GSX-R 1000 K7-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Ett jävla pill med bakfälgen, mig det är fel på?:huvet

Har på min K3 Gixxer bytt bakdäck ett 50tal gånger. Hängde dit bakfälgen lite snabbt stående utan några större problem. Hade en ståltråd till bromsoket så det satt kvar lite stadigare och inte störde vid byte.

Nu på K7an har jag bytt ett par gånger. Tycker det är ett jävla pill. Vad är hemligheten? Till och börja med när fälgen ska på plats tycker jag oket är i vägen. Sen är det mycket pillrigare att få axeln på plats. Jag får sitta ner och ha fälgen mellan benen och svära och spotta.

Tips?
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Nu är snart våren här, och med de så har jag installerat en PCIII i hojen. Instruktionerna är lätta utom HO2 sensorn som skall kopplas ur och in med ett motstånd istället. Vart skall man göra detta? det finns inga bilder. Skall det vara nere vid sensorn eller vid batteritet vid ecu'n?

Efter lamban ca 10-15cm sitter en koppling.. Bara att dra ur den å sätta dit pluggen i delen som går vidare mot hojen:tummenupp
Det va en jäkla kontakt å sitta:huvet Jag hann till å me bli arg på den innan jag fick isär den:fyllisar
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Efter lamban ca 10-15cm sitter en koppling.. Bara att dra ur den å sätta dit pluggen i delen som går vidare mot hojen:tummenupp
Det va en jäkla kontakt å sitta:huvet Jag hann till å me bli arg på den innan jag fick isär den:fyllisar

Tacker!! Skall ut i garaget o skruva lite nu :tummenupp
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Ett jävla pill med bakfälgen, mig det är fel på?:huvet

Har på min K3 Gixxer bytt bakdäck ett 50tal gånger. Hängde dit bakfälgen lite snabbt stående utan några större problem. Hade en ståltråd till bromsoket så det satt kvar lite stadigare och inte störde vid byte.

Nu på K7an har jag bytt ett par gånger. Tycker det är ett jävla pill. Vad är hemligheten? Till och börja med när fälgen ska på plats tycker jag oket är i vägen. Sen är det mycket pillrigare att få axeln på plats. Jag får sitta ner och ha fälgen mellan benen och svära och spotta.

Tips?


Tycker också det är mycket pill. Första gången (10mil gammal hoj) höll jag på en stund och lyckades göra fina märken i en ny fälg:huvet Gav upp och skruvade av bromsoket, vilket jag fortfarande gör. Har inte kommit på knepet och vill inte experimentera mer då fälgen liknar skit efteråt. Distanserna är som vanligt, när allt nästan är på plats ramlar den ena ner och man får börja om från början:D Brukar sätta ena foten under när det skall meckas dit.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Ett jävla pill med bakfälgen, mig det är fel på?:huvet

Har på min K3 Gixxer bytt bakdäck ett 50tal gånger. Hängde dit bakfälgen lite snabbt stående utan några större problem. Hade en ståltråd till bromsoket så det satt kvar lite stadigare och inte störde vid byte.

Nu på K7an har jag bytt ett par gånger. Tycker det är ett jävla pill. Vad är hemligheten? Till och börja med när fälgen ska på plats tycker jag oket är i vägen. Sen är det mycket pillrigare att få axeln på plats. Jag får sitta ner och ha fälgen mellan benen och svära och spotta.

Tips?

Se till att hålla isär padsen i oket. Foten under hjulet så ska det gå bra. Ibland vill distansen på drevsidan hoppa ur läge. Men annars ska det inte va några problem.
 

Robz

Guest
Se till att hålla isär padsen i oket. Foten under hjulet så ska det gå bra. Ibland vill distansen på drevsidan hoppa ur läge. Men annars ska det inte va några problem.

På min är bromsslangen 2mm för kort o ställer till med ett djävla liv varje gång... men man lär sig svära på nya sätt :tummenupp
(Med tiden blev det bättre......)
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Någon som har en taylormade med PCIII o mappat om den på en dyno? Jag undrar ifall ni kan jämföra med taylor made mappen och se ifall det är ngn skillnad. Jag är lite kluven till ifall jag skall mappa den eller ifall taylor made mappen är 100% rätt...
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Någon som har en taylormade med PCIII o mappat om den på en dyno? Jag undrar ifall ni kan jämföra med taylor made mappen och se ifall det är ngn skillnad. Jag är lite kluven till ifall jag skall mappa den eller ifall taylor made mappen är 100% rätt...

