GSX-R 1000 K7-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Projekt billigt snyggt avgassystem 1.0

Räddar ett par Remus Ducati burkar från onödigt lidande för 1300kr.

Provmontering på hojen. Nu har jag kortat de lagom mycket.
Ska ordna lite snygga fästen (balsnöre håller nog inte :D ) sen kommer nya bilder.

Målet är ett snyggt system med dubbla burkar som låter lagom och kostar under 1500kr.

westw.jpg
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Hej

Jag har bara kört så pass att 100mila servicen är utförd och det är tveksamt att jag kommer att hinna köra så pass långt att hojen skall in på 600mila under 2008 så frågan är vad har ni som kört längre fått gjort på era hojar?

Har sett något om byte av tomgångsmotor men skulle gärna vilja veta exakt vad som skall /bör göras på min K7:a vid 600mila servicen och om det är vettigt att försöka få eventuella garanti modifikationer före 600mila servicen.

Skall själv göra denna service nu till våren, byte tomgångsmotor. Jag har inte märkt något med tomgången men de är ju bara tacka och ta emot eftersom de går på garantin. Är de någon som vet något om denna modifikation och vad som skall göras?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Skall själv göra denna service nu till våren, byte tomgångsmotor. Jag har inte märkt något med tomgången men de är ju bara tacka och ta emot eftersom de går på garantin. Är de någon som vet något om denna modifikation och vad som skall göras?

Hej

Gjorde denna garantiåtgärd i höstas och då byttes ISC-ventilen (tomgångsmotorn) samt ECU, dvs datorn som styr bränsleinsprutningen/motorn. Den nya ISC-ventilen omöjliggör en tomgång högre än ca 2000rpm (jämfört med den tidigares ca 5500rpm). Man byter ECU pga att den har ett nytt program för ISC-ventilen. OBS! när denna service utförs måste man ta med sig båda nycklarna då de måste kodas ihop mot den nya ECU som monteras. Har inte märkt någon skillnad efter bytet men har å andra sidan bara kört hojen hem från servicen men före så hade jag 5000rpm tomgång vid några tillfällen så det lär jag slippa numera:)
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Oki. Då känns det rätt kasst att pröjsa 2000kr? för att mappa originalboxen om man för några slantar till har en PC3a med mer möjligheter samt att den enkelt kan säljas löst.

Vad behöver man till PC3an? Själva PCen samt en usb kabel? Nått till lambdan?


Köper du en p3 till en Gsxr 1000 07a så är ju den förmappad...
Ska du mappa själv från www.powercommander.com så behöver du en Cd å usb kabeln.
Lambdan kopplar man ur.
 

ChrilleRR

Medlem
Gick med
2 Mar 2008
Ort
Västerås
Hoj
Ducati Monster SP -23
Snacka med lelle på din mc i sthlm, och han nämnde inget om ecu'n och 2 nycklar :va

Hej

Gjorde denna garantiåtgärd i höstas och då byttes ISC-ventilen (tomgångsmotorn) samt ECU, dvs datorn som styr bränsleinsprutningen/motorn. Den nya ISC-ventilen omöjliggör en tomgång högre än ca 2000rpm (jämfört med den tidigares ca 5500rpm). Man byter ECU pga att den har ett nytt program för ISC-ventilen. OBS! när denna service utförs måste man ta med sig båda nycklarna då de måste kodas ihop mot den nya ECU som monteras. Har inte märkt någon skillnad efter bytet men har å andra sidan bara kört hojen hem från servicen men före så hade jag 5000rpm tomgång vid några tillfällen så det lär jag slippa numera:)


Jag kör med powercommander nu som kör över ecu'n tack vara lambdan är borta. så istort sett lär väl egentligen ingenting påverkas? först om jag kopplar bort pcn?
 
