GSX-R 1000 K7-tråden

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Jag tycker om att ha backspeglar när man är ute på gatorna.

Är man ute och kör lite aktivt så tittar man ju inte i dom. Men det är jävligt skönt när man är ett gäng (framför allt i stadstrafik) och vill hålla koll bakåt så alla hänger med utan att behöva vrida huvudet hela tiden.

Sen är det ju skönt att kunna slänga ett öga så det inte är en sån där blå-vit bil bakom när man tänker göra konstiga saker.

Men visst är det befriande utan speglar och ett störningsmoment mindre när man ska köra fort.
 

Robz

Guest
Speglar är bra, men de skall vara inställda för sikt när man ligger ner över tanken och då se om farten räcker - gäller både på bana och allmän väg :tummenupp :D

(På bana skall man INTE ha speglar, med mindre än att man kör som Instruktör. Full koncentration framåt gäller)
 

Robz

Guest
Hämtade den idag och vägde den precis... 208kg med ca 15l bensin, 3,3l olja, 2,5l kylvätska, 1dl bromsklet, 1kg verktyg, 1kg lås - VAFAAAN?? det ger ju ca 185kg torr. VAH?? Gäller ångerveckan? Skall kopplingslamellerna och bromspadsen medräknas?? Skall ECUn tas bort vid vägningen?? ...eller det fula, tunga avgaset?
13kg förljugen diff!!! Det är ju mer än lite fel juh! :6surkart

Är det samma "avrundning" med effekten 185hk :va

/LURAD


PS.
Men satan vad den går - är nog rätt nöjd ändå
(Första körda 7 mil idag - helt enligt intruktionsboken: Aldrig under 6000rpm :D )
DS.
 

Nicotin

Guest
Hämtade den idag och vägde den precis... 208kg med ca 15l bensin, 3,3l olja, 2,5l kylvätska, 1dl bromsklet, 1kg verktyg, 1kg lås - VAFAAAN?? det ger ju ca 185kg torr. VAH?? Gäller ångerveckan? Skall kopplingslamellerna och bromspadsen medräknas?? Skall ECUn tas bort vid vägningen?? ...eller det fula, tunga avgaset?
13kg förljugen diff!!! Det är ju mer än lite fel juh! :6surkart

Är det samma "avrundning" med effekten 185hk :va

/LURAD


PS.
Men satan vad den går - är nog rätt nöjd ändå
(Första körda 7 mil idag - helt enligt intruktionsboken: Aldrig under 6000rpm :D )
DS.

toppen..hoppas turen var " underhållande "..

funderar själv på en -07 el -08 men vet inte om jag vinner ngt på bytet..:gnissla
 

Larre

Medlem
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Vellinge
Hoj
Kawasaki Z1000SX-11
Hämtade den idag och vägde den precis... 208kg med ca 15l bensin, 3,3l olja, 2,5l kylvätska, 1dl bromsklet, 1kg verktyg, 1kg lås - VAFAAAN?? det ger ju ca 185kg torr. VAH?? Gäller ångerveckan? Skall kopplingslamellerna och bromspadsen medräknas?? Skall ECUn tas bort vid vägningen?? ...eller det fula, tunga avgaset?
13kg förljugen diff!!! Det är ju mer än lite fel juh!

Är det samma "avrundning" med effekten 185hk

/LURAD

Du får banta Robz ! Min 06 väger 184 körklar utan bensin:yoparty
 

Robz

Guest
...Du får banta Robz ! Min 06 väger 184 körklar utan bensin:yoparty

Du har säkert fel på din våg... och så har du för lite olja, kylvätska och en torr kedja :gnissla :huvet

EDIT:
Även du är ju då lurad; 184kg - ca 6kg ger ju inga 166kg :va
 
Last edited:

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
Sticker in lite i tråden, ska ev köpa en gsxr 1000 -07 ny och undrar lite saker:

* Märker man stor skillnad om man sätter på slipon, annat luftfilter, P.C och mappar om? Säljaren säger ca 15-20 bhp och det låter väl rimligt. Kostnad för detta ligger på ca 13.000:- med arbete och bänk. Orginal har den ca 160-165 bhk säger han, blir skillnaden stor i praktiken (och inte bara på pappret) om man gör dessa saker eller räcker det till som den är (kommer nog inte köra bana utan bara gata)? Ni som kört både orginal och med "trim", kan ni ge lite info och synpunkter om vad ni tycker och anser så vore jag tacksam?

* Har även tittat på en cbr 1000 -07 ny, ni som kört båda får gärna dela synpunkter om den oxå då man står i valet och kvalet..:tungan
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Sticker in lite i tråden, ska ev köpa en gsxr 1000 -07 ny och undrar lite saker:

* Märker man stor skillnad om man sätter på slipon, annat luftfilter, P.C och mappar om? Säljaren säger ca 15-20 bhp och det låter väl rimligt. Kostnad för detta ligger på ca 13.000:- med arbete och bänk. Orginal har den ca 160-165 bhk säger han, blir skillnaden stor i praktiken (och inte bara på pappret) om man gör dessa saker eller räcker det till som den är (kommer nog inte köra bana utan bara gata)? Ni som kört både orginal och med "trim", kan ni ge lite info och synpunkter om vad ni tycker och anser så vore jag tacksam?

* Har även tittat på en cbr 1000 -07 ny, ni som kört båda får gärna dela synpunkter om den oxå då man står i valet och kvalet..:tungan

Nu har jag inte kört eller ägt en GSXR-1000, men tycker 15-20 hästar för att man byter en ljudämpare, lufterfilter och mappar om:va. Tror du måste dra på ett helsystem eller plocka bort katalysatorn för att uppnå de siffror.

