GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Snyggt Peter, jävla fet burk det där :tummenupp

Var hittar jag billiga svarta tvåfingergrepp? Om det är någon som vet :krama



Hej, hej LOBO, long time no see :brinnerup

Ha ha! Hej på dig du....


Kolla med Bikersneed. Tror dom hade relativt billiga sådana.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Till mej sa dom att jag inte skulle behöva bänka...
Vad tror ni som e kunniga i detta???
Hojen e helt orginal i övrigt....

Jag har samma pipa och mappade om originalboxen, och den går klockrent med effekt i överflöd. Fick ut ca 6hk extra efter mappningen och det kostade runt 1000:-. Pc+mappning+filter= en bra bunke pengar till, och enligt min högst personliga åsikt lite "waste of money". Lägger dom hellre på en bandag eller 10:D Har du för mycket pengar, kan det ju bli snäppet bättre med PC och en mappning av någon kunnig, men som sagt lite överkurs för mig då jag hellre kör för mina pengar. Snart är det vår:yoparty .
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Jag har samma pipa och mappade om originalboxen, och den går klockrent med effekt i överflöd. Fick ut ca 6hk extra efter mappningen och det kostade runt 1000:-. Pc+mappning+filter= en bra bunke pengar till, och enligt min högst personliga åsikt lite "waste of money". Lägger dom hellre på en bandag eller 10:D Har du för mycket pengar, kan det ju bli snäppet bättre med PC och en mappning av någon kunnig, men som sagt lite överkurs för mig då jag hellre kör för mina pengar. Snart är det vår:yoparty .

Det låter kanon:tummenupp. Då e det så det får bli, Mappa om Orginalboxen.

Nån som vet nån bra som kan det??? Östergötland, Stockholms omr???

//Micke
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Jag har samma pipa och mappade om originalboxen, och den går klockrent med effekt i överflöd. Fick ut ca 6hk extra efter mappningen och det kostade runt 1000:-. Pc+mappning+filter= en bra bunke pengar till, och enligt min högst personliga åsikt lite "waste of money". Lägger dom hellre på en bandag eller 10:D Har du för mycket pengar, kan det ju bli snäppet bättre med PC och en mappning av någon kunnig, men som sagt lite överkurs för mig då jag hellre kör för mina pengar. Snart är det vår:yoparty .

1000:- för bänkning och mappning, vem sög du av då??:confused: Jag resonreade som så att när jag ändå lagt 110 000 på min K7a och 6000 på slipon så vad gjorde några tusenlappar till för att få det 100%. Fördelen med pc3an är att man kan finlira över hela registret och inte som med en mappning av orginalsprutet, där justerar man bara orginalmappen på 3 lägen Dvs låg mellan och högvarv och det blir lite trubbigt. Det som ganska ofta förvånar mig är att många kan lätt slänga upp 50-100 000 för en hoj men 6000 på pc och bänkning får många att skruva på sig men som du sa det är inget fel i att lägga pengarna på banåkning istället
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
1000:- för bänkning och mappning, vem sög du av då??:confused: Jag resonreade som så att när jag ändå lagt 110 000 på min K7a och 6000 på slipon så vad gjorde några tusenlappar till för att få det 100%. Fördelen med pc3an är att man kan finlira över hela registret och inte som med en mappning av orginalsprutet, där justerar man bara orginalmappen på 3 lägen Dvs låg mellan och högvarv och det blir lite trubbigt. Det som ganska ofta förvånar mig är att många kan lätt slänga upp 50-100 000 för en hoj men 6000 på pc och bänkning får många att skruva på sig men som du sa det är inget fel i att lägga pengarna på banåkning istället