Last edited:

ToffeLoffe

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2009
Ort
Kalmar/Karlskrona
Hoj
Husaber FS 650 E -07 tidigare Gsx-R 1000 -07 Svart
"Mode"

Hej alla!
Har precis skaffat mig en svart 1000 K7 ( i Fredags)! ;)
Är det någon som vet hur mkt de 3 olika stegen på Mode (A, B resp C) påverka effekten? (Om ni förstå vad jag menar;p)
Har bara kört 600 -01 förut.. Men ha hört att "lägsta" steget ska göra den ungefär som en 750..?

Tacksam för svar!

Mvh
ToffeLoffe
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
A, fulleffekt. B, Sämre låg och mellanregister (R750) men samma på topp som fulleffektsläget. C, Samma karaktär som en R600 ungefär.

Mode C, 125-130hk. Mode B, 145-155hk. Mode A, 185hk.
Fråga mig inte hur det mätts. Tycker själv det verkar lite avigt
med läge B eftersom den enligt tillverkaren skall utveckla samma toppeffekt
som i läge A...

Lägena kallas även Rain, Road och Race.

Hojan kopplas alltid in i fulleffektsmode när tändningen varit avslagen.
 
Last edited:

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Hej alla!
Har precis skaffat mig en svart 1000 K7 ( i Fredags)! ;)
Är det någon som vet hur mkt de 3 olika stegen på Mode (A, B resp C) påverka effekten? (Om ni förstå vad jag menar;p)
Har bara kört 600 -01 förut.. Men ha hört att "lägsta" steget ska göra den ungefär som en 750..?

Tacksam för svar!

Mvh
ToffeLoffe

läge C, cirka 120 ponnys
läge b, cirka 150 mustanger
läga A, MAxPOWER
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Kan man inte få till det så att den håller det läge man hade när innan man stängde av så man slipper flajja omkull mer i sommar?:näsblod

Minnet blir kortare med åldern och det var trist att häva upp hojen när den dippade ner lite på slangen och få reda på att det inte alls var c-läget i höstas...
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Nu sitter P3an och K&N filtret på plats:tummenupp

Fråga... Tar ni bort Lambdan å sätter dit en Bult lr låter ni den sitta kvar:va
Jag lät min lamda sitta kvar i.Mest för att jag blev lat o inte orkade skruva bort röret igen för o få ur den u katers.Personligen tycker jag du ska mappa om den direkt o inte köra den förprogrammerade mappen.Den är aldrig helt bra sa Christian på motospeed när han mappade o monterade min som förövrigt hör till en B-king:fyllisar .Min kurva efter bänkningen.
 

Bifogat

  • Liten.jpg
    Liten.jpg
    79.2 KB · Visningar: 120

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Tog bort Lambdan å satte dit en liten bult ist:) :) .
Nu börjar ju Gixxern ta form inför VÅREN ju:tuttar
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Nån som vet vad det är för skydd på bilden framför drevet?

Jag hade inget sånt och mitt drev satt löst.
 

Bifogat

  • Drev.JPG
    Drev.JPG
    63.9 KB · Visningar: 85

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Nån som vet vad det är för skydd på bilden framför drevet?

Jag hade inget sånt och mitt drev satt löst.

Det är en gummibit som sitter på båda sidor på ett originaldrev. Ljuddämpande effekt från fabrik tror jag det ska föreställa. Tror inte så mycket på det dock. Att ditt drev glappar har inget med detta att göra. Du har nått annat problem.

Byt drev, kostar ju inte många kronor.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det är en gummibit som sitter på båda sidor på ett originaldrev. Ljuddämpande effekt från fabrik tror jag det ska föreställa. Tror inte så mycket på det dock. Att ditt drev glappar har inget med detta att göra. Du har nått annat problem.

Byt drev, kostar ju inte många kronor.

Drevet ser fint ut men det kan ju saknas en bricka.
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Nu är snart våren här, och med de så har jag installerat en PCIII i hojen. Instruktionerna är lätta utom HO2 sensorn som skall kopplas ur och in med ett motstånd istället. Vart skall man göra detta? det finns inga bilder. Skall det vara nere vid sensorn eller vid batteritet vid ecu'n?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top