GSX-R 1000 K7-tråden

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Skärhamn
Hoj
KTM RC8
Då har man inhandlat en yoshipipa ist för det gamla taylormadet.
Riktigt bra blev det, gött ljud också :tummenupp


24zdmww.jpg
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Db

Nej fick ingen db killer med. Fick du?

jag, lade till 200:- så skickade försäljaren med en en för modellen avsedd pryl, den funkar nästan för bra, hojen går skit o låter ingenting, precis som banarrangörer önskar, men UTAN... oojjjjj ooojj då funkar moppen helt ok,

jag köpte från Bikeshop i länken här till vänster, skitgo kille att ha att göra med, kolla gixxer.se så ser du bilder på min med nya burken //peter
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Inte kul

Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.

Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.

Tror jag börjar hata Suzukis plastkonstruktörer så smått
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.

Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.

Tror jag börjar hata Suzukis plastkonstruktörer så smått

ne, den e lite sur o meka i det avseendet, kontaktstyckena till speglarna satt bakom instrumenteringen på min.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.

Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.

Tror jag börjar hata Suzukis plastkonstruktörer så smått

Engångs snäppfästen ade inte jag på mina kåpor.Sitter en pigg i mitten man trycker in sen är det bara o plocka bort dom.:va
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Vad ALLT är krångligt på denna hoj. Skulle ta bort backspegeln ikväll men den blir hängande i elsladden och någon kontakt inom synhåll finns inte.

Sidokåpans tre delar var ju oxå en rolig grej att ta isär. Engångs snäppfästen som är omöjliga att få isär! Nä detta är ingen hoj man plockar av grejorna på bara för att det är skoj.

Tror jag börjar hata Suzukis plastkonstruktörer så smått

:va Kontakterna finns där, jag lovar. Kablarna ligger i kåpstaget och kontakterna kan du hitta enkelt om du lyfter bort panelen till varvräknare och hastighetsdisplayen. En grå och en svart vill jag minnas att det är. Jag har åxå klips som man trycker i mitten så släpper dom, kåpgrejset alltså.
 

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Ort
Hus
Hoj
tramp
Jo misstänkte att man måste ta bort instrumentpanelen, tycker bara att dom kunde gjort det lite mekarvänligare.

Angående sidokåpan så är det inte dom runda expanderclipsen som var problemet. (Finns inga sådana där) Om man plockar av sidokåpan består ju den av 3 delar och den där minsta biten gick bara inte att få loss från den största kåpdelen.

Vill någon ha en lätt skrapad generatorkåpa så säljer jag min billigt.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
Frälsaren är här buga er!:D

Efter att ha blivit alldeles för svettig vid hjulbyten bak var det dags att ta tag i saker och ting. Suzuki fabriken ringer och tjatar att jag ska sälja mina idéer till de men jag vägrar. Här bjuder jag ut det gratis!

Snedslipa beläggen bak.

westw0.jpg


Lite PL400 så distanserna sitter stadigt på båda sidorna. Tänk på att kladda lagom då distansen ska snurra i packboxen. Torka rent från överflödskladd annars kommer du få banka i axeln med slägga sen.

westw1.jpg


Oket på plats. En liten fjäder gör att beläggen håller sig isär lite lättare. Vilken typ av fjäder använde du frågar du då. En som jag hittade på golvet i garaget svarar jag. Ett buntband håller oket lite på bättre på plats då du dänger till det med hjulet ibland.
Har även tagit bort 1mm på tjockleken på oket dvs distansdelen där hjulaxeln går igenom samt snedslipad den lite också så det går ännu lättare att lyfta dit hjulet.

westw.jpg


Är något oklart är det du som är dum och inte förstår :banana
 

Robz

Guest
West...!! Du borde bli BANNAD från K7 tråden - detta är ju ett precisionsvapen!:mad:

...rätt kul med distansen dock - redan efter första 100 mil när jag bytte bakdäck, såg jag att distansen var illa åtgången av packboxen - kollade fram o samma där!! Inte faan skall väl distanserna vara av Alujumjum? På Millen var de av stål! Dj-a jobb hålla dessa i skick!
 

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Skärhamn
Hoj
KTM RC8
600 mila service precis gjord och då upptäcker man läckande packbox på höger framgaffel.
Garantin gick ut i mars så jag får byta själv :mad:.
Ingen som har eller haft liknande problem? Ska ju hålla längre än 600 mil tycker man.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
600 mila service precis gjord och då upptäcker man läckande packbox på höger framgaffel.
Garantin gick ut i mars så jag får byta själv :mad:.
Ingen som har eller haft liknande problem? Ska ju hålla längre än 600 mil tycker man.

Packboxar fram håller max en säsong om du åker mycket bakhjul. Det vanliga är att de går slut mitt i sommarn när man vill åka:huvet
Nu är jag gammal och mogen så numera behöver det bara bytas på vintern isamband med gaffelgenomgång.
 

-david-

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Skärhamn
Hoj
KTM RC8
Packboxar fram håller max en säsong om du åker mycket bakhjul. Det vanliga är att de går slut mitt i sommarn när man vill åka:huvet
Nu är jag gammal och mogen så numera behöver det bara bytas på vintern isamband med gaffelgenomgång.


Ok. Ja det blir en del bakhjuls åka ibland.

Vad kör ni med för viskositet på oljan? 5, 7, 10, 15 ?
 

matter1

matte k9
Gick med
27 Feb 2005
Ort
strömstad
Hoj
k9
hej på er.. köpt ny gixxer 1000 nu k9, finns det ingen tråd om dom ännu? någon som vet?
om någon har lösningen på styrdämparen som jag har bytt ut, =)
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.

1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.

2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.

3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.

4. pilla inte på bakbromsen.

Återmontering

1. Sätt distanserna på plats.

2. Foten under hjulet.

3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.

4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.

5. I med hjulaxeln.

6. Rulla på kedjan.

7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.

8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.

hej på er.. köpt ny gixxer 1000 nu k9, finns det ingen tråd om dom ännu? någon som vet?
om någon har lösningen på styrdämparen som jag har bytt ut, =)

Lösningen? Är det motståndet för att släcka varningslampan du tänker på?
 
Last edited:

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.

1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.

2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.

3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.

4. pilla inte på bakbromsen.

Återmontering

1. Sätt distanserna på plats.

2. Foten under hjulet.

3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.

4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.

5. I med hjulaxeln.

6. Rulla på kedjan.

7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.

8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.

8. 100Nm både bak o fram
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top