skidoorev600
Ny medlem
Nån som har tips på nån annan skylthållare ? ska ha miniskylt tänkte jag..eller ska man tillverka en egen ?
Nån som har tips på nån annan skylthållare ? ska ha miniskylt tänkte jag..eller ska man tillverka en egen ?
...
Är det nån som vet hur den ska sitta så det blir rätt när jag ska dra åt den i eftermiddag... ??
Enligt servicemanualen ska du dra den 100 Nm.
Nu ska vi se.... det är alltså 100kg på en meters häv?? eller??
I så fall kan man ju undra varför det följer med en nyckel som är 1,5 decimeter lång... Men japanarna kanske är starka??
Då kan vi ju träffas och åka stan runt med våra skönheter och stoltsera... Med en LHC flagga på när vi vinner SM-guld snart..
100Nm=10kgm
Jag drar och hämtar k7 om e timma bättre väder kan man inte ha för en dag att hämta hojen på
Nu ska vi se.... det är alltså 100kg på en meters häv?? eller??
I så fall kan man ju undra varför det följer med en nyckel som är 1,5 decimeter lång... Men japanarna kanske är starka??
Köp en riktig momentnyckel, de är inte så dyra. Finns en bra på Mekonomen för 359:-
Jag kan ta en på jobbet.... problemet är att det inte finns nån hylsa för den storleken...
Får väl dra förbi Biltema o köpa en "engångs" hylsa...mjuka som smör...
Jag tog bort hela plast skiten och satte skylten där plastskiten satt innan...
En annan grej....
Varför har man satt bakhjuls axeln med en 36mm mutter..??
Är det för att det är den enda storleken som inte finns i alla satser...
Har hojen i ett garage tillsammans med 4 andra hojar där alla har egna verktyg och inte i en enda sats fanns det 36... upp till 34 fanns i polarns lyx-kitt..
Jag fick nu användning av verktygskittet i kutsen... där i finns en nyckel som passar.. Nu till nästa problem... Den satt hårt som FAAAN.. tillslut fick jag ta ett rör för att få mer hävarm och då fick jag loss skiten men även med detta rör var det tungt... Så hårt som den satt har jag svårt att tro att den ska sitta.. Är det nån som vet hur den ska sitta så det blir rätt när jag ska dra åt den i eftermiddag... ??
Fick till min stora förtret även ett spik i däcket bak på min k7:a. Hade inte kört mer än 30 mil då, men jag plockade av fälg+däck, iväg till däckfirma där dom satte i en "svamp" och tätade mitt spikhål. En slags böda med gummipinne på. Nu har jag avverkat 110 mil på det däcket, och det har hållt än så länge.
Ett nytt avgassystem skulle sitta fint, men tror jag får lugna mig lite, för plånboken blev ju lite tunn vid köpet. Även om det svider som fan när man ser folk titta på hojjen, och tänker, fifan, vilka fula burkar som sitter på. Eller är det bara jag som inbillar mig haha.
Jag säger bara vilken hoj Jag är helt
Den är underbar...
Är det någon som har koll på inkörningen?
Till mig sa dom de e bara o åk vad tror ni?
Om någon hittar vettiga krash-kåpor till K7 så gör gärna ett inlägg här.
Kör ju halvförsäkrat
Jag säger bara vilken hoj Jag är helt
Den är underbar...
Är det någon som har koll på inkörningen?
Till mig sa dom de e bara o åk vad tror ni?
Samma här... dessutom är jag intresserad av krachpuckar...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|