GSX-R 1000 K7-tråden

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Har inte original bränslestyrning någon adaption alls då? Snackade med en Suzukimekaniker för några dagar sedan som menade att PC var rätt onödigt då lambdan mäter syrenivån och reglerar bränsletillförseln via originalboxen. Någon som har en AFR-kurva innan och efter byte av blås samt ommmappning i bänk? Har själv aldrig mappat om någon hoj med slipon, och aldrig haft några problem. Verkar till o vara delade meningar i ämnet.:va

Han ställde på så mycket soppa det gick utan pc. Anledningen till att den skrek så jäkligt var att den nästan gick på bara luft. Det är inte bra att köra så snålt. Den går så sjukt fint nu:yoparty
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Han ställde på så mycket soppa det gick utan pc. Anledningen till att den skrek så jäkligt var att den nästan gick på bara luft. Det är inte bra att köra så snålt. Den går så sjukt fint nu:yoparty

En fråga: om du nu sätter på orginalsystemet hur går det då med O2 sensorn, kommer den då signalera för fet A/F blandning eller går den som vanligt. att jag frågar beror på att med pc så får man väl slänga dit ett motstånd istället for O2 sensorn. vad kostade det? (fråga 2)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
För er som inte sett det så har en aktiv signatur i denna tråden tagit sitt pick och pack och kilat in i evigheten.

Ta det lungt på andra sidan Fabbe.....
 

Nicotin

Guest
Tjena på dig!!

I mina ögon så finns det bara en i Stockholm som jag till 100% vet gör det bästa av det material han arbetar med (skall även mappa min denna vecka) - Peter Andersson på Honda city i Upplandsväsby!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Alla andra som kläcker ur sig siffror rörande effekt mm ger jag tyvärr inte mycket för - speciellt inte AVA mc & Din Mc!!

/Fürstenhoff.

tackar patrik.

ska testa honom..:tummenupp
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
...................

Kände inte Fabbe, men det är så jävla tråkigt att läsa om sånt här! VIF



Har köpt Valter Moto kraschpuckar till min hoj, är två olika distanser som ska vara till puckarna, en längre och en kortare, samma med bultarna till puckarna, en lång och en kort..
Någon som har kolla på vilken sida av hojen dom ska vara på?


MVH Roothen
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
En fråga: om du nu sätter på orginalsystemet hur går det då med O2 sensorn, kommer den då signalera för fet A/F blandning eller går den som vanligt. att jag frågar beror på att med pc så får man väl slänga dit ett motstånd istället for O2 sensorn. vad kostade det? (fråga 2)

Man ska väl klippa nån kabel men när Jag monterade dit halvröret och satte dit lamdan så lös ingen fellampa:va
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Kände inte Fabbe, men det är så jävla tråkigt att läsa om sånt här! VIF
MVH Roothen

Kände honom inte irl, men genom alla PM och inlägg och det otroligt positiva sättet han alltid ville hjälpa till och hur han verklade att älska att köra hoj. Så sorgligt :(

Har köpt Valter Moto kraschpuckar till min hoj, är två olika distanser som ska vara till puckarna, en längre och en kortare, samma med bultarna till puckarna, en lång och en kort..
Någon som har kolla på vilken sida av hojen dom ska vara på?
MVH Roothen

Angående din fråga så är det 80mm som ska sitta på vänster sida och 90mm som ska sitta på höger sida. Höger och vänster sett från att du sitter på hojen.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Varför INTE vända sig till ngn som verkligen kan det här med att mappa en PC i stället för att bara slänga ihop lite parametrar?? :rolleyes:

/Fürstenhoff.

Du har helt rätt! Peter kan det där men 1: Jag har ingen PC och 2: hojen går helt underbart nu. Nån häst mer skiter Jag i då Jag bara ska uila lite och det är mer än nog som det är nu. Sen kommer Jag serva hojen på din mc + att jag köpt lite andra grejer där så jag kör vidare på det.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Kände honom inte irl, men genom alla PM och inlägg och det otroligt positiva sättet han alltid ville hjälpa till och hur han verklade att älska att köra hoj. Så sorgligt :(



Angående din fråga så är det 80mm som ska sitta på vänster sida och 90mm som ska sitta på höger sida. Höger och vänster sett från att du sitter på hojen.

Ok Tackar! Men hur är det med själva distansen som pucken ligger emot, en är längre och en är kortare där med?
Ska den längre bulten vara till den längre distansen??

MVH Roothen
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Ok Tackar! Men hur är det med själva distansen som pucken ligger emot, en är längre och en är kortare där med?
Ska den längre bulten vara till den längre distansen??

MVH Roothen

Hittar fan inte beskrivning till dina puckar, men här har du för ett par motovationusa puckar (borde vara samma)


Included in this kit:
(1) 10mmX90mm 1.25 pitch bolt (right side)
(1) 10mmX80mm 1.25 pitch bolt (left side)
(2) Aluminum bushings (pressed into slider)
(2) Plastic Frame Sliders

INSTRUCTIONS:

Left Hand Side ( Sitting On Bike )
Remove ( See picture ) correct engine bolt.
Replace with the provided Left Slider ( Longer with smaller frame insert) and 80mm bolt.
Tighten the frame slider to the manufacturer’s recommended torque settings.Use of blue loctite is recommended.

Right Hand Side ( Sitting On Bike )
Remove ( See picture ) correct engine bolt.
Install the provided Right Slider ( Shorter with larger insert) and 90mm bolt.
Tighten the frame slider to the manufacturer’s recommended torque settings.Use of blue loctite is recommended.

DO NOT OVERTIGHTEN.


Så kort puck med längre insats och därmed längre skruv på höger sida och sedan tvärt om
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Någon som vet om det går att byta gallret som sitter för luftinsugen i fronten eller är de intregrerade med hela luftinsuget eller kåpan i fronten?

Om de är bytbara, vet någon vart man köper sådana?
Har sökt som en gnu utan att hitta svar eller vart man köper lösa galler.
 

snake_415

frün sukke ti yamma
Gick med
2 Jun 2005
Ort
övermark finland
Hoj
yamaha R1 -08
Någon som vet om det går att byta gallret som sitter för luftinsugen i fronten eller är de intregrerade med hela luftinsuget eller kåpan i fronten?

Om de är bytbara, vet någon vart man köper sådana?
Har sökt som en gnu utan att hitta svar eller vart man köper lösa galler.

gallren borde sitta i kåpan lätt att ta loss såe det iaf på k5-k6 :)
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Vet du vart man köper sådana?
har sökt på allt i kombination med "ram air duct mesh" och "gsxr och k7" och liknande men hittar inte något

Har du pajjat dom eller varför ska du byta? Är det bara för syns skulle så finns det ju en uppsjö av nät/galler versioner inom bilstylingen. Prova söka där ist kanske?
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top