GSX-R 1000 K7-tråden

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Är K7an en bra hoj eller? Man blir ju lite lätt sugen att jobba ihop lite stålars och tjöpa sig en när man ser(och hör!!) Pinkys svarta skönhet. Eller ska man satsa på en K5a istället?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är K7an en bra hoj eller? Man blir ju lite lätt sugen att jobba ihop lite stålars och tjöpa sig en när man ser(och hör!!) Pinkys svarta skönhet. Eller ska man satsa på en K5a istället?

Du blir inte besviken på en K5-K6, Den levererar mer vrit på samma gas som K7 i början vilket upplevs som att den är starkere. Tvärful häck men ser helt ok ut i frånten å andra sidan. Jag är tvärnöjd med min K7.

Ska du ha en bra hoj till bra pengar så är ett tips K3-K4. Det finns inget att klaga på där. Bra bromsar, bra chassie, bra körställning och en grym motor. En hoj utan svaga pungter och de ligger ganska bra till i pris.
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Du blir inte besviken på en K5-K6, Den levererar mer vrit på samma gas som K7 i början vilket upplevs som att den är starkere. Tvärful häck men ser helt ok ut i frånten å andra sidan. Jag är tvärnöjd med min K7.

Ska du ha en bra hoj till bra pengar så är ett tips K3-K4. Det finns inget att klaga på där. Bra bromsar, bra chassie, bra körställning och en grym motor. En hoj utan svaga pungter och de ligger ganska bra till i pris.

Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

En "TOY-gixxer" hade inte varit helt fel
http://www.blocket.se/vi/18726033.htm?ca=20_s

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp

Det känns som att Hynda och skramlaha håller högre kvalle och suckan är mer lite som kawa. Yamahonda har antagligen mer kapital till utveckling av hojar men Jag har aldrig haft några probbs med mina gixxers. Motor och låda är fantastiska på gixxern. Jag gillade min K3 som fan! Bra mos i motorn!
Efter att ha börjat med retta och sen hoppat runt lite har hjärtat fallit för suzuki.
 

Nicotin

Guest
Tack för ett seriöst svar, hade väntat mig massa skit:tummenupp

Ok, det är ju som du säger, K7an är ju snyggast, men K5 duger också. K3-K4 är ju också rätt snygga och ligger lite bättre i inköpspris, och försäkring också antar jag:näsblod

Hur är Suzuki över lag med kvalité och sådant? Dricker dem någon olja? Nån växel som kan vara sliten/kass?

Det blir till att börja spara pengar:tummenupp

tror inte att du skulle bli besviken på en k5 el k6.

går som en klocka..inga problem vad jag vet.
Kan nog hitta bra hojar klara medslipon och mappad för en bra peng.

Jag såg i alla fall inga fördelar med en -07.
Visst lite annan stil på arslet på -07/-08 men det kan jag leva med..

motormässigt så går den som f*n.
Bara drar och drar och det enda R1 ägarna får se är mitt baklyse under ngr få hundradelar..:D :D
 

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Tomten kom med en svart K7:a till mitt garage också! :hoppa
Nu står valen mellan Yoshi dubbla TRC kolfiberburkar eller TaylorMade?
Vad kostade TaylorMade röret från svenska återförsäljaren?

Jag har även köpt två uppsättningar krashkåpor, varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Det känns som att Hynda och skramlaha håller högre kvalle och suckan är mer lite som kawa. Yamahonda har antagligen mer kapital till utveckling av hojar men Jag har aldrig haft några probbs med mina gixxers. Motor och låda är fantastiska på gixxern. Jag gillade min K3 som fan! Bra mos i motorn!
Efter att ha börjat med retta och sen hoppat runt lite har hjärtat fallit för suzuki.

Ok. Men det känns så tråkigt och "karaktärslöst" att köra "problemfria" hojar:gnissla Så då kanske Suzuki är ett bra val med "lagom" kvalité:tummenupp

K3 "Koppar" är nog en av de snyggaste hojarna som finns:yoparty

varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan

Varför inte svart och koppar/orange!? :yoparty
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Eftersom original styrisen i stort sett inte funkar så bytte jag ut den i sommras. Men nu skulle jag vilja få varningslampan att släcka sig.

Vad e det för motstånd man ska ha för att bygla kontakten på styrdämpare??? Har för mig att jag testade kortsluta den men det funkade inte.

Enligt pojkarna på Gixxer.com så har jag för mig att det skulle vara 22ohm.
Jag slängde på ett sådant i höstas och det fungerade väl en timme sen brann resistorn upp. Har skaffat en som tål lite mer effekt,10W istället för den första som var en standard på 0,5 el 1W. Inte varit läge på att testa ännu.
 
