La handpenning på min K7:a idag
.
Huvet vill ha dubbelpipa men plånboken säger enkelpipa.
Dubbel Yoshi kostar med mellanröret ca 14 000:-, enkel pipa ungefär hälften.
Devil sägs ge ett mulligt ljud även det, medans t ex Arrow ger ett lite mesigare ljud. Dubbla Devil kostar med mellanrör ca 11 000:- (får troligtvis nån tusenlapp eller två rabbat oavsett system iom att jag köpt en hoj av firman för 100 000+). Devildämparna är längre än Yoshi vilket jag egentligen inte tycker om men har ett maffigt utgångshål samtidigt som nämnda hål hamnar lite längre upp gentemot Yoshi, vilket jag föredrar. Några erfarenheter vad gäller Yoshi vs Devil?
Det jag är mer nyfiken på är huruvida jag behöver något slags mellanrör om jag nu ska köra med singelpipa slip-on? Om inte så finns det många kronor att spara om nu singelpipan är komplett så att säga och därmed kan ersätta katen utan att behöva köpa till nånting extra. Blir då ca 7000:- för ett Yoshi TRC istället för ovan nämnda 14 000:-.
Passar ett slip-on från en K6:a även en K7:a? Tänkte om man kanske kunde hittat ett beggat från en K6:a och slänga på K7:an, som blev lite dyrare än väntat.
EDIT: Lång jävla tråd det här! Har letat och sökt en del men hittar inte mycket info om Racefit. Är det någon som faktiskt lyckats hitta en återförsäljare i Sverige eller blir det till att beställa från deras hemsida?
Vad tillkommer i prisväg då man köper nånting från UK?
Många frågor då jag ivrigt vill höra hojen mullra, sorry
.