GSX-R 1000 K7-tråden

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
K7-K8 är inga banhojar om man e ute efter att vara i topp i rookie 1000, den e ful, tung och obändig och jag skulle själv vilja ha nåt mer bananpassat men jag har svårt att skiljas från muppcykeln, vi har utvecklat en hatkärlek... jag o suckjuckan, en hjulbas på nästan 3 meter säger väl allt egentligen.

Jag tror faktiskt jag skulle sätta bättre tider med frugans zx10r med gatdäck.

Haha, skönt med ärliga svar i alla fall.. jaja.. det där var nästan droppen, nu blev jag sugen på att sälja och köpa nåt "smidigare" :huvet

Har du testat K9 och framåt på bana nånting?

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Haha, skönt med ärliga svar i alla fall.. jaja.. det där var nästan droppen, nu blev jag sugen på att sälja och köpa nåt "smidigare" :huvet

Har du testat K9 och framåt på bana nånting?

Nja så illa är det väl inte men en renodlad banhoj är det INTE, har ej testat K9:an men den ska ju enligt andra vara bra mycket smidigare... kortare hjulbas mm, jag ger min hög en säsong till att visa vad den går för!!

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Märke på bra bromsklotssar, kedja och drev? Har hört att man inte behöver pc till hojen utan att går fint att mappa om original styrsystem? Eller är pc att föredra, vilken pc ska man ha då? och vem/vilka är kunnigaste på att bromsa/mappa i västragötaland?

Carbonne Lorraine kör jag med, det bettar fint,

Alla mc-firmor har väl en bromsbänk i nåt hörne men jag skulle nog rekommendera dej att dra ner till RG Engineering i Falkenberg.
Det går att mappa om original men vet ingen som gjort det, jag har PC III till min.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Carbonne Lorraine kör jag med, det bettar fint,

Alla mc-firmor har väl en bromsbänk i nåt hörne men jag skulle nog rekommendera dej att dra ner till RG Engineering i Falkenberg.
Det går att mappa om original men vet ingen som gjort det, jag har PC III till min.

Tackar, då ska jag kolla upp dom om man inhandlar en pc 3. Hur tycker du din blev efter mappningen?

CYBERMAN

Snart så...
Gick med
5 Jun 2008
Hoj
Gixxer K7:a och KTM 690 SMC R
Märke på bra bromsklotssar, kedja och drev? Har hört att man inte behöver pc till hojen utan att går fint att mappa om original styrsystem? Eller är pc att föredra, vilken pc ska man ha då? och vem/vilka är kunnigaste på att bromsa/mappa i västragötaland?

Jag har en K7 som har mappat orginalstyrsystem... med helsystem från Yoshi...
Det är Lelle på Din MC som har gjort iordning hojen när den var ny...
Enligt honom så har min K7 170 Hk på bakhjulet....
Skillnaden mot en PC3 är att en PC3 kan man finjustera mycket mer än med orginalboxen...
Tror inte jag skulle märka någon skilland mot en PC3...
Satsa hellre på en tunnare topplockspackning... det sägs att man kan få ut 185 hk på bakhjulet...
självklart tillsammans med helsystem :)

Jag kör med Galfer 1375 bromsklossar och tycker dom fungerar mycket bra för mig på gata och bana...
att tänka på när man använder 1375 är att dom inte tar så bra innan dom blir varma.....

Last edited:

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Jag har en K7 som har mappat orginalstyrsystem... med helsystem från Yoshi...
Det är Lelle på Din MC som har gjort iordning hojen när den var ny...
Enligt honom så har min K7 170 Hk på bakhjulet....
Skillnaden mot en PC3 är att en PC3 kan man finjustera mycket mer än med orginalboxen...
Tror inte jag skulle märka någon skilland mot en PC3...
Satsa hellre på en tunnare topplockspackning... det sägs att man kan få ut 185 hk på bakhjulet...
självklart tillsammans med helsystem :)

Jag kör med Galfer 1375 bromsklossar och tycker dom fungerar mycket bra för mig på gata och bana...
att tänka på när man använder 1375 är att dom inte tar så bra innan dom blir varma.....

Tackar!! Ska fundera under vintern vad det blir. Någon risk med skador om man byter packningen då, vad mycket tunnare? tänker på dom höga varven?

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jag skulle hellre satsa på andra insugs trattar/racing trattar än packningen..

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Jag tackar för svaren, men ni får gärna berätta mer om era erfarenheter när det kommer till pc, andra motordelar.

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
IMG_1105.jpg
Fick dessa förra månaden med lite annat gott, nu är det pcIII kvar.
Tänkte även ta och beställa denna ifrån usa, det är väl inget som skiljer länderna åt? tänker på kablar/installation/grundmappar?
Enkelt att installera och lägga in en grundmapp? era erfarenheter hade jag gärna vilja höra!

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
En till liten fråga, tänkte köpa en pc V till våren också.
När den är mappad försvinner väl körlägena som finns på hojen, eftersom det blir en mapp? och som jag har förstått det så är hojen "begränsad" på dom 3 första växlarna (ger inte full effekt)? detta försvinner också då?

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
Vet inte om det är en generell regel, men min är mappad med PC3 och möjligheten att välja mellan de tre "körlägena" försvann. Begränsningar i övrigt vet jag inget om. Går som ett skott iaf!

En till liten fråga, tänkte köpa en pc V till våren också.
När den är mappad försvinner väl körlägena som finns på hojen, eftersom det blir en mapp? och som jag har förstått det så är hojen "begränsad" på dom 3 första växlarna (ger inte full effekt)? detta försvinner också då?

serenada

käbbel
Gick med
6 May 2010
Hoj
babsan <3
Vet inte om det är en generell regel, men min är mappad med PC3 och möjligheten att välja mellan de tre "körlägena" försvann. Begränsningar i övrigt vet jag inget om. Går som ett skott iaf!

hm? det hände inte med min, lustigt :) iofs så var det väl ingen direkt förlust..

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Hoj
...Rsv4
Så här skrev en firma:

PCVn arbetar parallellt med org motorstyrning. Vilket gör att A-B-C lägena kommer finnas kvar och fungera som vanligt, dock lite rappare på alla tre lägena då PCVn påverkar alla.

Det var faktiskt nytt för mig att den var begränsad på de tre första. Det tar PCVn inte bort. Vet att det finns på andra cyklar. Har fått för mig att K7an bara har B läget som är begränsat upp till 50% gas. Och C läget är begränsat i hela registret.
Skall forska i detta.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...