GSX-R 1000 K7-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawatia
Har inte orkat läsa igenom hela tråden så jag slänger in en fråga i alla fall.

Finns det någon möjlighet att flytta ned fotpinnarna ett par cm på en gsx-r 1000 2006? Finns det andra fotpinnar att köpa till den menar jag då.

Köp en K7/8 istället:D , klart trevligare för knäna när man är 186cm som jag.
Valtermoto har plattor till original fotpinnar, för att kunna justera dom uppåt o bakåt. Skiftar du sida på dom så går det att sänka dom istället.:tummenupp

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Fick mitt taylormade racing rör igår. Blev totalt 9300 kr med en PCIII. Hur skall ni andra som inte har köpt en PCIII göra med mappningen mot det nya röret? Vad jag förstår går motorn snålt eftersom den andas bättre, och det är inte bra för ventiler/ventilsäten.

om du bara monterar nytt öppnare avgassystem så ska det inte vara nödvändigt att mappa om för att det skulle va farligt för motorn, original så är dom mappade lite för fet.
skulle du däremot byta både avgassystem och ett raceluftfilter så blir det nog nödvändigt att mappa om för att rädda ventiler mm. ialf vad jag har hört hos min dealer :)

sen är det ju aldrig fel att mappa med pc3a för du får ju ut mer av din system o den går finare/lenare. själv ska jag bara ställa upp original några % med yoshimuras grunka, då har jag ett halvsystem o racefilter på min.

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
gsxr 1000 k7

Mitt kom idag med o det sitter redan på, det blev riktigt snyggt
faktist mycke renare o snyggare än dom hemskt fula orginal
burkarna. O otroligt skönt ljud o jag tyckte inte de var så väldigt
högt som jag läst på många ställen att de ska vara.

Nicotin

Guest
om du bara monterar nytt öppnare avgassystem så ska det inte vara nödvändigt att mappa om för att det skulle va farligt för motorn, original så är dom mappade lite för fet.
skulle du däremot byta både avgassystem och ett raceluftfilter så blir det nog nödvändigt att mappa om för att rädda ventiler mm. ialf vad jag har hört hos min dealer :)

sen är det ju aldrig fel att mappa med pc3a för du får ju ut mer av din system o den går finare/lenare. själv ska jag bara ställa upp original några % med yoshimuras grunka, då har jag ett halvsystem o racefilter på min.

man kan få problem med ett öppet slipon också tillsammans med filter.

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Hoj
gsxr 1000 k7
man kan få problem med ett öppet slipon också tillsammans med filter.

Jag har haft många olika nya hojar med insprutning som jag
både har bytat slipon o filter i utan o mappa om o de har aldrig
varit några problem med dom o har gått hur bra som helst de
frågan om de är så känsligt när du har insprut o lamda

Nicotin

Guest
Jag har haft många olika nya hojar med insprutning som jag
både har bytat slipon o filter i utan o mappa om o de har aldrig
varit några problem med dom o har gått hur bra som helst de
frågan om de är så känsligt när du har insprut o lamda

fast oftast upptäcker du inte brända ventilsäten och ventiler för än det är försent.

jag upptäckte mina brända säten vid en ventilkoll som tur var..omslipning är kostsamt..dyrare än att mappa den rätt..:tummenupp

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så

Är det inte lite dumsnålt att inte gå hela vägen? om du redan lagt 9300 varför inte lägga 2500 till och få den bänkad och klar, då vet du att den går som den ska. Jag tycker det är bortkastade pengar att köpa en pcIII och inte bänka.

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Hoj
2002 Yamaha R1
Mitt kom idag med o det sitter redan på, det blev riktigt snyggt
faktist mycke renare o snyggare än dom hemskt fula orginal
burkarna. O otroligt skönt ljud o jag tyckte inte de var så väldigt
högt som jag läst på många ställen att de ska vara.

hur lång leveranstid hade du från shinko.se?

Gick med
3 Dec 2003
Hoj
snart så

Jag har hört att k7an går snålt från fabrik för att klara alla miljötramskrav, när jag bänkade min frågade jag inte om den gick snålt (glömde det) men en kompis k6a med slipon och filter gick toksnålt så varför ta risken. Om man tar bort katalysatorn så skulle nog jag rekomendera en bänkning för att vara säker. Ganska många lägger massa pengar på system,filter, pcIII, katersättare osv men utan en bänkning så får du ju inte så mycket mer än fränare ljud.

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Är det inte lite dumsnålt att inte gå hela vägen? om du redan lagt 9300 varför inte lägga 2500 till och få den bänkad och klar, då vet du att den går som den ska. Jag tycker det är bortkastade pengar att köpa en pcIII och inte bänka.

PCIII'an kommer med en mapp för Taylormade, så det skall vara lungt. Taylormaderacing programmerar PCIIIan innan utskick med den mappen :)

För er som inte mappar om orginal eller sätter på en pcIII så tror jag motorn kommer att gå toksnålt. Katten som man tar bort är ju klart det största motståndet som finns i hela maskinen. Det är ju där för man får så många extra kusar med taylormade.

Last edited:

Nicotin

Guest
PCIII'an kommer med en mapp för Taylormade, så det skall vara lungt. Taylormaderacing programmerar PCIIIan innan utskick med den mappen :)

För er som inte mappar om orginal eller sätter på en pcIII så tror jag motorn kommer att gå toksnålt. Katten som man tar bort är ju klart det största motståndet som finns i hela maskinen. Det är ju där för man får så många extra kusar med taylormade.

tror inte en generell mapp igentligen funkar så bra som en anpassad för din hoj gör.

då dom flesta hojar är olika beroende på hur dom är inkörda osv.
Men bättre än inget helt klart.:tummenupp

Nicotin

Guest
Vet inte, men har inte orginal hojen en generell map?

jupp det har dom givetvis..men kör man 2 st gixxar i bänk efter inkörning så är möjligheten stor att dessa går olika också..men inget som direkt är på ngt sätt skadligt för hojen då org systemen är ganska täta och tysta.

öppnar man upp systemet med pipa och ev filter så finns risken att hojen går snålt.

att man tar en sk standardmapp från pc´s egna utbud gör ju inte hojen optimal men säkert bättre beroende på system osv.

bäst att få ut allt och få en jämnare hoj framför allt..inga effekt dippar i registret osv..

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K7
Så här snygg blir en svart med taylormade på :)

Bifogat

• 20081017454_small.jpg
    20081017454_small.jpg
    182.5 KB · Visningar: 221

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
Honda cbr600rr
Någon som vill köpa mitt Leo vince helsystem titan? Bara gått 400mil.

Gå in och kolla annons!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=23276

23276_hoj.jpg

Lill-Erik

Depåkungen
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 790 Adventure R, KTM 625 SXC
Så här snygg blir en svart med taylormade på :)

Vafan! du har ju kvar den där enorma plastbiten som jag inte förstår vad den ska göra från första början! bort med den o sätt dit 2 små vinklar! nu på dirren :tummenupp

snygg bajk men fel färg :tungan

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...