GSX-R 1000 K7-tråden

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Tänk på att det är en jävla massa underhåll på ISR.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Gixxer 600 K8
Ja skriv gärna här sen....mer för information för dom som undrar.
Jag körde 2700mil med mina på min gixxer och bytte nitar i skivorna 1 gång.

Hade ISR pump, skivor, Galfer stålspunna slangar och Galfer belägg.

Ja dom verkar ju onekligen ha funkat länge och bra! Hur mycket bättre upplevde du att bromsarna blev med den kombon?
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Beläggen fick bytas då och då :) Men skivorna hade haft mer att ge.

Bättre och bättre, dom blev mer distinkta och lätt doserade.
Det var samma känsla i dom varv efter varv på t.ex Gelleråsen.
Samt dom fungerade fint på gatan.

Men som sagt tidigare så saknas vikbara handtag, dock så är dom utbytbara själva handtagen.
Man kan i stort köpa alla delar i pumpen som reservdelar från Acke.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ja skriv gärna här sen....mer för information för dom som undrar.
Jag körde 2700mil med mina på min gixxer och bytte nitar i skivorna 1 gång.

Hade ISR pump, skivor, Galfer stålspunna slangar och Galfer belägg.

Jag vill inte nämna några namn, men har polare som har kört med ISR, en av vilka inte hade några anledningar att klaga eftersom han hade kopplingar till verksamheten.

Samtliga upplevde samma sak; kanongrejer när de fungerade, men krävde en jävla massa underhåll (framförallt pumparna). Jag antar att de är lite som Öhlins i den bemärkelsen.

Samtliga bytte till andra märken efter ett par år.

Jag tvekar inte på att det är bra grejer, men som sagt, om man pressar dem kräver de uppmärksamhet därefter också.
 
Last edited:

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Jag tvekar inte på att det är bra grejer, men som sagt, om man pressar dem kräver de uppmärksamhet därefter också.

Men det där med att dom kräver uppmärksamhet gäller ju alla komponenter speciellt om man pressar dom lite.

Men jag har hört åt båda hållen om ISR, vissa gillar dom och vissa inte.
Samma med Brembo eller PT (performance technology).

Jag tror på att prova :)

En fördel som ISR har är ju som sagt att man kan byta alla delar på dom när dom går sönder/slits.
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Blev ägare till en vit/blå -07 nu i helgen :) uttagen 080204 den har gått 2400mil är det dags för ventiljustering? vad kostar det?:banana
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Tjena, trodde inte att K7an var en sån skithoj :va Men experterna "Teddy" och "Two stroke man" här på forumet har tydligen så mycket kunskap om hojen så dom kan konstatera det.. En Mille från 2001 är helt enkelt bättre.. Undrar om det är någon som vill köpa en K7a efter att ha läst den här tråden.. Ni som vet vad det är för en hoj kan ju berätta för experterna vad ni tycker om tex dämparna :)


http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=247499
 

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Ort
sthlm
Hoj
babsan <3
ja det är en skithoj dämparmässigt orginal, men låter man någon med lite erfarenhet fixa, alternativt byter komponenter, är det en riktigt fin dussinhoj.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Tjena, trodde inte att K7an var en sån skithoj :va Men experterna "Teddy" och "Two stroke man" här på forumet har tydligen så mycket kunskap om hojen så dom kan konstatera det.. En Mille från 2001 är helt enkelt bättre.. Undrar om det är någon som vill köpa en K7a efter att ha läst den här tråden.. Ni som vet vad det är för en hoj kan ju berätta för experterna vad ni tycker om tex dämparna :)

Den ena är ju mer korkad än den andra på det här stället .. jag är inte direkt förvånad längre över nivån på diskussionerna som uppstår om och om igen.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Rapportera gärna vad du tycker om den sen efter du kört bana! Vore kul att höra!

Det enda jag har att jämföra med på bana är min gamla r1 och det var som natt och dag. K7 kändes mycket lättare och mer följsam i kurvorna. Men den största skillnaden var bromsarna. Det kändes som om jag behövde bara hälften så lång bromssträcka med suzukin.

Men så gick den inte nåt vidare på högre varv. Det kändes som om den inte fick tillräckligt med soppa för att löpa linan ut. Så jag kollade bensin slangen och såg att den hade vikt sig. Så jag rättade ut slangfan och hojen gick genast mycket bättre men ändå var det ingen wow känsla och man hörde på motorn att den inte gick som den skulle. Så jag lyfte tanken igen och kände på bensinslangen och känner på det stället där slangen hade vikt sig att plasten i bensinslangen har pajjat på det stället, den var helt mjuk där som om det bara var gummi. Så vad jag tror så är det därför den inte går som den ska. Är det någon som har haft liknade problem med sin k7a? Isf vad var det som var felet?

Min gixxer ger felkoder för att den inte känner styrdämparen, vilken inte är speciellt konstigt för att det sitter en öhlins dämpare där i stället för original dämparen. Men enligt en person som var på mantorp idag sa att det kunde vara därför den inte gick som den skulle. Att hojen går på halv fart om den har felkoder. Är det någon som vet om det stämmer?

Vad jag har tänkt att göra är att sticka ner till johans mc och köpa en ny bensinslang och bränslefilter och testa om den går som den ska efter det. Om inte det funkar så har jag inte en aning om hur jag ska lösa det :confused:
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Den ena är ju mer korkad än den andra på det här stället .. jag är inte direkt förvånad längre över nivån på diskussionerna som uppstår om och om igen.

Det är ju pga att folk är som dom är.. Många är kappvändare. Kom ihåg tråden när någon av boyzen ska pruta på era K7or :)
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Någon som har ett par fotpinnar (för passageraren)+original sitsen som jag kan få låna? blev stoppad av farbror blå som tyckte detta var värt en ombesiktning....kan lämna pengar som pant :). Killen som jag köpte hojen av verkar inte jättesugen på att skicka dem till mig... ring mig 0734 484 888 eller pma. Ska in på bes nu på fredag :(
 

Stig

medlem
Gick med
13 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 1000 -08 Hanse Vinse edt..
Någon som har ett par fotpinnar (för passageraren)+original sitsen som jag kan få låna? blev stoppad av farbror blå som tyckte detta var värt en ombesiktning....kan lämna pengar som pant :). Killen som jag köpte hojen av verkar inte jättesugen på att skicka dem till mig... ring mig 0734 484 888 eller pma. Ska in på bes nu på fredag :(

Va:va Gav dom dig en ombesiktning för borttagna passagerarpinnar och singelcuts?
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
ja helt störda.....malmö u gotta love it!!
Men det verkar som att de löser sig fick sms han har skickat dem :))))
 

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Ort
Staffanstorp
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Dags att byta kopplingsvätska :) svårt? vad behöver man för verktyg? vilken typ av olja?

Även snart dags för service vad kör alla för olja? 10-40? nåt speciellt märke?
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top