GSX-R 1000 K7-tråden

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Varför inte bara använda dom som sitter på?

Ja vet inte vad du vill göra men ska du ha annan färg och vill ha dom svarta igen sen så tar det ju bara några minuter att spraya på lite färg.
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Varför inte bara använda dom som sitter på?

Ja vet inte vad du vill göra men ska du ha annan färg och vill ha dom svarta igen sen så tar det ju bara några minuter att spraya på lite färg.

Vill kunna återställa allt till original den dagen man säljer hojen eller kanske snarare ge möjligheten att återställa, så köper hellre ett par extra som jag sedan målar och lackar om de inte finns i olika färger att köpa

Du fortsätter inte med någonting innan du slänger upp lite bilder

Än så länge ser den ut som vilken hoj som helst, de dyra roliga delarna är att beställa. 5.000$ i delar är på min önskelista just nu :näsblod så blir att prioritera. Tror att jag får välja bort Marchesini den här vändan, men har 9 delar kolfiber som snart ska beställas :yoparty

Efter det lovar jag lite bilder :)
 
Last edited:

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Wiieeeee, imorgon monteras pc3an och så bänkas hojen :)
Det enda lite sura är ju att mina däck bara hade rullat 100mil, men det får ju vara värt nya sulor då den blir bänkad

Beställde Puig ruta och pazzo hantag idag också
Och så fick det bli Spiegler linor fram+bak+koppling

Bara Galfer skivorna kvar, samt en jäfla massa kolfiber, men det får bli till sommaren. Bilder kommer efter montering

Ingen som hade koll på vart man kan köpa insugsgaller?
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Jag kan fatta att du vill göra hojen snyggare genom att slänga på massa olika tillbehör....men byta däck efter 100mil....varför?
 

Macaper

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kastrerad
Jag kan fatta att du vill göra hojen snyggare genom att slänga på massa olika tillbehör....men byta däck efter 100mil....varför?

Bänkningen sliter 100-150mil på bakdäcket (sägs det). Originalsulorna är inte direkt kända för att vara så roliga, samt att de slits snabbt. Byter inte förrän de är slut, men blir ju inte mycket mer än 100-200 mil kvar på bak efter bänkningen i bästa fall, så blir snart att byta.

Så jag menade
 

Robz

Guest
kan det verkligen stämma 100-150 mil låter otroligt mycket, att det sliter har man hört men så mycket???? :va

Inte en chans!
1 minut burnis sliter kanske detta.
Jag har bänkat, slangat en del och kört 150 mil "mycket aktivt":D ... ca 4mm kvar på originaldäcket.

Någon som vet hur BT015R (originaldäcket) funkar på bana? Har läst både om okontrollerade släpp och en del att det faktiskt funkar rätt bra för att vara ett sportdäck. Kommer köra heldag på Knutstorp 1:e Maj så jag lär väl få reda på det....:gnissla
 

Robz

Guest
Skitdagar på jobb är rätt bra ändå!
Tröstade mig idag med att beställa stålomspunnet, katersättare, KN-filter och mappning.... Hojen börjar kännas lite trött :rolleyes:

Originaldäck + Banåka = ? ...någon som vet??
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Skitdagar på jobb är rätt bra ändå!
Tröstade mig idag med att beställa stålomspunnet, katersättare, KN-filter och mappning.... Hojen börjar kännas lite trött :rolleyes:

Originaldäck + Banåka = ? ...någon som vet??

orginaldäck + all åkning =:huvet
 

Robz

Guest
orginaldäck + all åkning =:huvet

Njä :va Har inte fått några värre släpp än, och jag har fått för mig att en ny hoj med skitdäck original får taskig kritik då alla reportrar normalt sett provkör med originaldäck. Eftersom däcken håller obetydligt längre än Racedäck, bör de vara ganska mjuka (men kan givet överhetta).
Normalt kör jag endast SuperCorsa, men testade M3 förra året och blev positivt överraskad.... Men några SuperCorsa ligger redan o väntar - frågan är om de skall på innan första banåkat :va
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Men några SuperCorsa ligger redan o väntar - frågan är om de skall på innan första banåkat :va


Stod inför samma val själv i höstas när jag fått min hoj precis och skulle köra på Knutstorp. Hört mest negativt om originalsulorna, och bara tvivlet att man inte kan lita på materialet gjorde att jag bytte till M3 direkt och woow vilken skillnad i hanterbarhet., helt ny hoj.:yoparty.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Någon som hittat bra dämparinställningar för gata? Fabriks är väldigt behahliga vid touringörning, men jag upplever bakänden nervös så fort man börjar köra aktivt. Framför allt i ingången till en kurva och då mest vid avslag/motorbroms eller bromsning. Även utgången av kurva om man växlar eller ändrar något. Inget som är jätteobehagligt men borde gå att fixa. Kommer ihåg när jag köpte min K3 1000 hade jag samma problem men fick rätt på det ganska enkelt genom att styva upp returen bak har jag för mig:va .

Tetade inställningarna dom hade i Motorrad vid bankörning med Literhojarna, och den kändes mycket mer allert och planterad i marken med lite mindre svaj i bakänden, men såklart med bieffekten att den blev lite stötig. Borde vara en kanoninställning för bana.:tummenupp
 

Nicotin

Guest
har hört många klagat på bakfjädringen på -07 modellen när dom åkt aktivt på gata/bana och att den upplevt den som väldigt svampig trots ljusteringar på fjädringen..

men jag tycker att det borde ju inte vara så svårt att ställa in så det blir bättre i alla fall..
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Någon som hittat bra dämparinställningar för gata? Fabriks är väldigt behahliga vid touringörning, men jag upplever bakänden nervös så fort man börjar köra aktivt. Framför allt i ingången till en kurva och då mest vid avslag/motorbroms eller bromsning. Även utgången av kurva om man växlar eller ändrar något. Inget som är jätteobehagligt men borde gå att fixa. Kommer ihåg när jag köpte min K3 1000 hade jag samma problem men fick rätt på det ganska enkelt genom att styva upp returen bak har jag för mig:va .

Tetade inställningarna dom hade i Motorrad vid bankörning med Literhojarna, och den kändes mycket mer allert och planterad i marken med lite mindre svaj i bakänden, men såklart med bieffekten att den blev lite stötig. Borde vara en kanoninställning för bana.:tummenupp

Testa dig fram lite. Börja med standard och jobba dig mot motorrads inställningar.

http://www.gixxer.se/viewtopic.php?t=771
 

Robz

Guest
Inställningar som passar en passar ALDRIG en annan;
Samma komponenter har ändå olika karakteristik.
Olika körstilar olika behov.
Olika preferenser o olika önskemål....

Någon vill ha snabbstyrt och hög ride height bak - nackdelen blir då nervös hoj med sämre fäste ut ur böj som inte passar andra...

Liten tråd jag lagt upp:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=157610

Bara att läsa och testa - ta gärna hjälp av någon Instruktör vid ett bangazz och beskriv "problemen" - de bör kunna hjälpa. :tummenupp

/Instruktör i SSEMSE i 2 år, nu på väg in i BKK
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top