Last edited:

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Enligt pojkarna på Gixxer.com så har jag för mig att det skulle vara 22ohm.
Jag slängde på ett sådant i höstas och det fungerade väl en timme sen brann resistorn upp. Har skaffat en som tål lite mer effekt,10W istället för den första som var en standard på 0,5 el 1W. Inte varit läge på att testa ännu.

Ja det är väl lite effekt eftersom den ska dra solonoiden i dämparn. Då får jag skaffa en 22 ohmare å testa då.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ok. Men det känns så tråkigt och "karaktärslöst" att köra "problemfria" hojar:gnissla Så då kanske Suzuki är ett bra val med "lagom" kvalité:tummenupp

K3 "Koppar" är nog en av de snyggaste hojarna som finns:yoparty

Köp en koppar då. De brukar vara rätt billiga. Har ju aldrig haft problem med gixxern. Snarare känslan man får om man pillar lite på aludelarna på en honda/yamaha jämfört med kawasuki. men det kan vara skitsnack från min sida som med så mycket annat.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Har aldrig haft några problem eller upplevt några kvalitetsbrister på mina litergixxrar. Har kört över 1000m och lite bankörning med K2,K3,K6,K7.:tummenupp Försökte bryta trenden efter K6an. Hondan var för seg, Kawan satt jag kasst på, så det stod mellan Gixxern och Rettan-07 som som var fin i chassiet, men spisen kändes som en 600 i mellanregistret så det blev en Sucka igen.:)
 

Ässet76

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2007
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00 (såld), R1 -08 och en CB 900F Bol Dor -81
Den e cool som fan men låter på tok för mycket har jag hört...
Det blir tydligen ganska olidligt för hörseln... Visst ska det låta mycket men det finns ju gränser..:näsblod

BTW kan du väll ta bort fotpinnarna om du kör med yoshi oxå... bara sätta dit nått annat som håller i dämparn.. (kommer inte ihåg vad de kallas...)


Här är ngt också. Har BOS på min R1:a och den fick ju bra betyg i tidningen "Sporthojen" av tidningen Motorrad. Grymt ljud och inte så fasligt dyr heller.

http://www.bos-exhausts.com/cat/0710510-eng.html
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Tomten kom med en svart K7:a till mitt garage också! :hoppa
Nu står valen mellan Yoshi dubbla TRC kolfiberburkar eller TaylorMade?
Vad kostade TaylorMade röret från svenska återförsäljaren?

Jag har även köpt två uppsättningar krashkåpor, varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!

/Stefan

Jag fick 10200 på ett Taylormade, Shinko skulle ta hem ett isf...
Dollarn e hög å då blir det dyrt:huvet
Så det blev ett Yoshi 4-1 för mej ist....
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Lite julpyssel och surgixxern är på väg att ta form igen. pärlemovitlackade kåpor och alstardekaler som jag improviserat dig för det såg bajs ut som det var tänkt sig...
Det där kommer bli rejsigt värre :rock
Antar att hojen kommer se ut typ så här i vår
 

Bifogat

  • Suzuki GSX-R1000ALSTARE (1).jpg
    Suzuki GSX-R1000ALSTARE (1).jpg
    186.2 KB · Visningar: 118
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Jag har även köpt två uppsättningar krashkåpor, varav är ett gatset och jag vill gärna ha lackeringsförslag på dom!
Nu när Teo tagit Alstare-lacken kan ju du köra Lucky Strike
 

Bifogat

  • Suzuki GSX-R750 -06 LuckyStrike (1).jpg
    Suzuki GSX-R750 -06 LuckyStrike (1).jpg
    64.9 KB · Visningar: 92

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Eftersom original styrisen i stort sett inte funkar så bytte jag ut den i sommras. Men nu skulle jag vilja få varningslampan att släcka sig.

Vad e det för motstånd man ska ha för att bygla kontakten på styrdämpare??? Har för mig att jag testade kortsluta den men det funkade inte.

Ta loss givaren och linda in den i lite tejp och låt sen hänga kvar någonstans annars. Skriv gärna om du hittar hur man löser det annars.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Det där kommer bli rejsigt värre :rock
Antar att hojen kommer se ut typ så här i vår

Tackar fast den där bilden var av nått japanskt projekt tror Jag och må du tro att de har snålat med neonfärgerna på den. Det som är liggsårsvinrött ska i själva verket vara knallneonorange, mm.

Jag kommer inte klibba på hela kitet men nästan + att Jag moddat några av dekalerna lite själv med värmepistolen. Har hittat lite olika versioner av den på bild, på vilke somliga sponsorer inte varit med och på andra, andra sponsorer så Jag förbehåller mig rätten att improvisera lite..
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top