Pratde med en auktoriserad Suzukimek idag och det kostade knappt 1000 för mappning av originalboxen och mellan 6-7000 för PC o mapp. Han menade att så länge du inte körde helsystem eller skulle ha ut dom sista 2 hästarna, räckte det gott med mappning av originalboxen för att den inte skulle gå för magert och skada motorn, vilket i mitt fall var det viktigaste och inte extra hästar som jag har nog av ändå.
Hojen går klockrent genom hela registret nu men visst är Pc ett bättre verktyg med fler möjligheter. Med helsystem kunde den behöva mer än 10% ökning vilket är max på suzukiboxen och därför var Pc ett måste i dom fallen. Hade jag haft pengar till tillbehör skulle det först stå Brembo och sen Öhlins på dom då jag tycker det är där jag saknar något. Satte på en Öhlins styrdämpare, stålomspunnet och andra klossar i sommras vilket förbättrade hojen avsevärt. Andra fotpinnar en PC, ett par kolfiberfälgar............ja önskelistan är lång, så det handlar lite om vad man prioiterar på hojen och med sitt körande. Sliponet ville jag ha för det estetiska,ljudet,viktminskning och ett klart bättre mellanregister, så där fick man mycket i ett paket.
Önskelistan är som sagt lång, men jag räknar alla extraprylar i antal bandagar nu och då är det lättare att avstå prylarna, men det är klart man drömmer.