GSX-R 1000 K7-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ja, originalhoj med Akrapovic single side slipon utan kat men standardfilter.

Är nyfiken om den kommer gå farligt snålt.
Har nämligen liknande konfig på min hoj. Filter - kat ersätt - slipon. Tänkte bänka min och se om den går snålt i så fall blir det Power commander men är det okej så struntar jag i det för mer effekt behövs inte :banana
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Är nyfiken om den kommer gå farligt snålt.
Har nämligen liknande konfig på min hoj. Filter - kat ersätt - slipon. Tänkte bänka min och se om den går snålt i så fall blir det Power commander men är det okej så struntar jag i det för mer effekt behövs inte :banana

Jo som du kanske såg på min A/F-kurva så går den ju obehagligt magert. Jag kör mest med db-killern imonterad pga detta. Om du bänkar den så kolla noga så att dom blockar PAIR-ventilen ordentligt, det måste vara det dom missat när dom körde min, se t.ex. spiken i A/F vid 5500rpm. Om den går så magert borde det inte kunna brinna alls, men den ger ändå bra moment. Skumt.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Är nyfiken om den kommer gå farligt snålt.
Har nämligen liknande konfig på min hoj. Filter - kat ersätt - slipon. Tänkte bänka min och se om den går snålt i så fall blir det Power commander men är det okej så struntar jag i det för mer effekt behövs inte :banana


Varför inte mappa om originalboxen och spara några tusenlappar om du är nöjd med effekten? Jag betalade runt 900 för bänkning och mappning av originalboxen och hojen går klockrent. Finns ju roligare saker att slänga pengarna på.:)
 
Last edited:

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Kanon, tack.
20-25 vid 100% trottel över 10000rpm alltså. Visst är siffrorna i procent?

Jupp, det skall vara % mer i tid tror jag. Dvs rätt mycket mer, vilket inte e så konstigt iom att katten är en enda stor propp, o tar man bort den så andas den ju sjukt mycket bättre. Enligt taylormade så skall man inte behöva mappa om den, men jag tror att ifall man vill ha avgasventilerna kvar så skall man göra det....

Jag va också inne på att mappa om orginal lådan, men enligt rykte så kan den endast ge 10% mer, vilket är ca 18% för lite..... Vet inte ifall det stämmer eller inte...
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Varför inte mappa om originalboxen och spara några tusenlappar om du är nöjd med effekten? Jag betalade runt 900 för bänkning och mappning av originalboxen och hojen går klockrent. Finns ju roligare saker att slänga pengarna på.:)

Jag skulle också gärna mappa om originalboxen, bara två problem:
-När jag sätter i db-killern för banbruk, eller gud förbjude sätter på org-burkarna, så kommer den att gå lite väl fett
-Inte lika kul som att mappa en commander
Ok, tre problem: jag vet inte var man får så bra pris på ommappning som du fått...
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Jag skulle också gärna mappa om originalboxen, bara två problem:
-När jag sätter i db-killern för banbruk, eller gud förbjude sätter på org-burkarna, så kommer den att gå lite väl fett
-Inte lika kul som att mappa en commander
Ok, tre problem: jag vet inte var man får så bra pris på ommappning som du fått...

Brukar köra med db-killer på bankörningar,och det lilla den går fett är inga problem. Lite nervös för årets bankörningar då kraven är ännu högre nu. Går säkert utmärkt att köra med orinalsystem med nuvarande mapp också, går ju bra med originalmap som är för klen och det är ju sämre. Har du ingen Suzukimek med bänk i närheten? Tror inte mitt pris på 850:- är så långt från dagens, men det varierar säkert med olika verkstäder.

Output, 28% fetare för ett slipon???? Låter lite väl mycket.
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Output, 28% fetare för ett slipon???? Låter lite väl mycket.

Vet inte ifall det är 28% mer i volym, men 28% i PCIII iaf. Jag tror inte att det är pga sliponet, utan för att CAtten e borta samt att det är noll motstånd i taylormade röret...
 

Rotten

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2008
Ort
Uppsala
Hoj
07 GSX-R 1000 & 03 Monster 1000Sie
ban och gatdäck

Sitter och klurar på vilka däck jag ska köpa. Planerar att
köra fiftyfifty bana och gata i år.

Nån som känner för att rekomendera ett schysst däck.

Klurar också på vilken firma jag ska låta göra skiftet. Nej,
jag gör det inte själv. Fälgarna blir för repiga om jag gör
det själv. :näsblod

Bor i Uppsala.
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Sitter och klurar på vilka däck jag ska köpa. Planerar att
köra fiftyfifty bana och gata i år.

Nån som känner för att rekomendera ett schysst däck.

Klurar också på vilken firma jag ska låta göra skiftet. Nej,
jag gör det inte själv. Fälgarna blir för repiga om jag gör
det själv. :näsblod

Bor i Uppsala.

Dunlop Q rr is the shit:tummenupp
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Kan vara sant. Jag ska själv försöka mig på att hinna med en uppsättning Shinko i år.
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Om nån undrar så går det bra att koppla in ett 15ohms motstånd för att släcka felkoden för styrdämparen.

Läste att nån hade mätt 12 ohm på styrisen samt att det e 12V på batteriet. Då då blir ju effekten typ 12W. Jag monterade således ett 15 ohm 15W motstånd. Å det funkar fint.
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Hej allihopa !! Går i köpartagen på en K7:a, vad bör jag kolla på ? Är det något speciellt som brukar strula eller likn ? Om det är slipon på, bör man ha PC3:a då ? Hur mycket låter taylormadesystemet ? Hade ju tänkt köra lite bana så det är ju bra om den inte är allt för högljudd.

Mvh Jesper

PS. Skicka PM om ni vill sälja.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Du bör iaf kolla upp så att ev. garantiåtgärder är gjorda. Några direkta sjukdomar har iaf inte uppdagats än. Iofs har jag hört att packboxarna gett upp efter 1000 mil eller nåt men det är inget jag själv kan bekräfta eftersom min inte gått så pass långt än.

Annars är det väl det gamla vanliga man får kolla. Glapp, omkullagd, skötsel, drivpaket osv.

Om det bara är slipon behövs ingen PC, den lilla skillnaden det gör brukar orginalboxen kunna hantera själv. Är däremot luftfilter åxå bytt kan man nog fundera på det.

Taylormade låter fränt, högt och fränt. :yoparty

Kolla så du får med orginalgrejerna såsom pipor, cuts/sadel och länkage staget till växlarna om du vill konvertera till raceväxling.

Så, åk å handla nu!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top