Vackert
Tack! skyltfästet är en bockad alubit som sitter med dubbelhäftande och sen säkrad med silvertejp. Snyggt, billigt och bra.
Vackert
Nu börjar surgixxern så sakterligen ta form.
5 - Släng orginaldäcken med deras tråkiga profil!
Ser ut som Yoshi TRC där?
Du har gjort något specialfäste för den?
/Olle
Är det inte "normalprofil" 190/50 -17?
Vad kör du för däck då Fabbe?
Tänkte jag skulle ...nice story ...Var himla skönt att få tala ut.
/Olle
Ser ut som Yoshi TRC där?
Du har gjort något specialfäste för den?
/Olle
Är det någon som har en bild på K7an med lackade luftintag? Gärna koppargixxern eller den blåvita.
Är det någon som har en bild på K7an med lackade luftintag? Gärna koppargixxern eller den blåvita.
Mmm...det var snyggt. Fast jag hade tänkt mig orginallack på hojen i övrigt. Verkar ovanligt, har kollat massor på Bikepics utan att hitta något.så här?
Jag har noterat att du bytt hoj men inte sett bilder på den. Hur som, när jag får tillbaka hojen från service så ska jag ta en sväng till K-holm och stirra sönder din nya Gixxerkan få kolla på min om du ber snällt men det är ju inga lackade luftintag
Halloj!
Ni som har tagit bort backspeglarna på era hojar, hur har ni gjort med kabeln som går till blinkerserna, Blinkers, Blinkersen , Ja ja, ni förstår!
Samt när man tar bort den snygga Reghållaren/Stänkan, vad gör ni med hålen som blir kvar?
MVH Roothen
Ang blink/speglar så kolla i tråden... Jag m fl har hotbodiesracing blinkar på som sitter i hålen för speglarna.
Helt rätt, 190/55 är orginal. Jag kör 190/55
Vafan, tack för rättningen. 190/50 orginal.Bra där du...HAHA!
Hej.
From nu är man Göteborgare och jag tror att jag gjort rätt beslut.
Har lite funderingar nu när jag bott här ett par dagar.
* Behöver lite tips på roliga vägar, någon som vet?
Tänkte jag skulle installare gps´n på hojen så skriv vilket väg det är så skall jag nog hitta.
* Brukar "Sporthoj" ordna samåkningar här som det görs i sthlm?, dvs att man samlar 70-100 hojen och åker i olika grupper tillsammans.
* Vart ligger närmaste bana?
Känner mig lite vilsen här nere nu för man har ju inte koll på dom viktigaste bitarna.
Nu till lite teknik frågor som passar bra i denna tråd.
Igår när jag var och bokade service tid på Din Mc (hissingen tror jag det låg) så frågade jag om slipon mm.
Har kollat på ett svart Yoshi singel dämp som fästerna sitter bakom dämparen så att man inte behöver fästa den i skjutspinnarna.
Har inte betäckningen just ni men jag tror att det är detnna,
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514
(För mig fungerade bara länken om jag kopierade den i en ny ruta, Klickade jag på länken fick jag en massa konstiga tecken....)
Detta system skall även ta bort katten. Men gubben på Din mc sa att garantin inte gäller om man tar bort katten.
Har någon av er fått problem med garantin pga byte av avgassystem?
För mig spelat det ingen roll om katten försvinner eller inte för det finns effekt så det räcker i alla fall.
Bara det att dom sa till mig att det blir två burkar om katten skall vara kvar och jag tycker det är snyggare med en
samt att det blir billigare.
Jag vill ha ett svart Yoshi system med singel dämp. Förslag om katten skall vara kvar?
(Skjutspinnen skall bort!)
Sista frågan är att gubben sa att om man byter slipon måste man bänka hojen eller sätta på powercommander.
Behövs värkligen detta om man inte byter luft filtret.
Långt inlägg blev det nu...
Mvh // Teodor.
ps. Om det är någon som skall till Gelleråsen i Helgen 19-20 April (SMC Sporthoj kurs) kanske vi kan samåka från Göteborg.
Åker Fredag Em troligen efter kl 16:00 då hojen har 100 mila service på fredag och kommer hem Söndag kväll.
Bara sätta på slipon så bör du inte behöva bänka, har ju lite med vilken slipon också. Tar du bort katten så börjar det bli lite väl lite motstånd och jag skulle nog rekommendera en bänkning (men då också med installerad pc3a och luftfilter om du ändå ska bänka) eller en afr-tuner som Fabbe säger.
Tunern låter för bra för att vara sann, men när man läser folks recensioner som har installerat den så ska den vara hur bra som helst.
Det som gjorde att jag har valt pc3 istället för tunern är att mottyn (afr-tunern) kräver ingrepp på din kabelstam alt. att du skaffar en alt. stam att göra ingrepp på så att du kan byta tillbaka.
Så här i efterhand när jag ser vad som krävs för att installera en PC3a så ångrar jag nästa att jag inte la pengar på en ny kabelstam och en motty, men kanske blir så till slut i alla fall. Det är också många som jobbar på plug-and-play lösningar för mottyn också så är helt klart en mycket bra produkt.
Ang blink/speglar så kolla i tråden... Jag m fl har hotbodiesracing blinkar på som sitter i hålen för speglarna.
Menade om jag ska fimpa speglarna helt, hur gör ni med kabeln till spegeln?
Vill helst inte klippa i kabeln.. Måste man skruva loss hela mätartjofräsen för att komma åt å lossa kabeln??
MVH Roothen
Välkommen hit, alla kan bli göteborgare. Jag kan lära dig några schyssta vitsar så du smälter in.Hej.
From nu är man Göteborgare och jag tror att jag gjort rätt beslut.
Måste lägga till min favorit: Väg 167 mellan Lilla Edet och Ljungskile. Kanonbra beläggning och goa kurvor.* Behöver lite tips på roliga vägar, någon som vet?
Det är alltså denna som Teo har, se inlägg #558. Jag trodde det var en Yoshi TRC men det var tydligen en Japan-Yoshi. Hade tänkt köpa en sån också, men det kan ju bli lite pinsamt med två svarta K7'or med samma slip on i stan.Har kollat på ett svart Yoshi singel dämp som fästerna sitter bakom dämparen så att man inte behöver fästa den i skjutspinnarna.
Har inte betäckningen just ni men jag tror att det är detnna,
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514
Om man ska tro debatten på gixxer.com, Chip på KWSMotorsport verkar veta vad han snackar om, så ska det inte behövas. Men det skadar väl inte heller förstås.Sista frågan är att gubben sa att om man byter slipon måste man bänka hojen eller sätta på powercommander.
Behövs värkligen detta om man inte byter luft filtret.
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|