GSX-R 1000 K7-tråden

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Hej!

Finns en huvudsäkring mot passagerarsadeln... fast då borde hela hojen vara stendöd ifall den har gått...
glömde bort... när min säkring gick sönder så hade några av dom andra säkringarna väldigt mycket oxid
så jag plockade ut en efter en och rengjorde samt smörjde upp...

Ladda ner servicemanualen där finns det felsöknings schema som kan vara bra att ha..

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Tack för din insats.:Bugar Va en säkring som hade gått. Kunde inte se att den va sönder utan upptäckte det när jag bytte alla säkringar. Vet du vart man kan ladda ner servismanualen?

mrnenad

Ny medlem
Gick med
1 May 2005
Hoj
RSV Mille -00 under construction
Nu e gixxern såld :( Har en beggad powercommander, helt nytt kn filter samt nya iridium stift över någon som behöver ?
Tänkte kolla här innan jag lägger ut det på blocket

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Någon som sitter på en fram fälg till en k5-k8 som kan tänkas sälja den? Gärna med skivor, pm mig :)

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
zx10r
Någon som sitter på en fram fälg till en k5-k8 som kan tänkas sälja den? Gärna med skivor, pm mig :)

Jag har en gsxr fälg från 750 2004-2005 ska passa om man använder skivor från en sv1000.
Nu sitter det originalskivor på, men jag kan sälja den utan skivor, ge ett bud om du är intresserad?

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Hoj
R1 1999 såklart!
Jag har en gsxr fälg från 750 2004-2005 ska passa om man använder skivor från en sv1000.
Nu sitter det originalskivor på, men jag kan sälja den utan skivor, ge ett bud om du är intresserad?

Jag vill helst ha en original fälg så att jag kan använda skivor till gsxr. Tack ändå :)

-=[P-son]=-

Turn In - Apex - Flat Out - Highside
Gick med
7 Jun 2009
Hoj
Yamaha R6 -00 x 2, Husa 650 Motard, Husa 450 Enduro
Ladda ner servicemanualen där finns det felsöknings schema som kan vara bra att ha..

Hej hej !

Hjälper min polare att lappa ihop hans hoj efter att den blivit lite mosad mot en bil....

Skulle bli glad för en länk till haynes och / eller ovan nämnda servicemanual

Gäller en Gixxer 1000 K8

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSXR 1000 -07
Hej!
Var och kollade på en K7:a med yoshi, bortplockad katt och PC.
Men en grej som jag blev fundersam på var att tomgången pendlade upp och ner, men enligt säljaren så beror detta på power commander och inget som märks av när man kör...
Men ska det verkligen vara så?

mvh

BoBGunnar

Turn and burn
Gick med
18 Sep 2008
Hoj
Just nu:Gixxer 1000 k7
Hej!
Men en grej som jag blev fundersam på var att tomgången pendlade upp och ner, men enligt säljaren så beror detta på power commander och inget som märks av när man kör...
mvh

Du kan nog vara lugn. Dom brukar bete sig på det viset om man smällt på pc3 o bytt system. Gör en riktig mappning (bänk körning) så försvinner nog problemet.

HULT!

Styrfart MC STHLM
Gick med
9 Aug 2007
Hoj
Gixxer 600 K8
Hej!

mvh

Har typ samma utrustning på min och det blir lite råare motorkaraktär. Min pendlar också lite till och från.

andrei

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Hoj
GSXR 1000 -07
Idag blev jag ägare till en blåvit K7a! :rock Bänkad med yoshi, mellanrör och pc3. Första gången jag åkte literhoj och det var förbannat kul med det otroliga vridet! :hihi
Eftersom säsongen i stort sett är slut här i värmland så kommer det vara en låååång väntan till våren :huvet

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Hur är det egentligen med våra K7/K8or på svenska banor, någon som sätter några bra tider eller? Har själv kört en del och tycker mer och mer att det känns rätt bökigt och tungt att vända runt aset varv efter varv.. Vore kul att höra hur andra banåkare upplever cykeln. Hade en K6a tidigare, dock var jag inte lika intresserad av banåka då så svårt att jämföra, men vill minnas att den kändes behändigare.

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
K7-K8 är inga banhojar om man e ute efter att vara i topp i rookie 1000, den e ful, tung och obändig och jag skulle själv vilja ha nåt mer bananpassat men jag har svårt att skiljas från muppcykeln, vi har utvecklat en hatkärlek... jag o suckjuckan, en hjulbas på nästan 3 meter säger väl allt egentligen.

Jag tror faktiskt jag skulle sätta bättre tider med frugans zx10r med gatdäck.

Teppas

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Aug 2008
Hoj
MT-10 2022 & Street 765 RS
Men det är en jevligt fin hoj att vrida på me på landsväääg..... Jag är inte helt främmande för att skaffa mig en igen....:)

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Märke på bra bromsklotssar, kedja och drev? Har hört att man inte behöver pc till hojen utan att går fint att mappa om original styrsystem? Eller är pc att föredra, vilken pc ska man ha då? och vem/vilka är kunnigaste på att bromsa/mappa i västragötaland?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept