GSX-R 1000 K7-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Varför K5/7 VS K7/8 upplevs så annorlunda i motorkaraktär fast det knappt skiljer något:
 

Bifogat

  • 01-150 (Medium).jpg
    01-150 (Medium).jpg
    145 KB · Visningar: 224
  • 02-114.jpg
    02-114.jpg
    164.8 KB · Visningar: 128

Robz

Guest
Har dåliga erfarenheter av att byta till bling kopior :( Däremot hade ett bromspumpsbyte suttit som handen i handsken brembo/isr :tummenupp ...

Isch, nu blev jag nervös! Berätta mer! Mina är frästa ur ett stycke aluljumljum och har en sketafräck inställningsmöjlighet under race:rolleyes: . Känns helt OK, men endast 3 fingar får plats.

Byta pump ja - efter att ha haft hyfsade bromsar på Millen som kunde ge en-fingerstoppisar utan ansträngning, måste jag säga att den lovordade Gixxer-bromsen fram suger rejält. Sicket skit jämfört med Millen - kanske blir bättre med mjukare belägg?

EDIT:
Varför K5/7 VS K7/8 upplevs så annorlunda i motorkaraktär fast det knappt skiljer något:
MYCKET intressant! Detta visar varför en del tycker K5/6 har mer pulver - de gasar för lite :D Klart som f-n att det är bättre med mindre effekt vid små pådrag! Hobbex har kanske kvar "Snabbgashandtagen" för de som vill ha "Rivigare starter" :rofl
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Varför K5/7 VS K7/8 upplevs så annorlunda i motorkaraktär fast det knappt skiljer något:

Tycker inte det är rättvist att jämföra K5/K6 & K7/K8 i orginalutförande iom att k7 har en katalysator. Släng på slipon på båda & bort med katten, sen kan vi jämföra karaktärern i motorerna :)

Isch, nu blev jag nervös! Berätta mer! Mina är frästa ur ett stycke aluljumljum och har en sketafräck inställningsmöjlighet under race:rolleyes: . Känns helt OK, men endast 3 fingar får plats.

Byta pump ja - efter att ha haft hyfsade bromsar på Millen som kunde ge en-fingerstoppisar utan ansträngning, måste jag säga att den lovordade Gixxer-bromsen fram suger rejält. Sicket skit jämfört med Millen - kanske blir bättre med mjukare belägg?

Hehe, formen på handtagen har inte varit tillräckligt identiska mot orginal så att de har lixom gett mig några överaskningar ibland. En jävel låg an lite mot pumpen hela tiden. Inget kul :rolleyes:
Jo, min gamla cbr600 med stålomspunnet, gafler skivor och belägg hade bra mycket mer känsla & bett gixxern. Även min 929a hade det med stålomspunnet & orginalskivor.
Nu har jag stålomspunnet fram, hjälpte lite men jag är inte nöjd för det :)
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Tycker inte det är rättvist att jämföra K5/K6 & K7/K8 i orginalutförande iom att k7 har en katalysator. Släng på slipon på båda & bort med katten, sen kan vi jämföra karaktärern i motorerna :)

Var ju inte riktigt det artikeln handlade om. Jag har haft båda och visst ger det mer i mellanregistret med slipon o avlägsnad kat på k7án men marginellt i förhållande till vad som avsågs i artikeln.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Var ju inte riktigt det artikeln handlade om. Jag har haft båda och visst ger det mer i mellanregistret med slipon o avlägsnad kat på k7án men marginellt i förhållande till vad som avsågs i artikeln.

Förlåt, ajg är trött.. jag menar rent allmänt när folk säger att den ena är bättre än den andra :)
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Förlåt, ajg är trött.. jag menar rent allmänt när folk säger att den ena är bättre än den andra :)

Mig behöver du inte övertyga då jag kört alla generationerna och dom blir bara bättre.:yoparty Men läs skiten noga så fattar man varför dom upplevs så olika. Linjär och fin trottelöppning på K7 som är enklare att kontrolera och dosera:tummenupp , medans gen innan är lite aggresivare och svårdoserad.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fyyy f-n :Bugar :Bugar
Låter nästan för bra att kunna hämta ut 20 hk! :va
Men, då vet man ju att det finns mer å hämta... om den skulle bli tråkig som den är :gnissla

Kan du inte ta ett foto på papperet och lasta upp här?

Så, nu har jag fått tummen ur...
 

Bifogat

  • Dynokörning.jpg
    Dynokörning.jpg
    220.5 KB · Visningar: 234

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Vad tror ni om Pazzo levers eller finns det "bättre" billigare märken.

Kan inte bestämma vilken sort jag ska ta och vilken storlek. Kortare känns rätt bra, men vet inte hur jobbigt det blir i längden. Haft standard längd på tidigare hojar
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Mig behöver du inte övertyga då jag kört alla generationerna och dom blir bara bättre.:yoparty Men läs skiten noga så fattar man varför dom upplevs så olika. Linjär och fin trottelöppning på K7 som är enklare att kontrolera och dosera:tummenupp , medans gen innan är lite aggresivare och svårdoserad.

Borde väl gå att fixa fram K6-betendet på deltrottel med en sån här mojäng http://www.pingelonline.com/timing_retard_eliminator.htm om man skulle vilja?
Så försvinner varvtalsbegränsningen på 6:an oxå.

/Olle
som byter in sin trötta R1 '02 mot en K7 nästa vecka!
 

Robz

Guest
Så, nu har jag fått tummen ur...
...fiii faan :tummenupp

...Hehe, formen på handtagen har inte varit tillräckligt identiska mot orginal så att de har lixom gett mig några överaskningar ibland. En jävel låg an lite mot pumpen hela tiden. Inget kul :rolleyes: ...:)
Vad tror ni om Pazzo levers eller finns det "bättre" billigare märken.....

Dessa duger till G:sson (Per Gustavsson) på hans nya hoj, så jag tror även de duger till mig :D
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3493866&postcount=1
http://www.titax.co.uk/acatalog/detail_new.jpg
http://www.titax.co.uk/acatalog/FZ1_Fazer_2.jpg

EDIT:
995:- per sida (Fazern verkar ha "fullängd", synd att jag inte visste att det gick att få :gnissla )
 
Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
...fiii faan :tummenupp

Dessa duger till G:sson (Per Gustavsson) på hans nya hoj, så jag tror även de duger till mig :D
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3493866&postcount=1
http://www.titax.co.uk/acatalog/detail_new.jpg
http://www.titax.co.uk/acatalog/FZ1_Fazer_2.jpg

EDIT:
995:- per sida (Fazern verkar ha "fullängd", synd att jag inte visste att det gick att få :gnissla )

med andra ord inte så dåliga då :D

Titaxen var £11 billigare än Pazzo, men vilka är bäst?
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.

Exakt! :yoparty

SWT Racing säljer sitt Yoshimura system 4-2-1-2 med TITAN ljuddämpare som är FABRIKSNYTT för 15000kr i stället för nypris som är dryga 25000kr!! :tummenupp

Bara att plinga om ngn är intresserad!! :pannkyss

/Fürstenhoff.

Ps!
SWT Racing säljer även sin FABRIKSNYA K7'a, helsvart (till förmån för en fabriksracer K6'a) för 95000kr!! :tummenupp
Ds!

Meh! Äcklo va "billigt"

Bilder!!!!

Fabriksräser... utveckla.... :yoparty :yoparty
 
Last edited:

Robz

Guest
...Kanske gör bort mig på en eller ett par Rookie tävlingar denna sommar!! :D
(Annars blir det mycket Nürburgring)
/Fürstenhoff.
Har jag svårt att tro...
Hade varit kul att komma och glo - Planerar du Knutstorp eller Falken? (Övriga ligger lite långt bort för en trött, nybliven 40-åring som jag själv :rolleyes: )

EDIT:
...Titaxen var £11 billigare än Pazzo, men vilka är bäst?
Titax är kullagrade, det är ej Pazzo.
Kullager är alltid bra :D
 
Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Har jag svårt att tro...
Hade varit kul att komma och glo - Planerar du Knutstorp eller Falken? (Övriga ligger lite långt bort för en trött, nybliven 40-åring som jag själv :rolleyes: )

EDIT:

Titax är kullagrade, det är ej Pazzo.
Kullager är alltid bra :D

Frågan är ju om man ska gå upp och köpa pump och hela skiten, men då pratar vi ju inte heller direkt £100 :)
 

Robz

Guest
Frågan är ju om man ska gå upp och köpa pump och hela skiten, men då pratar vi ju inte heller direkt £100 :)
Mjukare belägg och Stålomspunnet är steg 1 för mig - tror det gör susen :tummenupp
Millens frambroms var fantastisk med dessa 2 "uppgraderingar" (från att ha varit medioker).
 

Nicotin

Guest
jag tänkte satsa på en ISR pump ( om patrik svarade i sin telefon ) och kanske ISR ok ( också om patrik kunde svara i luren ):D :tungan :gnissla

och Dunlop Q RR ( ja ni kan gissa ) :D

fast jag vet att Patrik är en upptagen människa så jag ska åka dit istället..:D
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Har ett kompl beggat bromssystem till din moppe liggandes - bromsgrepp, slangar samt monster bromsoken!! :pannkyss
/Fürstenhoff.

Vafan min moppe då? Behöver också :mad: (har du så pm'a ett pris)
Du kanske har hela huvudstammen till elkablage liggandes också? Isf vill jag ha det med :rolleyes:

Hur är det med ISR pump till hojen? Bromsljuskontakt?
 

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1
Tjena gixxernördar ^^
Tänkte ställa en liten fråga till er...Någon som vet om K7ans bak passar rakt av på K6, eller behövs några mods, vilka isåfall? fästen?

//Förmodligen-ägare-till-en-K6-inom-en-snar-framtid ;)
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top