GSX-R 1000 K7-tråden

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag gjorde detta i fredags. På firma iofs. Gör ni det själva pöjkar? Iallafall... Nycklarna måste omprogrameras åxå... Ni har säkert som jag fått en NY box alltså man har inte uppdaterat eran "orginalare" och skickat tillbaks den.

Min startade diiiijekt bah! Men jag fick ju åxå nycklarna uppdaterade.

Om så är fallet ska jag skicka iväg nycklarna med ett ruttet ägg :mad:
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Det var som rackarns. Bleading edge. Tack för pekare.
Jag tror jag tar och kör med mina originaltunnor längre än det var tänkt
ser det ut som.

Säg till om du vill köpa, ja vill :rolleyes:
En sån där kostar ju inte mer än en pc3+bänkning.. sen om vi blir 5st så blire billigare(420kr) :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Ska bara flika in och informera att gixxer.se är back online igen efter allt strul.

:tummenupp
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Kul, jag har fått min box nu och det är INTE samma som jag skicka iväg (om inte någon flyttat klistermärket en hel del) :va
Har dock inte hunnit sätta i grejerna ännu :va

Det var en annan box.Pratade med Claes på Bikestop nu o det hade tydligen försvunnit ett papper som skulle varit med..Man måste koda om nycklarna själv innan den startar.Gjort det nu o den går som en klocka..:tummenupp

Jag gjorde detta i fredags. På firma iofs. Gör ni det själva pöjkar? Iallafall... Nycklarna måste omprogrameras åxå... Ni har säkert som jag fått en NY box alltså man har inte uppdaterat eran "orginalare" och skickat tillbaks den.

Min startade diiiijekt bah! Men jag fick ju åxå nycklarna uppdaterade.

Japp gjorde det själv med hjälp av en polare.Blev lite lättare o skruva med 2 händer till..:tungan
Japp dom hade missat o lägga med pappret om hur man kodade om nycklarna men det är kirrat nu..:D
Bara o vänta på GPR blåsen nu då som ska komma den här veckan..:yoparty
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Najs! Hur funkar det att omprogrammera nycklarna själv? Hur gör man?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Najs! Hur funkar det att omprogrammera nycklarna själv? Hur gör man?

Av förklaringen att följa så sätter jag 100 spänn på att ECU'n som skickats tillbka har blivit inställd på att koda om de 2 första nycklarna den får kontakt med - på rätt sätt. Dvs, låta varsin nyckel sitta i med tändningen på i x antal sekunder :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Å fan? Är det inte knepigare än så.
 

Robz

Guest
Lät bänka moppen nu vid 55-mila servicen.... 160hk på slangen. Är det värt 2000:- till för ytterligare ca 3hk utan Kat? :rolleyes:
103Nm - här trodde jag på mer... men jag gissar att några hk/Nm ytterligare kommer med helt inkörd maskin och sliten kedja :D
Hur ser era bänkningar ut?

EDIT:
Gällande luft/bränsle-blandning står här lite:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=173525

EDIT2:
Som jämförelse kan nämnas att i samma bänk har följande uppmätts:
Original Gixxer1000 K8: 157hk
Samma K8 utan Kat med originalpipor: 163hk
Original Busa -08: 169hk
Original B-king -08: 163hk
 

Bifogat

  • Robz_GSXR_Dyno.JPG
    Robz_GSXR_Dyno.JPG
    82 KB · Visningar: 132
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Lät bänka moppen nu vid 55-mila servicen.... 160hk på slangen. Är det värt 2000:- till för ytterligare ca 3hk utan Kat? :rolleyes:
103Nm - här trodde jag på mer... men jag gissar att några hk/Nm ytterligare kommer med helt inkörd maskin och sliten kedja :D
Hur ser era bänkningar ut?

EDIT:
Gällande luft/bränsle-blandning står här lite:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=173525

Helt klart värt 2000 spänn för att bli av med katten. Blev verkligen roligare att köra, jag blev överaskad :)

Å fan? Är det inte knepigare än så.

Jag tror inte man kodar om nycklarna, tvärt om. Man lär ecu'n vilka nycklar den skall lyssna på när den är "nollad" efter uppgradering/byte.
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Lät bänka moppen nu vid 55-mila servicen.... 160hk på slangen. Är det värt 2000:- till för ytterligare ca 3hk utan Kat? :rolleyes:
103Nm - här trodde jag på mer... men jag gissar att några hk/Nm ytterligare kommer med helt inkörd maskin och sliten kedja :D
Hur ser era bänkningar ut?

EDIT:
Gällande luft/bränsle-blandning står här lite:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=173525

Tror jag lagt upp mina bänkningssiffror innan nånstans.

Men här kommer dom igen.

Orginal: 161,33 bhp 101,55 Nm

Yoshimura 4-2-1 helsystem, KN Race, PCIII: 181,43 bhp 112,79 Nm

Gjort i samband med 100 milaren

Man bänkade in en annan R1000K7a på samma ställe som min som man plockade ur några hästar till på på topp. ~184-185bhp fast med en dippigare kurva och ett markant sämre mellanregister. Detta var med ett 4-2-2 Arrow halvsystem fattade jag det som eftersom man hade ersättningsrör till katen. Även PCIII och jag tror det var ett BMC filter.

