GSX-R 1000 K7-tråden

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Det verkar inte funka alls. Håller inne knappen länge utan resultat. Har även testat å hålla den inne å vrida på tändningen. Dock utan framgång.


EDIT: Hittatde lite på gixxer.com. Verkar som man ska hålla nere select istället. å sen trycka på adjust.

Håll sel. knappen intryckt när du slår på tändningen.Sen trycker du sel tills du kommer till varvtal.Där använder du adj. knappen för o justera varvtal.Sen avslutar du med sel. knappen.Annars kan du gå hos en Suzuki handlare o beställa en instr.bok för 179:-Det gjorde jag då jag inte fick nån på svenska när jag köpte min hoj..:tummenupp
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Mappa idag från Powercommander.com...
Det blev ju faktiskt bättre:va Nu går han lite mjukare å finare på låga varv...
Men man kliade sej i huvet 1 litet tag innan man fatta vad man skulle klicka på, börjar nog bli gammal:hihi
Så nu kan man köra tills man känner att man har tid å bänka den:tummenupp
Åså e han ju spegel fri oxå, blev trevligt det oxå...
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Det funka.
Ställde in max ljus å så blinkar den som ett godståg när mätaren kommer på 10.000rpm
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Mappa idag från Powercommander.com...
Det blev ju faktiskt bättre:va Nu går han lite mjukare å finare på låga varv...
Men man kliade sej i huvet 1 litet tag innan man fatta vad man skulle klicka på, börjar nog bli gammal:hihi
Så nu kan man köra tills man känner att man har tid å bänka den:tummenupp
Åså e han ju spegel fri oxå, blev trevligt det oxå...

Intressant nog kom min powercommander med den mappen i sig. Köpte du pcIIIan löst eller i kit från taylormade?
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Intressant nog kom min powercommander med den mappen i sig. Köpte du pcIIIan löst eller i kit från taylormade?

Löst från Bikeshop, å ett kn filter, Det blev en Stor skillnad på låga varv.
Men i Bänken ska han, fast nu e det ju inte så bråttom
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Tryck in knappen ADJ o håll den intryckt så ändras varvtalet kontinuerligt dit du vill, tryck SEL knappen för att fastställa valt varvtal.

Hej om man ändrar på shiftlighten ändras varvstoppen då också, för jag
jag grejade lite med shiftlighten idag med fick den inte att blinka ändå men
skit samma i det, men jag tyckte den varvade mycke mer sen efter det innan varvstoppen gick i men jag kanske bara lurar mig själv. Eller ändras varvstoppen när man moterar PC3.
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Hej om man ändrar på shiftlighten ändras varvstoppen då också, för jag
jag grejade lite med shiftlighten idag med fick den inte att blinka ändå men
skit samma i det, men jag tyckte den varvade mycke mer sen efter det innan varvstoppen gick i men jag kanske bara lurar mig själv. Eller ändras varvstoppen när man moterar PC3.

Hur menar du? Varstoppet är ju ändast till för att skydda motorn, inget annat vad jag vet. Menar du att du annars inte kan varva till rött, eller menar du att du nu kan varva förbi rött??
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Hur menar du? Varstoppet är ju ändast till för att skydda motorn, inget annat vad jag vet. Menar du att du annars inte kan varva till rött, eller menar du att du nu kan varva förbi rött??

Jo jag vet att det är till för att skydda motorn men jag hade för mig att den bröt runt 12-13 tusen varv men idag när jag var ute så bröt den inte fören
14500 varv, men de är ju ett halvår sen man körde sist så jag kanske bara lurar mig sj o inte kommer ihåg hur den gick förra året:)
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Hehe, kan det vara så att det va ett tag sen du satt på hojen och nu känns den rappare?

Haha ja visst är dom rappa men jag hade bara för mig att varvstoppen
var tidigare än 14500:) O med Taylormade röret på så låter de ju en
hel del vid dom varven så man tycker de går mycke värre. Men visst går
den mycke bättre med det röret o nytt filter o PC med ful mapp just nu än när
de var orginal allt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Hehe, kan det vara så att det va ett tag sen du satt på hojen och nu känns den rappare?

Den är inte helt ovanlig.
Hojen låter lite mer och djävlar vad mycket värre den går :)
Åkte med slipon hela säsongen men på en bankörning åkte jag originalpipa. Känndes hur slö som helst men några sekunder snabbare per varv. Tror jag vart lite avskräckt av ljudet och känslan att det går så in i helvete som en 1000 gör.
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
Någon som har provat lite olika bromsbelägg fram, tycker bromsen är lite seg jämfört med SP1an jag hade tidigare.Jag vill ha lite mer bett i skiten.
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jämför jag med min r1'00 så tycker jag inte att denna är sämre. Dock så har jag inte kört bana än, men kan väl tänka mig att stålspunnet ger bättre avmattnings u ttålighet.
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Nån som har en powercommandermap för vilket-som-helst slipon med kat-borttagare och kan lägga upp här som screenshot eller vanlig ascii-fil?
Är bara intresserad av att veta ungefär hur mycket extra bränsle man lägger på i olika trottel/rpm områden.

Har ingen commander själv så jag kan inte läsa deras format.

Kolla in min helcrazy a/f-kurva jag fick ut från en bänkning på YamahaCenter i Gbg, dom måste ha missat något t.ex. att blocka PAIR....
Röd kurva: Akra slipon utan db-killer, blå kurva: d:eek: med db-killer
 

Bifogat

  • od_dyno.JPG
    od_dyno.JPG
    89.9 KB · Visningar: 102
Last edited:

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Nån som har en powercommandermap för vilket-som-helst slipon med kat-borttagare och kan lägga upp här som screenshot eller vanlig ascii-fil?
Är bara intresserad av att veta ungefär hur mycket extra bränsle man lägger på i olika trottel/rpm områden.

Har ingen commander själv så jag kan inte läsa deras format.

Kolla in min helcrazy a/f-kurva jag fick ut från en bänkning på YamahaCenter i Gbg, dom måste ha missat något t.ex. att blocka PAIR....
Röd kurva: Akra slipon utan db-killer, blå kurva: d:eek: med db-killer

Är det en originalhoj utan kat och med slipon? Annat filter också?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top