helt 100a därav min chansning att skriva här ;)

http://www.blocket.se/gavleborg/Suzuki_GSXR_1000_35442031.htm?ca=5&w=1

Den fyllde nästan inget av dina krav :tungan men det är en Suzuki och den är svensksåld. Och rensad bak.

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Av de som finns på blocket har jag nog sett alla. Den 08an är fin men dock är det en sjukskillnad på försäkring mellan en 07 och 08 därav faller 08 bort..

.............................................

Skiljer det även via länsförsäkringar (märkesförsäkring)?

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
.............................................

Skiljer det även via länsförsäkringar (märkesförsäkring)?

Är just på märkesförsäkringen det skiljer, iaf enligt den jag pratade med. Fick samma premie för k5/k6/k7 men 10 000 kr/år för en k8, även fast k7 och k8 i stort sett är samma maskin :va

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Är just på märkesförsäkringen det skiljer, iaf enligt den jag pratade med. Fick samma premie för k5/k6/k7 men 10 000 kr/år för en k8, även fast k7 och k8 i stort sett är samma maskin :va

..................................................

Surt.. å lite märkligt...
Skiljer det då ännu mer till en K9 måntro...

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Hej :) Är idagsläget inte en ägare till en k7 men hoppas på o snart bli det. Det jag söker är en färdig banhoj. Jag står och väljer mellan en fräsch r1 2006 och en gsxr 1000 k7 men kan inte bestämma mig för vilken jag vill ha. Jag vet inte om detta är rätt tråd att fråga i då det finns en risk att ni inte är opartiska :D men vilken skulle ni välja för att köra på bana? Det jag har fått höra från en är att köra en k7 är att köra en buss jämfört med andra hojar. Att den är stor och klumpig och att den inte går nåt vidare pågrund utav vikten. Det är inte jag som har sagt det så häng inte mig! Utan jag vänder mig till er som har bra koll på era hojar. Har ni kört era på bana och vad anser ni? Är det bra drag i hojen? Reser den sig på 2-3 på bara gas? Är den lättkörd och hur är bromsarna?

Här är hojarna som jag funderar över
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=57013

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=55657

Tacksam för all hjälp jag kan få då jag inte är en aning om vilken jag ska välja

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Det jag har fått höra från en är att köra en k7 är att köra en buss jämfört med andra hojar. Att den är stor och klumpig och att den inte går nåt vidare pågrund utav vikten.

Tycker mest den SER lite klumpig ut, men känns smidig och lättsvängd?

Pulvret är ju knappast något problem heller...

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Jag gick från en Yamaha R1 2002 till en K7.
Med den körstil som jag har så kom jag aldrig överens med R1 jag fick brottas med den hela tiden.
Med K7 så går den snällt dit jag vill utan tjafs...

Polaren köpte min R1 och han kan hantera den utan problem, men med min körstil så ja då passar K7 mig klockrent...

Drag ja det finns det tillräckligt av nu är min chippad med helsystem men jag tror inte att den är så mycket sämre original.

Fjädring och bromsar räcker mer än väl för den körstil jag har (1.48 på Gotland Ring).

Ut och provkör och känn efter vilken hoj som passar dig och din körstil...
Så gjorde jag och 2 dagar senare hade jag en K7 :)

Last edited:

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Tack för hjälpen grabbar :) Det blev k7an. Blev förälskad redan vid första ögonkastet. Men det var först efter jag hade kört den som jag var helt såld. Den var så otroligt go o köra och kändes väldigt lätt(jämför med min polka). Är hel nöjd över köpet :) Kan knappt vänta tills jag får köra den på bana, ska till anderstorp den 20/9 och 7/10.

Men det är en sak jag inte har lyckats lista ut ännu. Är det upp eller ner man måste trycka för att komma till sport mappen? Visar displayen vilken mapp man kör med?

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
När du startar motorn så kör du på map A och i displayen så syns det inget.
Håll in down eller upp knappen tills A tänds i displayen....
Sen är det bara att stega sig fram till A,B,C

JRO

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2007
Hoj
Honda CB1000RA
Så har man tvättat, vaxat, putsat och smörjt hojen idag. Det blir nog inget mer åk i år, kallt som bara fasen i gbg. Ställer nog av nästa vecka. Kom bara att tänka på en sak, vissa av våra kära K7:eek:r som är utplockade sent har ju garanti kvar. Något man bör undersöka och kolla extra på så man inte missar något som görs på garantin? Skulle ju vara tråkigt att upptäcka något när den gått ut!

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Gixxer 600 K8
Jag är sugen på att kitta bromsarna lite. Är sugen på ny pump bla, vad tycker ni jag är väll mest inne på Brembo eller Isr? Skivor och klossar blir nog Galfer? stålomspunna slangar har jag redan.

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Jag är sugen på att kitta bromsarna lite. Är sugen på ny pump bla, vad tycker ni jag är väll mest inne på Brembo eller Isr? Skivor och klossar blir nog Galfer? stålomspunna slangar har jag redan.

Jag kör med ISR pump o skivor o är helnöjd. Härligt o kunna ställa in pumpen precis som man vill, enda nackdelen är att det inte är vikbart handtag som skulle rädda mkt vid crash.

Skivorna från ISR vart det för o matcha pumpen o sen är dom ju lätt o rusta upp när dom blir slitna pga att dom går att skruva isär.

Provade galfers endurance belägg på bana o är inte imponerad, inge bett o dom blev till damm på 3 dagar.

Nu kör jag med EBC extreme pro belägg och dom funkar skitbra på bana. Har kört en 10 dagar med den uppsättning jag har på nu o jag har 2-3mm kvar.

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Gixxer 600 K8
Jag kör med ISR pump o skivor o är helnöjd. Härligt o kunna ställa in pumpen precis som man vill, enda nackdelen är att det inte är vikbart handtag som skulle rädda mkt vid crash.

Skivorna från ISR vart det för o matcha pumpen o sen är dom ju lätt o rusta upp när dom blir slitna pga att dom går att skruva isär.

Provade galfers endurance belägg på bana o är inte imponerad, inge bett o dom blev till damm på 3 dagar.

Nu kör jag med EBC extreme pro belägg och dom funkar skitbra på bana. Har kört en 10 dagar med den uppsättning jag har på nu o jag har 2-3mm kvar.

Okej, såg också att det inte va vikbart handtag, lite minus men men.
vart köpte du prylarna?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...