GSX-R 1000 K7-tråden

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
..haha, ja det är klart att hojarna e perfekta men jag tänkte lite mer på om nån hade nåt läskande att berätta såsom, ikväll hängde jag på dom värsta ISR oken man kan hitta, eller; kolla grabbar... visst ser det mycket bättre ut med en ÖHLINSgaffel?? och liknande!!

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
RSV Mille -00 under construction
nja nytt framdäck nya vätskor o skall snart boka in lite bandagar :) samt fixa färdigt kawan .....

/Nenad

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Däckdimensioner!? Den tidigare ägeren av min hoj har kört med 200/55-17 på hojen och nu när det ska bytas däck så undrar jag om någon kört med den och original och kan berätta för och nackdelar med dom olika?

LURKEN

1823
Gick med
12 May 2004
Hoj
Honda Cbr1000RR
Tja! Tänkte byta olja och filter nu i vinter. Vad ska man ha för olja och filter?

Och hur ser service intervallerna ut? Någon som har koll på det?

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Däckdimensioner!? Den tidigare ägeren av min hoj har kört med 200/55-17 på hojen och nu när det ska bytas däck så undrar jag om någon kört med den och original och kan berätta för och nackdelar med dom olika?

Jag har kört 190/50 på min när jag precis köpte den, sen bytte jag till 190/55 och det blev skillnad på hur pass lätt den faller åt sidan när man ger styrkommando. Rekommenderas.

Har även testat en K6a med 180/55 för längesen och den minns jag också som väldigt lättsvängd. Tycker det ser lite gay ut med så smalt bakdäck däremot :D

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Gixxer 600 K8
Tja! Tänkte byta olja och filter nu i vinter. Vad ska man ha för olja och filter?

Och hur ser service intervallerna ut? Någon som har koll på det?

Jag kör med Motul 7100 och original filter.
Intervaller är 100, 600, 1200, 1800, 2400, osv.

Croc

Medlem
Gick med
15 May 2004
Hoj
GSR 750
Jag har kört 190/50 på min när jag precis köpte den, sen bytte jag till 190/55 och det blev skillnad på hur pass lätt den faller åt sidan när man ger styrkommando. Rekommenderas.

Har även testat en K6a med 180/55 för längesen och den minns jag också som väldigt lättsvängd. Tycker det ser lite gay ut med så smalt bakdäck däremot :D

Har köpt 190/55 nu. Synd att det är lite halt att provköra...

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Hej hopp.

Är lite sugen på nytt avgassystem, typ ett Taylormade eller nått. Ingen som har ett på hyllan? ;)
Någon som är sugen på mitt Yoshimura TRC med kattersättare? Har ingen aning om vad man kan ta för de, men de är i nyskick! Bud?

198192_10150159703636934_526881933_8330134_2220813_n.jpg

Tips på något annat roligt system?

// Daniel

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
Vem mappar original sprut i Skåne ? Är det lönt el ska man koppla in pc3 o mappa med den ? vad går en mappning på? knfilter el pipercross?

/Nenad

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
minst sagt! Körde aldrig utan proppar, och bankörning var ju inte att tänka på. Men det lät jäävligt gött vid lite varv!

Tänkte beställa ett Taylormade system i veckan, tycker de är så grymt snyggt. Har hittat för 800 USD på ebay, är väl helt okej pris tycker jag:)

Melmac

Notorisk putsbög
Gick med
23 Aug 2009
Hoj
KTM SMC-R 690 2013
Lite bilder på vintermys. Den har nu varit "nerplockad" och allt har putsats. Håller på att montera allt igen, passade på att eloxera/pulverlacka alla fotpinnar och montra stålomsbunna bromsslangar. Väntar på lite små saker som StompGrip och nytt kåpglas fortfarande bara :banana

K3 + K7.jpgFotpinne efter eloxering.jpg
RPM.jpgBroms slang.jpg

Last edited:

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Jag köpte mitt taylormade direkt från Taylormade. 845 usd + frakt (dom "sänkte" värdet på paketet så jag slapp tullen). Det var ett tag sen, men har för mig de kosta typ 7000 svenska allt som allt.

LURKEN

1823
Gick med
12 May 2004
Hoj
Honda Cbr1000RR

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj