GSX-R 1000 K7-tråden

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Ser ut som Yoshi TRC där?
Du har gjort något specialfäste för den?

/Olle

Den ska vara så :)

Är det inte "normalprofil" 190/50 -17?
Vad kör du för däck då Fabbe?

Om du ställer ett "sportdäck" mot ett hålla-länge-däck så ser du skillnad i formen på däcken, det jag menar. "Sportdäcken" har en form som gynnar cykeln vid nerlägg.

Helt rätt, 190/50 är orginal. Jag kör 190/55 :)
 
Last edited:

Robz

Guest
Tänkte jag skulle ...nice story:tummenupp ...Var himla skönt att få tala ut.
/Olle

Vad gäller gasresponsen så finns svaret här tidigare tråden:
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3492950&postcount=494

Eftersom att jag själv kör betydligt fler ban-mil än landsvägsmil per år så ser jag nyttan både med läge B (kurvigt som SRW) och C (regnvått)... dock har jag inte testat än, men det verkar sunt.
Samma gäller gasresponsen - vid fullt pådrag ger den allt, mycket bra att de "dämpat" den vid mindre pådrag - minskar risken för släpp när man finlirar under halv gas. Ett snabbgashandtag med utväxling från Hobbex återställer säkert gasresponsen för de som vill :D

Och ja - R1:an är riktigt läcker utseendemässigt (svor jag nu??) - men det är viktigare med maskinella prestanda för mig (Stog mellan Gixxer o ZX10) :yoparty
Min "story":
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=168190
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Är det någon som har en bild på K7an med lackade luftintag? Gärna koppargixxern eller den blåvita.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
.................

Halloj!

Ni som har tagit bort backspeglarna på era hojar, hur har ni gjort med kabeln som går till blinkerserna, Blinkers, Blinkersen:huvet , Ja ja, ni förstår!:)

Samt när man tar bort den snygga Reghållaren/Stänkan, vad gör ni med hålen som blir kvar?

MVH Roothen
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Mmm...det var snyggt. Fast jag hade tänkt mig orginallack på hojen i övrigt. Verkar ovanligt, har kollat massor på Bikepics utan att hitta något.


kan få kolla på min om du ber snällt men det är ju inga lackade luftintag :tungan
Jag har noterat att du bytt hoj men inte sett bilder på den. Hur som, när jag får tillbaka hojen från service så ska jag ta en sväng till K-holm och stirra sönder din nya Gixxer :fakta
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Halloj!

Ni som har tagit bort backspeglarna på era hojar, hur har ni gjort med kabeln som går till blinkerserna, Blinkers, Blinkersen:huvet , Ja ja, ni förstår!:)

Samt när man tar bort den snygga Reghållaren/Stänkan, vad gör ni med hålen som blir kvar?

MVH Roothen

Ang blink/speglar så kolla i tråden... Jag m fl har hotbodiesracing blinkar på som sitter i hålen för speglarna.
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Ang blink/speglar så kolla i tråden... Jag m fl har hotbodiesracing blinkar på som sitter i hålen för speglarna.

Man får passa sig för att dra åt muttrarna på undersidan för hårt bara, fråga Fabbe som knäckte ett fäste. :D

Personligen så har jag tappat 3 muttrar såg jag härom dagen, hur nu det är möjligt. Får bli lite lagom hård åtdragning samt en klick loctite på det hela!

Helt rätt, 190/55 är orginal. Jag kör 190/55 :)

Bra där du...HAHA!
 
Last edited:

Jon as

Kör i mitt eget tempo
Gick med
2 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
KTM530
Hej.

From nu är man Göteborgare och jag tror att jag gjort rätt beslut. :confused:

Har lite funderingar nu när jag bott här ett par dagar.

* Behöver lite tips på roliga vägar, någon som vet? :va
Tänkte jag skulle installare gps´n på hojen så skriv vilket väg det är så skall jag nog hitta.

* Brukar "Sporthoj" ordna samåkningar här som det görs i sthlm?, dvs att man samlar 70-100 hojen och åker i olika grupper tillsammans. :D

* Vart ligger närmaste bana? :rolleyes:

Känner mig lite vilsen här nere nu för man har ju inte koll på dom viktigaste bitarna. :tungan



Nu till lite teknik frågor som passar bra i denna tråd.

Igår när jag var och bokade service tid på Din Mc (hissingen tror jag det låg) så frågade jag om slipon mm.

Har kollat på ett svart Yoshi singel dämp som fästerna sitter bakom dämparen så att man inte behöver fästa den i skjutspinnarna.
Har inte betäckningen just ni men jag tror att det är detnna,
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514
(För mig fungerade bara länken om jag kopierade den i en ny ruta, Klickade jag på länken fick jag en massa konstiga tecken....)
Detta system skall även ta bort katten. Men gubben på Din mc sa att garantin inte gäller om man tar bort katten.
Har någon av er fått problem med garantin pga byte av avgassystem? :mad:

För mig spelat det ingen roll om katten försvinner eller inte för det finns effekt så det räcker i alla fall. :tummenupp
Bara det att dom sa till mig att det blir två burkar om katten skall vara kvar och jag tycker det är snyggare med en
samt att det blir billigare.

Jag vill ha ett svart Yoshi system med singel dämp. Förslag om katten skall vara kvar?
(Skjutspinnen skall bort!)

Sista frågan är att gubben sa att om man byter slipon måste man bänka hojen eller sätta på powercommander.
Behövs värkligen detta om man inte byter luft filtret.


Långt inlägg blev det nu...

Mvh // Teodor.

ps. Om det är någon som skall till Gelleråsen i Helgen 19-20 April (SMC Sporthoj kurs) kanske vi kan samåka från Göteborg.
Åker Fredag Em troligen efter kl 16:00 då hojen har 100 mila service på fredag och kommer hem Söndag kväll.
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Bra där du...HAHA!
Vafan, tack för rättningen. 190/50 orginal.

Hej.
From nu är man Göteborgare och jag tror att jag gjort rätt beslut. :confused:
Har lite funderingar nu när jag bott här ett par dagar.
* Behöver lite tips på roliga vägar, någon som vet? :va
Tänkte jag skulle installare gps´n på hojen så skriv vilket väg det är så skall jag nog hitta.
* Brukar "Sporthoj" ordna samåkningar här som det görs i sthlm?, dvs att man samlar 70-100 hojen och åker i olika grupper tillsammans. :D
* Vart ligger närmaste bana? :rolleyes:

Känner mig lite vilsen här nere nu för man har ju inte koll på dom viktigaste bitarna. :tungan



Nu till lite teknik frågor som passar bra i denna tråd.

Igår när jag var och bokade service tid på Din Mc (hissingen tror jag det låg) så frågade jag om slipon mm.

Har kollat på ett svart Yoshi singel dämp som fästerna sitter bakom dämparen så att man inte behöver fästa den i skjutspinnarna.
Har inte betäckningen just ni men jag tror att det är detnna,
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514
(För mig fungerade bara länken om jag kopierade den i en ny ruta, Klickade jag på länken fick jag en massa konstiga tecken....)
Detta system skall även ta bort katten. Men gubben på Din mc sa att garantin inte gäller om man tar bort katten.
Har någon av er fått problem med garantin pga byte av avgassystem? :mad:

För mig spelat det ingen roll om katten försvinner eller inte för det finns effekt så det räcker i alla fall. :tummenupp
Bara det att dom sa till mig att det blir två burkar om katten skall vara kvar och jag tycker det är snyggare med en
samt att det blir billigare.

Jag vill ha ett svart Yoshi system med singel dämp. Förslag om katten skall vara kvar?
(Skjutspinnen skall bort!)

Sista frågan är att gubben sa att om man byter slipon måste man bänka hojen eller sätta på powercommander.
Behövs värkligen detta om man inte byter luft filtret.


Långt inlägg blev det nu...

Mvh // Teodor.

ps. Om det är någon som skall till Gelleråsen i Helgen 19-20 April (SMC Sporthoj kurs) kanske vi kan samåka från Göteborg.
Åker Fredag Em troligen efter kl 16:00 då hojen har 100 mila service på fredag och kommer hem Söndag kväll.

Gör som några av oss andra göteborgare skall göra, i maj beställer vi en www.afrtuner.com till oss så att vi slipper bänka hojarna. Väldigt förenklat. Som en PC fast mycket smartare då den använder sig av en bredbandslambda & justerar A/F i realtid efter ett värde du ställt in att du vill ha.
Kostar inte mer än en PC+bänkning och är väldigt mycket bättre med ett par bra att ha funktioner som pc inte har.

Ta bort katten, justera sprutet och tuta o kör. Kan säga att jag kört 800mil utan att ha justerat sprutet, inga problem. Är butiken gnällig så sätter man bara på katten om man skall dit för service igen :)


Närmsta bana: Falkenberg
Samåkning: Götaplatsen kl 12 på framförallt helger
Vägar: Visar dej gärna, beroende på hur du kör. Kanske är lämpligare att de andra i stan visar dej. Jag/vi i våran grupp kör vårdslöst. Känner du igen dej är du mer än välkommen :tummenupp (Missförstå mig rätt)
Annars kan du söka upp lygnern sålänge. En sjö nedanför kungsbacka. DÄr man kör Sätila - fjärås norr om sjön & Fjärås - sätila söder om sjön, med ett fik på vägen.

skicka pm' så kan jag skriva närmare detaljer om vilka vägar som är goa när jag är på jobbet ikväll :yoparty
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Bara att bli göteborgare är ju ett bra beslut isig :D :tummenupp

Bara sätta på slipon så bör du inte behöva bänka, har ju lite med vilken slipon också. Tar du bort katten så börjar det bli lite väl lite motstånd och jag skulle nog rekommendera en bänkning (men då också med installerad pc3a och luftfilter om du ändå ska bänka) eller en afr-tuner som Fabbe säger.

Tunern låter för bra för att vara sann, men när man läser folks recensioner som har installerat den så ska den vara hur bra som helst.
Det som gjorde att jag har valt pc3 istället för tunern är att mottyn (afr-tunern) kräver ingrepp på din kabelstam alt. att du skaffar en alt. stam att göra ingrepp på så att du kan byta tillbaka.

Så här i efterhand när jag ser vad som krävs för att installera en PC3a så ångrar jag nästa att jag inte la pengar på en ny kabelstam och en motty, men kanske blir så till slut i alla fall. Det är också många som jobbar på plug-and-play lösningar för mottyn också så är helt klart en mycket bra produkt.

Själv monterade jag dubbla Yoshimura TRC Carbon slipons och ett Arrow cat replacement rör och det blir riktigt bra. Härligt ljud och bra resultat, men min hoj banktänder som en gnu så vågar inte köra med den så det blir en PC3a och bänkning istället :huvet . Så svaret om du behöver bänka eller inte har lite med ditt slutresultat, men mer ingrepp än ett/två slipon så tycker jag att motty eller bänkning är att rekommendera.

Gällande vägar så är Lygnern som Fabbe säger ett mycket populärt resmål, men finns även bra väger som utgår från Delsjöområdet och sedan förbi Mölnlycke, Landvetter och sedan ut i skogarna. Tycker i alla fall jag (men smaken är ju som baken).

Körningar är också som Fabbe säger kl 12 nästan varje lördag från Götaplatsen och även "spontan" samlingar mitt i veckorna. Dock har jag aldrig hört om så stora gruppper som 70-100 åkare.

Kan rekommendera stora körtråden i Göteborgs forumet där alla körningar planeras och tillhör du de lugnare åkarna så är det ju inte värre än att man frågar innan man kör vilket tempo de tänker hålla (kul/snabbt/idiotsnabbt/omgwtf) så att säga. Även om Fabbe och deras grupp säkert skulle ersätta omgwtf med Fabbegruppen :D

Välkommen till Göteborg och hör bara av dig om du vill ha körsällskap, en fika och snacka hoj eller vad det nu kan vara :D
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Bara sätta på slipon så bör du inte behöva bänka, har ju lite med vilken slipon också. Tar du bort katten så börjar det bli lite väl lite motstånd och jag skulle nog rekommendera en bänkning (men då också med installerad pc3a och luftfilter om du ändå ska bänka) eller en afr-tuner som Fabbe säger.

Tunern låter för bra för att vara sann, men när man läser folks recensioner som har installerat den så ska den vara hur bra som helst.
Det som gjorde att jag har valt pc3 istället för tunern är att mottyn (afr-tunern) kräver ingrepp på din kabelstam alt. att du skaffar en alt. stam att göra ingrepp på så att du kan byta tillbaka.