Tja har du laddat ner den mappen med taylormade som finns på powercommanders hemsida, de verkar ju som den är för amerkanska
hojarna. Det finns ju ingen mapp med taylormade till dom europeiska
modellerna men de kanske inte är någon skillnad. Jag ska iväg o mappa
min sen men tänkte om man kunde köra på den tills det. Bättre än att
köra med orginal när man tagit bort katten o den går snålt
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tja har du laddat ner den mappen med taylormade som finns på powercommanders hemsida, de verkar ju som den är för amerkanska
hojarna. Det finns ju ingen mapp med taylormade till dom europeiska
modellerna men de kanske inte är någon skillnad. Jag ska iväg o mappa
min sen men tänkte om man kunde köra på den tills det. Bättre än att
köra med orginal när man tagit bort katten o den går snålt

Jepp, har mappen från taylormade, den e samma som den på powercommanders hemsida. Den var förproggad i pcIIIan när jag fick den. Jag tror inte att det är ngn skillnad på hojarna, iaf när avgasrör + CAT är borta. När du mappat den, har du lust att göra en diff?
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Jepp, har mappen från taylormade, den e samma som den på powercommanders hemsida. Den var förproggad i pcIIIan när jag fick den. Jag tror inte att det är ngn skillnad på hojarna, iaf när avgasrör + CAT är borta. När du mappat den, har du lust att göra en diff?

Det finns två olika mappar att ladda ner på taylormades hemsida har
du någon aning om varför de finns två olika o vad de är för skillnad på dom
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Det finns två olika mappar att ladda ner på taylormades hemsida har
du någon aning om varför de finns två olika o vad de är för skillnad på dom

Vet inte, jag har hittat 3 olika. En för EU, en som inte säger ngt och en S1. Verkar vara rätt så stor skillnad mellan alla 3.... skumt jag fick för mig att US/EU va samma när man tog bort avgasrör/CAT... Men så kan det ju vara så att eu modellen är intrimmad för minsta utsläpp o inte effekt.

Jag har denna i DynojetTMR017map.djm, den va i när jag köpte röret. Har dock inte provgasat det än... Det är rätt stor skillnad mot M333-501.djm vilket är EU mappen. Den jag har ger bra mycket mer soppa när man gör en diff.
 
Last edited:

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Vet inte, jag har hittat 3 olika. En för EU, en som inte säger ngt och en S1. Verkar vara rätt så stor skillnad mellan alla 3.... skumt jag fick för mig att US/EU va samma när man tog bort avgasrör/CAT... Men så kan det ju vara så att eu modellen är intrimmad för minsta utsläpp o inte effekt.

Jag har denna i DynojetTMR017map.djm, den va i när jag köpte röret. Har dock inte provgasat det än... Det är rätt stor skillnad mot M333-501.djm vilket är EU mappen. Den jag har ger bra mycket mer soppa när man gör en diff.

Okej ja jag får prova o ladda in DynojetTMR017map.djm o köra på den tills
jag får upp hojen i bänken. För jag behöver lite mer bränsle för den går lite
snält nu o skjuter ur röret lite då o då.
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Är det svårt att lägga mapparna från P-Commander.com??
Min e bara grovmappad nu å e lite väl grov i gången:D
 

Output

Bonus
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 1000 K7
Är det svårt att lägga mapparna från P-Commander.com??
Min e bara grovmappad nu å e lite väl grov i gången:D

Det är lätt att byta map, koppla i USB i datorn, starta power commander mjukkvaran o sätt i 9v batteri. Ifall du inte har det så kan du starta hojen istället.

Dock så antar jag att ifall den går dåligt på en map från powercommander så behöver du trimma in mappen i en bänk istället.
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Aaa tänker Bänka hojen senare i vår:tummenupp Men kan ju va kul att se om det blir bra med dom man kan få Gratis ju:D Ska nog prova i morn tror jag.
Å den går absolut inte dåligt nu, bara väldigt grovt. Skulle jag köra bana skulle jag inte göra nåt åt den, för kraft finns det i massor:hihi
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Tryck in knappen ADJ o håll den intryckt så ändras varvtalet kontinuerligt dit du vill, tryck SEL knappen för att fastställa valt varvtal.

Det verkar inte funka alls. Håller inne knappen länge utan resultat. Har även testat å hålla den inne å vrida på tändningen. Dock utan framgång.


EDIT: Hittatde lite på gixxer.com. Verkar som man ska hålla nere select istället. å sen trycka på adjust.
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top