Pratde med en auktoriserad Suzukimek idag och det kostade knappt 1000 för mappning av originalboxen och mellan 6-7000 för PC o mapp. Han menade att så länge du inte körde helsystem eller skulle ha ut dom sista 2 hästarna, räckte det gott med mappning av originalboxen för att den inte skulle gå för magert och skada motorn, vilket i mitt fall var det viktigaste och inte extra hästar som jag har nog av ändå.:gnissla Hojen går klockrent genom hela registret nu men visst är Pc ett bättre verktyg med fler möjligheter. Med helsystem kunde den behöva mer än 10% ökning vilket är max på suzukiboxen och därför var Pc ett måste i dom fallen. Hade jag haft pengar till tillbehör skulle det först stå Brembo och sen Öhlins på dom då jag tycker det är där jag saknar något. Satte på en Öhlins styrdämpare, stålomspunnet och andra klossar i sommras vilket förbättrade hojen avsevärt. Andra fotpinnar en PC, ett par kolfiberfälgar............ja önskelistan är lång, så det handlar lite om vad man prioiterar på hojen och med sitt körande. Sliponet ville jag ha för det estetiska,ljudet,viktminskning och ett klart bättre mellanregister, så där fick man mycket i ett paket.:tummenupp Önskelistan är som sagt lång, men jag räknar alla extraprylar i antal bandagar nu och då är det lättare att avstå prylarna, men det är klart man drömmer.:D
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Med helsystem kunde den behöva mer än 10% ökning vilket är max på suzukiboxen och därför var Pc ett måste i dom fallen.

Då har vi hört olika kanske. Min har helsystem och originalbox. Den ska tydligen räcka till. Dessutom borde väl min rasat vid detta laget då den gått 500mil på bana i högt tempo.

Man ska väl ha i åtanke att dom vill sälja pc också.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Då har vi hört olika kanske. Min har helsystem och originalbox. Den ska tydligen räcka till. Dessutom borde väl min rasat vid detta laget då den gått 500mil på bana i högt tempo.

Man ska väl ha i åtanke att dom vill sälja pc också.

Uttryckte mig kanske lite dåligt, men han sa inte att det var ett måste,utan att det i en "del fall" kunde behövas feta på mer än 10%, beroende på system och hoj. Klart dom vill sälja PC, men han höll faktiskt med om att det var lite overkill i mitt fall.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Pratde med en auktoriserad Suzukimek idag och det kostade knappt 1000 för mappning av originalboxen och mellan 6-7000 för PC o mapp. Han menade att så länge du inte körde helsystem eller skulle ha ut dom sista 2 hästarna, räckte det gott med mappning av originalboxen för att den inte skulle gå för magert och skada motorn, vilket i mitt fall var det viktigaste och inte extra hästar som jag har nog av ändå.:gnissla Hojen går klockrent genom hela registret nu men visst är Pc ett bättre verktyg med fler möjligheter. Med helsystem kunde den behöva mer än 10% ökning vilket är max på suzukiboxen och därför var Pc ett måste i dom fallen. Hade jag haft pengar till tillbehör skulle det först stå Brembo och sen Öhlins på dom då jag tycker det är där jag saknar något. Satte på en Öhlins styrdämpare, stålomspunnet och andra klossar i sommras vilket förbättrade hojen avsevärt. Andra fotpinnar en PC, ett par kolfiberfälgar............ja önskelistan är lång, så det handlar lite om vad man prioiterar på hojen och med sitt körande. Sliponet ville jag ha för det estetiska,ljudet,viktminskning och ett klart bättre mellanregister, så där fick man mycket i ett paket.:tummenupp Önskelistan är som sagt lång, men jag räknar alla extraprylar i antal bandagar nu och då är det lättare att avstå prylarna, men det är klart man drömmer.:D

Men hur vet du att du fick 6 hästar mer? du mappade bara om och ingen bänkning, därav det låga priset?
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Men hur vet du att du fick 6 hästar mer? du mappade bara om och ingen bänkning, därav det låga priset?

Det var med bänkning. Blev själv förvånad över det låga priset, hade väntat mig det dubbla. Frågade idag hos en Suzukiåterförsäljare och han sa strax under tusingen för bänkning och ommappning av originalboxen. Utan avsugning:D
 

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Skärhamn
Hoj
KTM RC8
Bänkning och mappning kostar 1400:- på Bike i Trollhättan nu.
Pc och filter kan man ju köpa o plugga i själv..

Kostade totalt 3850:- för mig med pc bänkning och filter.
Klart värt dom pengarna.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top