GSX-R 1000 K7-tråden

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Har en kompis som kör en 1000r-08. Han har kört ca 100 mil med den och undrar om det är okej att åka lite mer innan servicen. Så är det okej om man åker en 120 mil innan man lämnar in den på service?
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Har någon tagit bort bakkåpan och är det i så fall stor risk att man skadar lacken/plasten? Tycker det verkar lite tight nämligen. Något man kanske bör tänka på vid demontering? Verkstadsmanualen gav inte så mycket tycker jag.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Har någon tagit bort bakkåpan och är det i så fall stor risk att man skadar lacken/plasten? Tycker det verkar lite tight nämligen. Något man kanske bör tänka på vid demontering? Verkstadsmanualen gav inte så mycket tycker jag.

Ett antal gånger. Nja tycker det går rätt bra. Ibland behöver man ju börja plast lite men den är ju gjord för det. Som tur är har jag en redan repad hoj så jag behöver inte vara så noga. Tycker det mesta på K7an är rätt svårt att vara riktigt rädd om. Det är ju clips och skit som man alltid får bända och ha sig med rätt hårt.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Usch det där lät inte kul... Då frågar jag om plan B är enklare. (om du inte kan göra en tutorial för bakkåpan =)

Det är undertailen jag vill ha bort, går den att ta bort utan att först ta bort bakkåpan? Tycker det ser ut som mission impossible! Men installationen skulle vara enkel enligt Hotbodies :huvet
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Usch det där lät inte kul... Då frågar jag om plan B är enklare. (om du inte kan göra en tutorial för bakkåpan =)

Det är undertailen jag vill ha bort, går den att ta bort utan att först ta bort bakkåpan? Tycker det ser ut som mission impossible! Men installationen skulle vara enkel enligt Hotbodies :huvet

Beror ju på hur smidig man är. Jag tycker det alltid är ett himla pill med dessa plast clips man ska trycka in stiftet i mitten på. Tar i för hårt och så försvinner stiftet in i hojen och man hittar aldrig skiten igen. Men de kostar ju bara 25kr styck eller nått så det är ju bra:rolleyes:

Undertailen ska du kunna ta bort utan att behöva lossa allt annat om jag inte är helt fel ute. Jag satte ifs dit den först sist jag höll på men den borde gå att ta när som helst.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Beror ju på hur smidig man är. Jag tycker det alltid är ett himla pill med dessa plast clips man ska trycka in stiftet i mitten på. Tar i för hårt och så försvinner stiftet in i hojen och man hittar aldrig skiten igen. Men de kostar ju bara 25kr styck eller nått så det är ju bra:rolleyes:

Undertailen ska du kunna ta bort utan att behöva lossa allt annat om jag inte är helt fel ute. Jag satte ifs dit den först sist jag höll på men den borde gå att ta när som helst.
Ja visst blir man glad när man måste betala 100 spänn för några plastclips som kostade ca 8 kr att tillverka :yoparty

Enligt Hotbodies är det inte bara lätt att montera tailen, det är t.o.m VERY easy... å andra sidan sa dom att det medföljde instruktioner.

Men vad är tekniken för att få bort undertailen? 6 st clips undertill som tas bort. Men tailen går inte att röra bakåt eller åt sidorna där bakkåpan håller fast den. Framåt går inte heller. Att lyfta upp tailen för att vinkla den snett går inte för bakramen är i vägen. Vad har jag missat?
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ja visst blir man glad när man måste betala 100 spänn för några plastclips som kostade ca 8 kr att tillverka :yoparty

Enligt Hotbodies är det inte bara lätt att montera tailen, det är t.o.m VERY easy... å andra sidan sa dom att det medföljde instruktioner.

Men vad är tekniken för att få bort undertailen? 6 st clips undertill som tas bort. Men tailen går inte att röra bakåt eller åt sidorna där bakkåpan håller fast den. Framåt går inte heller. Att lyfta upp tailen för att vinkla den snett går inte för bakramen är i vägen. Vad har jag missat?

kolla bak vid blinkersen, det är en såndär gummiplupp på varje sida som du förmodligen har missat att rycka loss, var noga med att trycka tebax den sen vid återmonteringen annars blir det en glipa mellan blinkers och kåpa, du har lossat dom 4 skruvarna undertill som håller stänkan? Den sitter fast i bakramen, jag gjorde det i alla fall + cutslåset måste loss, lätt att missa dom grejerna, tailen för du bakåt/neråt efter att själva sidostyckena är lossade!

Hoppas det klarnade lite.
 

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Skärhamn
Hoj
KTM RC8
Ingen som har ett fräckt slipon/halvsystem till salu?
Har ett taylomade på nu och det är ju rena skiten :tummenner ..

Skicka pm isf.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
kolla bak vid blinkersen, det är en såndär gummiplupp på varje sida som du förmodligen har missat att rycka loss, var noga med att trycka tebax den sen vid återmonteringen annars blir det en glipa mellan blinkers och kåpa, du har lossat dom 4 skruvarna undertill som håller stänkan? Den sitter fast i bakramen, jag gjorde det i alla fall + cutslåset måste loss, lätt att missa dom grejerna, tailen för du bakåt/neråt efter att själva sidostyckena är lossade!

Hoppas det klarnade lite.
Tar du bort bakkåpan? ...med tanke på att du tar bort cutslåset.
Japp, stänkan är borta. Men jag ser inga gummipluppar, mer exakt, var sitter dom? Ska jag skruva bort blinkerglaset?
Vad menar du med att sidostyckena är lossade? Tar du bort stjärnskruvarna som sitter horisontellt?

Det är en 5 årings nvå som gäller för att jag ska fatta :)
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tar du bort bakkåpan? ...med tanke på att du tar bort cutslåset.
Japp, stänkan är borta. Men jag ser inga gummipluppar, mer exakt, var sitter dom? Ska jag skruva bort blinkerglaset?
Vad menar du med att sidostyckena är lossade? Tar du bort stjärnskruvarna som sitter horisontellt?

Det är en 5 årings nvå som gäller för att jag ska fatta :)

nej, jag låter den hänga löst, du ska inte skruva bort blinkersglaset.

alltså, bakkåpan är 3-delad och det är dom två yttre delarna som måste loss annars får du inte bort tailen utan att något går sönder, man kan inte se gummiplupparna, dom sitter ju innanför kåpan vid blinkersen.
 
Last edited:

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Okej, det här kan gå =)
Gummipluppar + cutslås + 6 st runda clips ska tas bort.
Finns det även skruvar som måste tas bort och vilka i så fall? Misstänker de två stjärnskruvarna men det kanske är fler?
 

Netech

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2006
Ort
Varberg
Hoj
Honda cbr600rr
Så nu e min hoj klar:) Helsystem + pc3 + kn filter och bänkad. Blev riktigt bra:). Tog lite bilder med:)




Gå in på mitt garage med så får ni ser mer bilder.
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Så nu e min hoj klar:) Helsystem + pc3 + kn filter och bänkad. Blev riktigt bra:). Tog lite bilder med:)

visabild.php


Gå in på mitt garage med så får ni ser mer bilder.


gôtt, vad fick du för kurva??
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Hej, ny här på forumet. Har en K8 men hoppas det är lugnt att skriva här då K8 tråden verkar lite död.

Är på jakt efter tankpad och ev skydd för sidorna vad kör ni med och/eller vad kan ni rekommendera?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top