Jag tror inte man kodar om nycklarna, tvärt om. Man lär ecu'n vilka nycklar den skall lyssna på när den är "nollad" efter uppgradering/byte.

Jaaa...:fattartil Så lär det ju vara. Fast dom sa "programmera om nycklarna" :va
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Lät bänka moppen nu vid 55-mila servicen.... 160hk på slangen. Är det värt 2000:- till för ytterligare ca 3hk utan Kat? :rolleyes:
103Nm - här trodde jag på mer... men jag gissar att några hk/Nm ytterligare kommer med helt inkörd maskin och sliten kedja :D
Hur ser era bänkningar ut?

EDIT:
Gällande luft/bränsle-blandning står här lite:
http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=173525

EDIT2:
Som jämförelse kan nämnas att i samma bänk har följande uppmätts:
Original Gixxer1000 K8: 157hk
Samma K8 utan Kat med originalpipor: 163hk
Original Busa -08: 169hk
Original B-king -08: 163hk


Det är ju inte dom 3 hästarna på topp som är värt det, utan dom i mellanregistret som verkligen känns i byxan.:tummenupp
 

Robz

Guest
...Yoshimura 4-2-1 helsystem, KN Race, PCIII: 181,43 bhp 112,79 Nm...

Fyyy f-n :Bugar :Bugar
Låter nästan för bra att kunna hämta ut 20 hk! :va
Men, då vet man ju att det finns mer å hämta... om den skulle bli tråkig som den är :gnissla

Kan du inte ta ett foto på papperet och lasta upp här?

Det är ju inte dom 3 hästarna på topp som är värt det, utan dom i mellanregistret som verkligen känns i byxan.:tummenupp

Jo det är sant... men ett tips är nog att göra en koll av luft/bränsle efter en större moddning (som Katen). Tydligen går dessa maskiner över 13:1 redan som original. Vid 14 börjar man tappa effekt i onödan, sedan vet jag inte när man börjar riskera skador pga tunn blandning men 15, 16:1 är nog inte bra...
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fyyy f-n :Bugar :Bugar
Låter nästan för bra att kunna hämta ut 20 hk! :va
Men, då vet man ju att det finns mer å hämta... om den skulle bli tråkig som den är :gnissla

Kan du inte ta ett foto på papperet och lasta upp här?



Jo det är sant... men ett tips är nog att göra en koll av luft/bränsle efter en större moddning (som Katen). Tydligen går dessa maskiner över 13:1 redan som original. Vid 14 börjar man tappa effekt i onödan, sedan vet jag inte när man börjar riskera skador pga tunn blandning men 15, 16:1 är nog inte bra...

Ha ha! Det är sant. Så det är lungt om du skulle börja tycka att Bettan känns lite trött. :tuttar
Ska kirra ett foto på bänkningpappret och lägga upp.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Det är plätt lätt.Kan Pm:a om du vill ha instr.Eller om det är nån annan som har samma problem som jag så kan ni hojta till så pm:ar jag det eller lägger ut det här..:tummenupp


PM:a gärna. Inte för att jag behöver det eftersom min redan är kirrad, men villvetaallt knölen behöver få fakta inmatat... :D
 

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Tjena, har precis köp en K7. jag hade en K6 förra året med ett Yoshi helsystem med underbart ljud i. Då pengarna börjar ta slut så tänkte jag att varför inte bygga ett eget avgassystem? Jag gillar utseendet på Jardine GP1.

Har någon erfarenhet eller vad tror ni om att helt enkelt bygga bort "katten" med grenrör och sen bara trattar ut på sidan. Sen får man ju självklart bänka den osv så den blir rätt inställd. men Ljudet...den borde nog låta en del va?
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tjena, har precis köp en K7. jag hade en K6 förra året med ett Yoshi helsystem med underbart ljud i. Då pengarna börjar ta slut så tänkte jag att varför inte bygga ett eget avgassystem? Jag gillar utseendet på Jardine GP1.

Har någon erfarenhet eller vad tror ni om att helt enkelt bygga bort "katten" med grenrör och sen bara trattar ut på sidan. Sen får man ju självklart bänka den osv så den blir rätt inställd. men Ljudet...den borde nog låta en del va?

Lika bra att köpa ett arrow mellanrör eller liknande så kan du bygga vidare på det när du tycker att det brötar för mycket :gnissla
 

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Lika bra att köpa ett arrow mellanrör eller liknande så kan du bygga vidare på det när du tycker att det brötar för mycket :gnissla

Jag kollade med Bike i Trollhättan och de ville ha ca 2400 kr för Arrows mellanrör. DYRT! Jag bygger nog själv (firma på stan får hjälpa till). Men jag ska nog försöka få till någon typ av "silencer" som man kan montera om man vill.

Ingen som gjort nåt liknande? eller är det mest "märket" som betyder nåt?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top