Sen väger ju orginal ljudämparna mycket.

Aja Lycka till med köpet.:tummenupp
 

Robz

Guest
De bänkningar jag sett ger drygt 10hk extra i mellanregistret, på topp inget nämnvärt.
13000:- för så lite - då bör det handla mer om utseende och ljud, annars tycker inte JAG det är värt stålarna. Den har ändå mer än man behöver redan original :tummenupp

Ser att du bor i Hörby - häng med oss i RR någon Onsdag :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=11

Och glöm ej att prova på ban-åka med oss i sommar!!
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=77
http://www.sydskanesemse.nu/
Som icke medlem är det lättast att få plats efter semestern - brukar då vara 10 - 20 platser över till ickemedlemmar.
 

Geronimo79

Ny medlem
Gick med
28 May 2005
Ort
Hörby
Hoj
KTM 150 SX 2012
De bänkningar jag sett ger drygt 10hk extra i mellanregistret, på topp inget nämnvärt.
13000:- för så lite - då bör det handla mer om utseende och ljud, annars tycker inte JAG det är värt stålarna. Den har ändå mer än man behöver redan original :tummenupp

Ser att du bor i Hörby - häng med oss i RR någon Onsdag :tummenupp
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=11

Och glöm ej att prova på ban-åka med oss i sommar!!
http://www.sporthoj.com/forum/forumdisplay.php?f=77
http://www.sydskanesemse.nu/
Som icke medlem är det lättast att få plats efter semestern - brukar då vara 10 - 20 platser över till ickemedlemmar.

Tack för svaret, blir det av att jag köper den så hänger jag nog gärna med.. Börjar f..n klia i fingrarna nu och inte blir det väl bättre om man åker och tittar på den.. :tuttar
 

sukkatony

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2005
Ort
stenungsund
Hoj
suzuki k7 fjr1300 husaberg 650
Nån som har monterat på en öhlins bakdämpare?
funderar själv på en efter som den är lite svag bak till?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tack för svaret, blir det av att jag köper den så hänger jag nog gärna med.. Börjar f..n klia i fingrarna nu och inte blir det väl bättre om man åker och tittar på den.. :tuttar

Jag märkte stor skillnad i karaktären på motorn eller vad man ska säga. Den blev helt klart piggare så att det märktes utan tvekan.

Tror inte det så många fler hästa på topp där dem som finns räcker till. Men viktminskningen utan ljuddämpare & katt = -10.5kg vilket gör en hel del. Men glöm inte att det blir -10.5 o sen + det du ersätter grejerna med :)

Ja hade flyt, kom över mina pipor + mellanrör & hållare till burkarna för 5k ink frakt :gnissla
 

sukkatony

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2005
Ort
stenungsund
Hoj
suzuki k7 fjr1300 husaberg 650
ja menade inte att den är för mjuk
mer att det är den svagaste länken på denna annars kanon hoj
det står ju i alla tester att den är som en gunghäst
jag själv har bara provat den typ 1mil eftersom vädret inte har visat sin ljusa sida
troligen blir det en del bankörning och med K3 hade jag än klart bättre hoj med öhlins
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
ja menade inte att den är för mjuk
mer att det är den svagaste länken på denna annars kanon hoj
det står ju i alla tester att den är som en gunghäst
jag själv har bara provat den typ 1mil eftersom vädret inte har visat sin ljusa sida
troligen blir det en del bankörning och med K3 hade jag än klart bättre hoj med öhlins

Lite så där mellan tummen och pekfingret så har jag fått för mig att...många kör med öhlins. men väldigt få skruvar på dom, och av dom som skruvar på dom så är det ännu färre som faktiskt vet hur man ska skruva. Själv är jag en av dom som skruvar på grejorna men utan vetskap om hur det ska vara.

På en gathoj kan jag helt säkert säja att du inte behöver en öhlinare. Och med största säkerhet behöver du det inte häller om du ska köra bana (såvida du inte är riktigt snabb och vet hur du ställer in grejorna).

Det e min gissning.
 

martin1000cc

Gixxxer Power!
Gick med
21 Mar 2007
Ort
Thailand
Hoj
No bike at this time...
Jag kan bara rekommendera Yoshimuras slipon (Japan). Jag slängde på mitt Carbon förra helgen och ... ståpäls... ljudet är helt överlägset! brutalt men ändå dovt som skvallrar om mycket pulver. Riktigt bra !!!
Själv skall jag bara hänga dit ett k&n filter också, sedan höja bränsletillförseln med 5%. Det skall tydligen vara nog för att få rätt blandning.
Känns som för min del att PCIII kan vara utslängda pengar men jag vet ju inte förren jag provat heller... många säger att PC är måste i detta fall men jag tvivlar, utan provar först med 5% höjning på orginal sys... Så vi får väl se...
Svart regerar !!!
 

oboy

oboy
Gick med
25 Nov 2006
Ort
Uppsala
Hoj
GSX-R 1000 K7, Ducati Monster 1000Sie
Hurra!

Har inhandlat en K7:a. Känner mig grymt glad! Och snart, snart är det vår.

Tänkte modda den en smula bara:

Jardine GP1
Lite öppnare filter
Mappa om originalinsprutet om det är möjligt

Hurra!
 

Bifogat

  • 720.288.600x400.07GSXR1000_GP1_side.jpg
    720.288.600x400.07GSXR1000_GP1_side.jpg
    80.6 KB · Visningar: 121
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top