Så här i efterhand när jag ser vad som krävs för att installera en PC3a så ångrar jag nästa att jag inte la pengar på en ny kabelstam och en motty, men kanske blir så till slut i alla fall. Det är också många som jobbar på plug-and-play lösningar för mottyn också så är helt klart en mycket bra produkt.

Jag ska faktiskt göra en plug 'n play till hojen. Eller ja, inte helt utan ingrepp på kablaget. Men iaf så att man kan plocka ut grejerna och bara klicka ihop orginalet igen med Hanen & honan jag satt dit.
En ordentlig sådan koppling som skyddar mot fukt osv så borde det inte vara några problem alls. Dvs, ingen permanent inkoppling av grejerna :tummenupp

Sen tror jag inte PC3 råder bot helt & hållet på baktändningen, jag är ingen guru men vad man kommer göra med PC3an är ju att öka mängden soppa som sprutas in. Då kan man tycka att det kan också bli mer oförbränd soppa som kommer ut i avgassystemet som sedan tänder? Nåja, jag lämnar det där till alla gurus men baktändning är kul :tungan
:mattias Inte på pinkys hoj, fan va de låter med devilpiporna som riktar pangen rätt upp på ryggen :4skrämd

Tycker du ska kränga din PC3'a o köra på mottyn, du har ju till slutet av maj på dej :D

En sista grej, jag menar inte att vi är snabba i syftet att skryta. Vad jag försöker säga är att det alltid är roligare att köra i en grupp där man håller likadant tempo överallt. I trafik & alla goa partier.
Ingen gillar att vänta, ingen gillar att ligga sist i gruppen & känna att alla får vänta på en. :(

Men snabba är vi :hihi


edit, Trollhättan är en favorit också!
Lillhagsvägen - kornhallsfärjan i säve -> Jörlanda -> Stenugnsund -> Lilla edet -> Trollhättan.

Riktigt goa vägar det med!
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Ang blink/speglar så kolla i tråden... Jag m fl har hotbodiesracing blinkar på som sitter i hålen för speglarna.



Menade om jag ska fimpa speglarna helt, hur gör ni med kabeln till spegeln?
Vill helst inte klippa i kabeln.. Måste man skruva loss hela mätartjofräsen för att komma åt å lossa kabeln??

MVH Roothen
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Menade om jag ska fimpa speglarna helt, hur gör ni med kabeln till spegeln?
Vill helst inte klippa i kabeln.. Måste man skruva loss hela mätartjofräsen för att komma åt å lossa kabeln??

MVH Roothen

Kabeln till speglarna är delad under mätartjofräsen ja. Men själva mätartjofräsen är enkel att ta bort. Jag vill iofs minnas att det går att dela kablaget utan att ta bort mätartjofräset men det underättar en hel del.

Själv beställde jag dom här http://www.bikersneed.se/Styling/Other/turnadapt.htm och skarvade ihop med blinkarna så behövde man inte cutta i orginalkablarna.
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Hej.

From nu är man Göteborgare och jag tror att jag gjort rätt beslut. :confused:
Välkommen hit, alla kan bli göteborgare. Jag kan lära dig några schyssta vitsar så du smälter in.:rolleyes:

* Behöver lite tips på roliga vägar, någon som vet? :va
Måste lägga till min favorit: Väg 167 mellan Lilla Edet och Ljungskile. Kanonbra beläggning och goa kurvor.

Har kollat på ett svart Yoshi singel dämp som fästerna sitter bakom dämparen så att man inte behöver fästa den i skjutspinnarna.
Har inte betäckningen just ni men jag tror att det är detnna,
http://yoshimura-shop.netmove.co.jp..._e/c_racing1_e/c_racing2_e/c_racing3_e&d=7514
Det är alltså denna som Teo har, se inlägg #558. Jag trodde det var en Yoshi TRC men det var tydligen en Japan-Yoshi. Hade tänkt köpa en sån också, men det kan ju bli lite pinsamt med två svarta K7'or med samma slip on i stan.
Om du skiter i att sätta på röd fälgtejp så går det i alla fall att se skillnad...

Sista frågan är att gubben sa att om man byter slipon måste man bänka hojen eller sätta på powercommander.
Behövs värkligen detta om man inte byter luft filtret.
Om man ska tro debatten på gixxer.com, Chip på KWSMotorsport verkar veta vad han snackar om, så ska det inte behövas. Men det skadar väl inte heller förstås.

/Olle
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top