GSX-R 1000 K7-tråden

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Tja!

Tänkte höra med er vart ni köper era reservdelar till era hojar. Är det Ebay som gäller eller finns det nåt bra ställe här i Sverige?
 

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Är det någon som är intresserad av att byta avgassystem med mig?
Det är ett Leo Vince 4-1 halvsystem i titan. Låter riktigt trevligt, men sveriges banägare är inte riktigt överens med mig på den punkten. Finns db-killer, men känns inte riktigt som att den andas lika friskt då men klarar ljudkraven och besiktning. Kan tänka mig att byta mot både 4-1 och 4-2 system, bara dom är "tysta" och med bra flöde.

leovince.jpg
 

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Hej allihop. Är nybliven k7 ägare och behöver lite tips på vart man kan köpa stompgrips o kraschpuckar för en rimlig peng. Eller om någon har ett annat alternativ till stompsen då dom kan vara lite stygga mot skinnstället.
 

Mattsson82

Medlem
Gick med
1 Sep 2011
Ort
Trelleborg
Hoj
07 Suzuki GSXR 1000
Någon som är intresserad över att byta yoshimura slipon med mig.
Naturligtvis någon slant imellan från min sida

Jag har:
4078.jpg

Är intresserad av:
3604.jpg
 
Last edited:

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Någon K7/K8-ägare som kör bana som har testat och jämfört med K9 och senare (även på bana)?

Har hört att den ska kännas lite mindre, och i princip helt "perfekt". Själv har jag inte vågat prova än, vill inte sätta igång byta hoj-processen med allt vad det innebär :näsblod

Motorkaraktär eller "pulver" är inte lika intressant då jag hävdar att det dels är en vanesak som dessutom går att modifiera, dels sällan begränsar körningen för merparten av medlemmarna på det här forumet inkl mig själv :)
 
Last edited:

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Crime Village
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Någon K7/K8-ägare som kör bana som har testat och jämfört med K9 och senare (även på bana)?

Har hört att den ska kännas lite mindre, och i princip helt "perfekt". Själv har jag inte vågat prova än, vill inte sätta igång byta hoj-processen med allt vad det innebär :näsblod

Motorkaraktär eller "pulver" är inte lika intressant då jag hävdar att det dels är en vanesak som dessutom går att modifiera, dels sällan begränsar körningen för merparten av medlemmarna på det här forumet inkl mig själv :)

Jag har en K7 och min farsa har en K10. Den största skillanden i mitt tycke är att fjädringskomponenterna är bättre på K10an samt att K10an har en "snällare" motorkaraktär. I övrigt känns det ungefär som samma hoj när man sitter där.

Nu har jag bara provkört K10an några få gånger. Men nån större skillnad skulle jag inte säga att det är. Inte alls som skillanden mellan K5/K6 till K7/K8.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Jag har en K7 och min farsa har en K10. Den största skillanden i mitt tycke är att fjädringskomponenterna är bättre på K10an samt att K10an har en "snällare" motorkaraktär. I övrigt känns det ungefär som samma hoj när man sitter där.

Nu har jag bara provkört K10an några få gånger. Men nån större skillnad skulle jag inte säga att det är. Inte alls som skillanden mellan K5/K6 till K7/K8.

Det var som fan. Trodde den skulle kännas kortare och mer lätthanterlig. Ska nog ta och testa den då :)
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top